Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2008, 20:29
Larcie Larcie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 3
Larcie is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief allround politiemedewerker

Goedenavond,

Allereerst top forum tot nu toe, hieronder mijn brief
Ik moet zeggen dat ik het erg moeite heb gehad een brief op te stellen voor een baan die voor je gevoel perfect bij je past.
wat vragen

-het bovenste gedeelte, adres gegevens etc heb ik niet, wat moet ik hiermee, brief gaat namelijk gewoon in een antwoord enveloppe
-kan ik (ook) mijn eigen adres gegevens dan weglaten
-sterke en zwakke punten komen ook terug op een sollicitatie formulier, deze hoeven naar mijn inzien niet niet specifiek behandeld te worden in de brief (of wel??)

------------------------------------------------------------------------

Politie …..
Afdeling ??
t.a.v. dhr/mw ?????
straatnam 192
xxxx xx Zaanstreek waterland



Purmerend, 1 november 2008

Betreft: Sollicitatie naar de vacature allround politiemedewerker


Geachte heer/mevrouw,

Politie agent, de droombaan voor ieder jongetje? Omdat deze gedachte toch ook nog voor mij geldt, trokken diverse tv reclames, websites en de landelijke politiedag extra mijn aandacht en heb ik besloten te solliciteren voor de functie van Alroundpolitie medewerker.

Allereerst ben ik iemand die graag met mensen omgaat en gemakkelijk contacten legt.
Ik bezit een hoge mate van inzet, verantwoordelijkheid, flexibiliteit en integriteit iets wat mijns inziens voorwaarden zijn voor het goed vervullen van bovengenoemde functie. Daarnaast kan ik zowel zelfstandig als in teamverband werken

Op dit moment ben ik werkzaam in de beveiliging, echter heb ik al langere tijd de ambitie om een bij de politie aan de slag te gaan. Wat mij in het bijzonder aanspreek bij de politie is het maatschappelijke belang van de organisatie, diversiteit in functies en de mogelijkheid te groeien binnen de organisatie.

Mijn collega’s omschrijven mij als een communicatieve en nauwkeurige collega. Ik hoop dat deze eigenschappen samen met mijn enthousiasme een aanvulling kunnen zijn in uw korps

Ik verwijs u voor een gedetailleerd overzicht naar mijn bijgevoegde curriculum vitae. Ik hoop dat u voldoende vertrouwen in mij heeft om de selectieprocedure voort te zetten.

Met vriendelijke groet,


[handtekening]


Lars XXXXX

Bijlage: curriculum vitae
-----------------------------------------------------------------------
ik heb een beetje het idee een 13 in dozijn brief te hebben opgesteld.
Ook kan ik niet echt enthousiast op mijn werk ingaan (evt tijdens gesprek) gaat dit problemen opleveren?

Commentaar is welkom!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2008, 23:59
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief allround politiemedewerker

Goedenavond Lars,

Als je een sollicitatieformulier hebt gekregen, dan hoef je in principe geen brief te schrijven, tenzij men om een toelichting vraagt door middel van een sollicitatiebrief.

Als dat het geval is of als je toch graag een extra toelichting wilt geven, dan kun je de brief kort houden. Gegevens (sterke en zwakke punten) die op het sollicitatieformulier staan en/of in je cv hoef je niet in de brief te noemen.

Je adresgegevens staan op het sollicitatieformulier en ook op je cv, dus hoeven niet in de brief. De aanhef kan dan ook kort zijn.

Bijvoorbeeld:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larcie Bekijk bericht

------------------------------------------------------------------------

Politie …..


Betreft: Toelichting sollicitatie allround politiemedewerker

Geachte heer/mevrouw,

Politie agent, de droombaan voor ieder jongetje? Omdat deze gedachte toch ook nog voor mij geldt, trokken diverse tv reclames, websites en de landelijke politiedag extra mijn aandacht en heb ik besloten te solliciteren voor de functie van Alround politie medewerker.

Op dit moment ben ik werkzaam in de beveiliging. Mijn collega’s omschrijven mij als een communicatieve en nauwkeurige collega. Ik ben iemand die graag met mensen omgaat en gemakkelijk contacten legt en zowel zelfstandig als in teamverband kan werken. Daarnaast beschik ik over een hoge mate van inzet, verantwoordelijkheid, flexibiliteit en integriteit.

Wat mij in het bijzonder aanspreekt bij de politie is het maatschappelijke belang van de organisatie, diversiteit in functies en de mogelijkheid te groeien binnen de organisatie. (Suggestie): Graag zou ik in een een gesprek mijn mogelijkheden met u bespreken.

Met vriendelijke groet,


[handtekening]


Lars XXXXX

Bijlage: curriculum vitae
-----------------------------------------------------------------------
Je ziet dat ik het een en ander door elkaar gehusseld heb. Zo komt je motivatie wat duidelijker naar voren. Als je aangeeft dat je mogelijkheden wilt bespreken, geef je ook opening voor een eventuele andere functie bij de politie. Hopen dat ze vertrouwen in jou zullen hebben zou ik niet doen. Gewoon laten zien dat ze vertrouwen in jou en je kwaliteiten kunnen hebben

Waarom kun je in een eventueel gesprek niet enthousiast op je werk ingaan?
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 november 2008, 00:39
Larcie Larcie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 3
Larcie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief allround politiemedewerker

hierbij sturen wij de formulieren etc etc
tevens bent u verplicht een handgeschreven sollicitatie brief toe te voegen.

bovenstaande stond in de brief bij het "sollicitatie pakket"

ik denk dat jouw gehussel de brief wel goed heeft gedaan
morgen op mijn werk heb ik alle tijd om er verder aan te werken (misschien dat dit ook jouw vraag beantwoord over mijn huidige job, maw ik verveel me gewoon dood)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 november 2008, 01:16
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief allround politiemedewerker

Dat dacht ik al

Als je het tijdens een gesprek hebt over de aspecten in je werk die je leukt vindt, zoals bijvoorbeeld de contacten, hoe je daar mee omgaat en dat je dit in een andere functie graag voort wilt zetten/uitbreiden, dan word je vanzelf wel weer enthousiast. Je kunt ook gerust noemen dat je huidige baan je te weinig uitdaging biedt, dat je meer niveau nodig hebt, enz.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
  #5  
Oud 4 november 2008, 12:37
Phaidra
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief allround politiemedewerker

Nog wat puntjes op de i: politieagent is 1 woord, politiemedewerker ook.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 4 november 2008, 17:39
Larcie Larcie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 november 2008
Berichten: 3
Larcie is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief allround politiemedewerker

Ik ga de brief nu schrijven (met de hand ja )

Bedankt Rianne!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 4 november 2008, 18:34
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief allround politiemedewerker

Allround in de 2de alinea moet ook met dubbel l

Schrijf ze en succes!
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief allround politiemedewerker ricochet Sollicitatiebrief en cv 7 31 maart 2009 23:58
sollicitatiebrief assistent politiemedewerker ano Sollicitatiebrief en cv 4 23 november 2008 20:30
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief politiemedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 14 15 december 2006 16:41
sollicitatiebrief assistent politiemedewerker ano Sollicitatiebrief en cv 1 10 november 2006 16:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon