Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 26 november 2009, 16:47
Rolinka Rolinka is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Berichten: 3
Rolinka is on a distinguished road
Smile twee sollicitatiegesprekken bij verschillende werkgevers

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een maandje actief bezig met solliciteren en nu heb ik dus eindelijk beet. Nou ja, beet... De gesprekken moeten nog plaatsvinden.

Ik ben nu uitgenodigd voor twee gesprekken. De eerste is morgen al en de tweede is volgende week woensdag. Indien het gesprek met mij woensdag bevalt, kan ik op 12 december terug komen voor een tweede gesprek.

Morgen heb ik een gesprek waar ik veel van verwacht. Ik voldoe aan de eisen en het is eigenlijk precies dezelfde functie die ik nu uitoefen. Ik acht de kans dat ze me willen hebben redelijk groot. Je kunt het natuurlijk nooit zeker weten, maar ik verwacht er wel veel van.

De baan spreekt me erg aan. De gemeente ook. Alleen het aantal uren (18) is mij net iets te weinig, maar zou voor mijn studie wel uitkomen.

De andere baan heeft veel meer uren (36, is eigenlijk teveel) en ik heb daar een minder zeker gevoel over. Ik verwacht daar ook een aantal sterke concurenten. Maar het is wel mijn "droombaan". Het is een functie die ik ontzettend graag zou willen uitoefenen!

Hoe moet ik dit oplossen? Ik wil niet de ene baan al afserveren in de hoop op de andere baan, maar ik wil ook niet al te veel risico nemen. Eind december eindigt mijn contract en dus wil ik graag begin januari weer aan de slag...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 november 2009, 16:54
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: twee sollicitatiegesprekken bij verschillende werkgevers

Alleen jij kent je eigen situatie en vereisten ten aanzien van je studie, inkomen, eventuele relatie/kinderen, hobby's enzovoorts.

Wacht gewoon beide gesprekken af en neem dan een beslissing. Als er dan uberhaupt nog een beslissing te nemen is.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 november 2009, 10:06
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: twee sollicitatiegesprekken bij verschillende werkgevers

Hallo,

Gefeliciteerd dat je bent uitgenodigd!

Ik zou gewoon bij beide werkgevers op gesprek gaan. Wacht af wat er gaat gebeuren. Als je in de positie komt dat je beide banen krijgt aangeboden, kan je altijd nog kijken.

Dan kan je voor- en nadelen op een rijtje zetten en kijken hoe je gevoelsmatig over werkplek/ sfeer en voorwaarden denkt. Als ikhet zo lees, zou je het liefst de baan van 36 uur willen!~

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Hulp gevraagd bij sollicitatiebrief Teamleider ICT Helpesk Prutser Sollicitatiebrief en cv 2 9 november 2009 23:02
Zijn hbo Psychologie en Toegepaste psychologie twee verschillende opleidingen? sanuk Opleiding kiezen en volgen 9 8 juni 2009 17:00
Keuze maken tussen twee werkgevers Jayjay Loopbaanvragen 3 29 mei 2009 17:22
Een, twee, drie, een, twee.. Mijn walzje... thor2002 Loopbaanvragen 3 4 oktober 2006 19:33


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon