Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 april 2011, 12:15
Soepkip Soepkip is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 7
Soepkip is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie administratief medewerker, feedback aub

Ik vind het echt zo lastig (net als de meeste hier op dit forum) om een goede brief te schrijven. Wat ik mij afvraag is of de brief goed overkomt? Het betreft een adm.functie waarbij ik ondersteuning moet leveren aan diverse bureau's, daarnaast vragen ze een zelfstandig werkende mdw. Momenteel heb ik een zelfstandige functie én ik ondersteun een andere bureau op de afdeling. Maar hoe kan ik dat zo verwoorden dat ze enthousiast van mij worden?

NAW mijzelf

NAW bedrijf

Woonplaats, datum

Betreft: Sollicitatie Administratief medewerker

Geachte heer ***,

Op de website *** kwam ik uw advertentie tegen, waarin staat dat u op zoek bent naar een administratief medewerker. Graag zou ik willen solliciteren naar deze functie. Mijn voornaamste redenen om te reageren zijn het takenpakket en zelfstandige aspect van de functie. Deze sluit namelijk goed aan bij mijn werkervaring. Bovendien spreekt de werkwijze bij de ***, zoals ik die op uw website ben tegengekomen, me bijzonder aan. Ik zou daarom graag voor deze vacante functie in aanmerking komen.

Bij mijn huidige werkgever, ***, ben ik de *** voor ***. Mijn belangrijkste werkzaamheden bestaan onder andere uit het uitwerken van rapportages en het coördineren en afstemmen van de ***. Tevens verzorg ik de planning, organisatie en registratie van trainingen, daarbij onderhoud ik mijn contacten zowel mondeling als schriftelijk, in de vorm van brief en email. Naast deze werkzaamheden lever ik administratieve ondersteuning aan bureau loopbaanbegeleiding.

Wat mijn kennis en vaardigheden betreft: ik kan goed overweg met Outlook, Word, Excel en ik ben zeer nauwkeurig van aard. Nieuwe programma’s kan ik mij snel eigen maken. Met zelfstandig werken heb ik geen enkele moeite, maar ik werk ook graag in teamverband. Uiteraard ben ik bereid mezelf te ontwikkelen door aanvullende cursussen cq opleidingen te volgen. Voor uitgebreidere gegevens verwijs ik u naar mijn curriculum vitae, dat ik als bijlage bij deze brief heb gevoegd.

Graag zou ik in een persoonlijk gesprek mijn motivatie voor deze sollicitatie toelichten.

Met vriendelijke groet,

Naam

Bijlage: curriculum vitea
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 april 2011, 12:24
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

misschien kun je proberen de inleiding iets 'pakkender' te maken? Ik weet het, erg lastig (zit zelf ook met dat probleem...) maar wel van groot belang als je je brief wil laten opvallen.

Succes!


Oh ja, klein verbeterpuntje: "daarbij onderhoud ik mijn contacten zowel mondeling als schriftelijk, in de vorm van brief en email." Brief en e-mail zijn allebei schriftelijk Wellicht nog even de telefoon er bij vermelden?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 april 2011, 12:39
Soepkip Soepkip is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 april 2011
Berichten: 7
Soepkip is on a distinguished road
Standaard

Linda, bedankt, zou dit misschien een beter optie zijn? Ik zal zo nog eens een poging doen om de andere alinea's bij te schaven.

Uw vacature op de website *** voor administratief medewerker maakte bij mij meteen een gevoel van enthousiasme wakker. Waarom? Omdat het takenpakket en het zelfstandige aspect van deze functie mij erg aanspreken. Mijn ervaring en werkzaamheden sluiten namelijk hierbij goed aan. Bovendien spreekt de werkwijze bij ***, zoals ik die op uw website ben tegengekomen, me bijzonder aan. Ik zou daarom graag voor deze vacante functie in aanmerking komen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 april 2011, 12:52
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Klinkt goed! Hier spreekt al een stuk meer enthousiasme uit dan uit je vorige inleiding en hij roept echt op tot verder lezen.

Misschien nog een idee om heel beknopt toe te lichten waarom de werkwijze je bijzonder aanspreekt?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Open sollicitatie administratief medewerker & cv pcjvanhemert Sollicitatiebrief en cv 5 19 oktober 2009 17:00
Sollicitatie administratief medewerker Financien, graag uw visie starter Sollicitatiebrief en cv 4 18 november 2008 00:27
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon