Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 december 2014, 01:11
Po. Po. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2014
Berichten: 2
Po. is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief afdeling leerplicht graag commentaar

Hallo,

Ik zou graag wat feedback willen krijgen op mijn brief. Het gaat om een stage bij de afdeling leerplicht binnen de gemeente x



X, 4 december 2014


Onderwerp: sollicitatie stageplaats afdeling leerplicht


Geachte heer <naam>,

In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat stagiaire binnen uw organisatie. Momenteel zit ik in het derde jaar van de hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening aan de Hogeschool x te x. In het derde leerjaar is het de bedoeling dat ik de theorie in praktijk breng. Het gaat om een periode van tien maanden voor 32 uur per week. Deze periode betreft februari 2015 tot februari 2016.

Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien heb ik een workshop gehad tijdens mijn studie, waardoor ik meer inzicht heb gekregen over de afdeling leerplicht. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster geworden over de afdeling leerplicht. Mijn interesse ligt voornamelijk bij de jeugd. Ik ben van mening dat jongeren onze toekomst zijn en daarom begeleid moeten worden bij eventuele problemen. Dit is o.a. de reden dat ik belangstelling heb voor deze stage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig schoolverlaten en schoolverzuim.

Gedurende mijn opleiding heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals professionele gespreksvoering, communicatie en conflicten, personen- en familie recht en methodiek. De kennis die ik van deze vakken heb vergaren, zou ik graag willen toepassen in uw organisatie. Ook wil ik door middel van deze stage mijn communicatieve en sociale vaardigheden naar een hoger niveau brengen.

Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot empatisch vermogen heeft en zeer flexibel is. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik kwaliteiten zoals stressbestendigheid en standvastigheid. Deze maken het mij mogelijk om deze opleiding positief af te ronden en uiteindelijk in dit beroepenveld te werk te gaan.

Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn Curriculum Vitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme over deze functie in een vervolggesprek willen toelichten

Met vriendelijke groet,


X


Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 december 2014, 11:37
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik vind het een heel nette brief waarin je heel goed duidelijk maakt waarom je daar stage wilt lopen en wat je te bieden hebt. keurig! Ik heb alleen wat taalkundige opmerkingen.

Citaat:
Onderwerp: sollicitatie stageplaats afdeling leerplicht


Geachte heer <naam>,

In deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat-stagiaire binnen in uw organisatie. Momenteel zit ik in het derde jaar van de hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening aan de Hogeschool x te x. In het derde leerjaar is het de bedoeling dat ik de theorie in praktijk breng. Het gaat om een periode van tien maanden voor 32 uur per week. Deze periode betreft februari 2015 tot februari 2016.
Citaat:
Op het internet heb ik research gedaan naar uw organisatie. Bovendien heb ik een workshop Hoe heette deze workshop? gehad tijdens mijn studie, waardoor ik meer inzicht heb gekregen over in de afdeling leerplicht. Dit heeft mij in positieve zin beďnvloed en ik ben hierdoor nog enthousiaster geworden over deze afdeling leerplicht (leerplicht weglaten). Mijn interesse ligt voornamelijk bij de jeugd. Ik ben van mening dat jongeren onze toekomst zijn en daarom begeleid moeten worden bij eventuele problemen. Dit is o.a. de reden dat ik belangstelling heb voor deze stage. Ik zou graag een steentje willen bijdragen aan het voorkomen van voortijdig schoolverlaten en schoolverzuim.
Citaat:
Gedurende mijn opleiding heb ik geleerd om mijn theoretische kennis te combineren met mijn sociale vaardigheden en heb ik vakken gevolgd zoals professionele gespreksvoering, communicatie en conflicten, personen- en familie recht en methodiek. De kennis en vaardigheden die ik van met deze vakken heb vergaren vergaard, zou ik graag willen toepassen in uw organisatie. Ook wil ik door middel van deze stage mijn communicatieve en sociale vaardigheden naar een hoger niveau brengen.
Citaat:
Ik ben iemand die graag de handen uit de mouwen steekt, een groot empathisch vermogen heeft en zeer flexibel is. Tevens werk ik graag met mensen en bezit ik kwaliteiten zo ('zo' weglaten)als stressbestendigheid en standvastigheid. Deze maken het mij mogelijk om deze opleiding positief af te ronden en uiteindelijk in dit beroepenveld aan de slag te werk te gaan.
Citaat:
Voor nadere informatie verwijs ik u naar mijn Ccurriculum Vvitae. Mocht u nog verdere vragen hebben, dan ben ik te allen tijde bereid u hier verder over te informeren. Ik zou graag mijn enthousiasme over een stage in uw organisatie deze functie in een vervolggesprek willen toelichten
Citaat:
Met vriendelijke groet,


X

Bijlage: Ccurriculum Vvitae
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 4 december 2014, 20:12
Po. Po. is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2014
Berichten: 2
Po. is on a distinguished road
Standaard

Beste Marieke,

Heel erg bedankt. Hier heb ik veel aan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief sr. systeembeheerder graag commentaar helpmij Sollicitatiebrief en cv 3 23 april 2012 16:46
Sollicitatiebrief reclame-trafficmedewerker, ik verander van baan. Graag commentaar. Fiene Sollicitatiebrief en cv 2 7 januari 2009 12:34
Sollicitatiebrief Junior Engineer Graag commentaar. Xaviour Sollicitatiebrief en cv 3 27 oktober 2008 23:48
Sollicitatiebrief Verkoopmedewerker Boeken/Schrijfwaren. Graag commentaar. shinysocks Sollicitatiebrief en cv 4 27 oktober 2008 22:37
Sollicitatiebrief stageplek P&O: 'Graag commentaar' ipwzyd Sollicitatiebrief en cv 9 18 april 2008 22:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon