Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 december 2006, 13:36
Twinmam Twinmam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 december 2006
Berichten: 2
Twinmam is on a distinguished road
Talking Sollicitatie verkoopmedewerkster Prenatal (babywinkel)

Hallo,
Zouden jullie willen kijken of het genoeg is, en of ik het zo kan doorsturen naar de prenatal?
Op en aanmerkingen zijn van harte welkom!


xxx
xxx
xxx

Prenatal “moeder en kind” B.V.
T.a.v. de afdeling HR
Postbus 30004
1303 AA Almere de Vaart.


Betreft: open sollicitatie

Amstelveen, 6 december 2003

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij doe ik een open sollicitatie voor parttime winkelmedewerker in het filiaal Amstelveen. Daar ik pas moeder ben geworden van een tweeling, die nu drie maanden zijn. Kan ik op donderdag en vrijdag (eventueel donderdag avond, zaterdag en koopzondag) werken i.v.m. oppas die ik dan heb voor mijn twee kinderen. ± 20 uur per week.

Het lijkt mij erg leuk om in deze winkel te werken, omdat mijn interesse uitgaat naar jonge kinderen daar ik daar nu midden in zit. Al vijf jaar doe ik ervaring op in het winkelwezen.

Per 26 december ben ik beschikbaar daar mijn zwangerschapsverlof dan verlopen is.

Indien u nog vragen heeft, dan ben ik natuurlijk bereid om één en ander toe te komen lichten in een oriënterend gesprek. Ik hoop snel iets van u te vernemen.

Hoogachten,

xxx
Met citaat reageren
  #2  
Oud 6 december 2006, 15:13
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie verkoopmedewerkster Prenatal (babywinkel)

Hoi Twinmam,

Jouw sollicitatie is er een welke wel wat tekstuele aanpassingen mag hebben.

1:
Je begint met "doe ik een sollocitatie" Beter is te zeggen "wil ik sollicitaeren naar"

2:
Jouw tweeling "is" 3 maanden i.p.v "zijn". Ik snap deze spelfout want het gaat over twee kinderen maar het is één tweeling.

3:
Jouw interesse zou ik anders verwoorden. (stroop om hun mond smeren)
Ik zou er iets van maken in de trend van: Het is voor mij een genoegen om zowel moeders in blijde verwachten als jonge moeders te begeleiden bij het bepalen van hun keuze uit uw assortiment.

4:
Je schrijft: "ik doe al 5 jaar ervaring op in het winkelwezen. Dit mag (moet) concreter. Dit is een absolute pré, maak daar wat van want dat willen ze horen.

5:
het slot is niet sterk. Je begint met "indien er vragen zijn" en het eind van de regel "hoop je iets te vernemen" TWIJFELACHTIG dus niet doen. Maak er iets van in de vorm van: Vertrouwende erop u voor een eerset indruk voldoende geïnformeerd te hebben. Uiteraard sta ik er open voor om op uitnodiging mijn sollicitatie met u in een persoonlijk gesprek te bespreken.

Snap je wat ik bedoel?

Succes met je sollicitatie.
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 december 2006, 19:56
Twinmam Twinmam is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 december 2006
Berichten: 2
Twinmam is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie verkoopmedewerkster Prenatal (babywinkel)

Bedankt voor je reactie en aanvulling!
Is hij zo beter?

xxxx
xxxxxx
xxxxxxxxxx

Prenatal “moeder en kind” B.V.
T.a.v. de afdeling HR
Postbus 30004
1303 AA Almere de Vaart.


Betreft: open sollicitatie

Amstelveen, 6 december 2003

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij wil ik solliciteren naar de functie parttime winkelmedewerker in het filiaal xxxxxxxx. Daar ik pas moeder ben geworden van een tweeling, kan ik op donderdag en vrijdag (eventueel donderdag avond, zaterdag en koopzondag) werken i.v.m. oppas die ik dan heb voor mijn twee kinderen. ± 20 uur per week.

Het is voor mij een genoegen om zowel moeders in blijde verwachting als jonge moeders te begeleiden bij het bepalen van hun keuze uit uw assortiment

Per 26 december ben ik beschikbaar daar mijn zwangerschapsverlof dan verlopen is.

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is om mij voor een gesprek uit te nodigen. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxx.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 8 december 2006, 19:47
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie verkoopmedewerkster Prenatal (babywinkel)

yep,

Deze is al beter. Je mag best wel ervoor zorgen dat je het A4-je waarop je brief komt meer gevuld is met relevante informatie.

Succes met je sollicitatie.

groet,
Rens.

PS. Door het snelle typen maak ik op dit forum wel wat tikfouten.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 december 2006, 01:19
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie verkoopmedewerkster Prenatal (babywinkel)

Beste Twinmam,

Hierbij tips om je brief te verbeteren.

Begin je brief met waarom je een open sollicitatie schrijft. Dus wat vind je leuk aan het werk in deze Prenatalwinkel en waarom solliciteer je. Vertel duidelijk wat je te bieden hebt en waarom je geschikt bent voor deze functie. Vermeld je eerdere werkervaring in een winkel die aansluit bij het werk in de Prenatalwinkel. Dus noem alleen de punten die raakvlakken hebben met deze functie. De rest kun je kwijt in je c.v.

Zeg dan hoeveel uren je beschikbaar bent en op welke dagen. Dat je oppas voor de kinderen hebt, dan is wel duidelijk want anders kun je niet werken.

Je afsluiting kan beter: Ik hoop door u uitgenodigd te worden voor een gesprek, zodat ik mijn brief en c.v. kan toelichten.

De brief eindigen met:
Met vriendelijke groet i.p.v. Hoogachtend.

Dan nog een puntje: In de brief klopt het jaartal niet. Er staat 2003 i.p.v. 2006

Succes!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open Sollicitatie DTP-er..wie heeft er tips Yuna Sollicitatiebrief en cv 7 31 mei 2007 11:41
Open sollicitatie office manager/accountmanager marcmarieke Sollicitatiebrief en cv 1 27 september 2006 11:17
Open sollicitatie secretaresse en/of p&o-medewerkster Marlies Sollicitatiebrief en cv 1 6 augustus 2006 17:47
Pakkende 1e zin open sollicitatie sterretje24 Sollicitatiebrief en cv 3 6 januari 2006 17:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon