Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 20 mei 2007, 17:48
Tjalling Tjalling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 5 december 2005
Berichten: 5
Tjalling is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief interne vacature Processing Engineer

Ik zou graag commentaar willen hebben op mijn brief voor een interne vacature:

Geachte mevrouw [naam HR-manager],

Sinds ruim een jaar (vanaf Februari 2006) ben ik nu werkzaam binnen [bedrijfsnaam], en naar alle tevredenheid mag ik zeggen. De manier waarop bij [bedrijfsnaam] een professionele manier van werken gecombineerd wordt met een informele sfeer zorgt er voor dat ik mij iedere werkdag weer op mijn plek voel binnen [bedrijfsnaam].

Toen ik op het [bedrijfsnaam] Intranet de vacature zag voor een "Polymer Processing Engineer" had ik het sterke gevoel dat die vacature voor mij de perfecte volgende stap in mijn carrière is.
In mijn huidige werk heb ik gemerkt dat development-werk zoals het ontwikkelen van nieuwe analysemethoden mij veel voldoening geeft en dat ik daar goed in ben. Aangezien de functie die nu vacant is voor een belangrijk deel uit development-werk bestaat en omdat ik mijzelf volledig herken in de "efficient and motivated self starter" die u zoekt denk ik dat deze vacature mij op het lijf geschreven is.
De opleiding die in de vacature gevraagd wordt heb ik niet, maar omdat ik mij tijdens mijn stage bij [stagebedrijf] intensief bezig heb gehouden met polymeertechnologie en omdat ik mij graag verder in deze materie wil verdiepen ben ik van mening dat ik desondanks een uitstekende kandidaat voor deze vacature ben.

Ik hoop van harte dat mijn sollicitatie uw interesse gewekt heeft en uiteraard zie ik er naar uit om mijn sollicitatie mondeling toe te lichten.

Hoogachtend,

[mijn naam]


Wat vinden jullie er van?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 mei 2007, 15:59
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief interne vacature Processing Engineer

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjalling Bekijk bericht
"had ik het sterke gevoel dat die vacature voor mij de perfecte volgende stap in mijn carrière is"
Dat is nogal een ik-benadering. Kun je het niet omdraaien: dat jij geknipt bent voor de functie vanwege alle interne ervaring die hebt opgedaan etc.

Citaat:
De opleiding die in de vacature gevraagd wordt heb ik niet, maar
Dat is een koude douche. Ik zou de formulering wat verzachten: Hoewel ik niet de gevraagde opleiding heb, ... (o.i.d.)

Verder leest de brief wel lekker, maar pas op voor dat ik-gehalte.

En een detail: februari zonder hoofdletter.

Nog iets heel anders, bij een interne vacature kun je gewoon eens langsgaan bij de afdeling, praten met een paar mensen en wat inhoudelijke elementen daarvan in je brief verwerken. Daaruit blijkt motivatie en het maakt je brief wat persoonlijker en inhoudelijker.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 mei 2007, 18:41
Aikido Aikido is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 mei 2007
Berichten: 3
Aikido is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief interne vacature Processing Engineer

Het leest zeker lekker weg!

Maar 'dat deze vacature mij op het lijf geschreven is.'

wordt hier http://www.carrieretijger.nl/carrier...ches-vermijden
afgeraden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief teamleider (interne vacature) Rijo Sollicitatiebrief en cv 5 18 oktober 2008 13:12
Interne sollicitatiebrief medewerker Personeelsadministratie: tips gevraagd Di_23 Sollicitatiebrief en cv 13 15 mei 2007 22:17
Inspelen op vacature software engineer Scorpi Sollicitatiebrief en cv 3 14 september 2006 22:39
Interne vacature Jimjhonson Sollicitatiebrief en cv 5 30 juni 2006 02:02
Sollicitatiebrief & CV - Project engineer Qube Sollicitatiebrief en cv 1 26 juni 2006 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon