Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 3 november 2011, 12:34
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief logistiek medewerker bij een ziekenhuis

hallo allemaal,
ben nu niet voor mezelf aan het solliciteren maar mijn man heeft mij gevraagd een brief te schrijven.
het gaat om een vacature voor logistiek medewerker bij een groot ziekenhuis hier in de buurt.
ik vind de brief veel te kort, maar weet ook niet goed wat ik er nog meer bij moet schrijven.

graag jullie mening/tips/advies,

midosil
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc brief carrieretijger david.doc‎ (25,5 KB, 3144x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 3 november 2011, 12:58
buh buh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 november 2011
Berichten: 2
buh is on a distinguished road
Standaard

Dingen die mij opvielen aan de brief:
- Maak meer gebruik van alinea's.
- Probeer het ik-ik-ik perspectief wat meer te vermijden, zie: ik-perspectief.
- Probeer in de brief duidelijk te maken waarom je (of jou man) juist op deze vacature solliciteert. De motivatie mis ik in de brief.
- Kijk nog eens goed naar de interpunctie. Ik mis op sommige plaatsen komma's.

Misschien dat het stukje over de AIDA methode je kan helpen.
Ook de analyse van de voorbeeld sollicitatiebrief op deze website is misschien de moeite waard om door te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 november 2011, 13:05
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard

dank je voor je snelle reactie, buh.
die voorbeelden en de AIDa methode had ik al eerder gelezen, maar ik blijf het moeilijk vinden om het toe te passen in mijn brieven.
kun je wat concreter zijn met voorbeelden?

de motivatie mist inderdaad, ik zal dat even navragen (behalve dat hij veel dichter bij huis wil werken )
Met citaat reageren
  #4  
Oud 3 november 2011, 13:14
buh buh is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 november 2011
Berichten: 2
buh is on a distinguished road
Standaard

- Na de zin: "Nadat ik op de website van het Xxx meer had gelezen over deze functie wist ik dat ik hierop moest solliciteren." zou ik een volgende alinea (dmv witregel) starten.

- De zin: "Omdat ik uit persoonlijke ervaring weet hoe belangrijk het is dat er op een correcte en integere manier met medicijnen omgegaan wordt kunt u van mij verwachten dat ik zeer betrouwbaar met mijn werk om zal gaan." is erg lang en kan denk ik na "omgegaan wordt" wel een komma gebruiken.

- Na de zin: "Ik sta bekend als een fijne, hardwerkende collega die geen fouten maakt en hecht daar ook veel belang aan." Zou ik een nieuwe alinea starten.

Ik ben zelf ook nog maar net begonnen met solliciteren en vind het ook lastig om de AIDA methode goed toe te passen. Ik denk dat het oefenen oefenen oefenen is, en veel om feedback vragen. Ik hoop dat ook andere mensen een blik op jou brief werpen en hun bevindingen hier posten, want zoals ik al zei, ik ben ook slechts een starter op de markt
Met citaat reageren
  #5  
Oud 3 november 2011, 13:38
Twinnyh Twinnyh is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2011
Berichten: 27
Twinnyh is on a distinguished road
Standaard

Hallo Midosil,

Hier is mijn feedback:

- Ik zou in je brief spaties tussen de alinea's zetten, dat ziet meer overzichtelijker uit.
- Ik mis een stukje waarom je man bij dit bedrijf wilt solliciteren. Wat maakt dit bedrijf zo aantrekkelijk? Je hebt in de laatste alinea gezet over een ''dynamisch bedrijf'', waarom is dit bedrijf dynamisch?
- De laatste 2 zinnen in je brief zijn te lang.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt, ik wens je man heelveel succes met solliciteren..
Met citaat reageren
  #6  
Oud 3 november 2011, 14:35
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard

dank jullie wel!!

ik heb al meer alinea's aangebracht. de motivatie mist nog, dat wil ik nog navragen bij mijn man. (beetje lastig, hij is aan het werk).

in de vacature wordt aangegeven dat er mogelijkgheden zijn om te groeien, ik denk dat ik dat ook kan gebruiken, toch?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 3 november 2011, 15:57
midosil midosil is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 april 2008
Berichten: 76
midosil is on a distinguished road
Standaard

ik heb het middenstuk aangepast. denk dat het zo beter is.
graag reacties,

alvast bedankt!

Ik heb een ruime ervaring als Orderpicker bij X, een groothandel in hout- en plaat bouwmaterialen. Ik sta bekend als een fijne, hardwerkende collega die geen fouten maakt en hecht daar ook veel belang aan. Hoewel het werk bij de X mij goed bevalt zou ik toch graag op een plek werken waar mogelijkheden zijn om verder te groeien.
Mijn communicatieve eigenschappen en mijn nauwkeurige manier van werken sluiten goed aan bij uw functie-eisen. Ik werk graag in een team maar ben ook gewend om alleen te werken en zorg te dragen voor een goede afhandeling van de orders en beslissingen te nemen betreffende deze.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Trek de aandacht met een creatieve openingszin René Sollicitatiebrief en cv 56 16 december 2014 11:46
Sollicitatiebrief traineeship projectontwikkeling bij een mediabedrijf meisjeinmokum Sollicitatiebrief en cv 6 13 september 2011 01:03
Graag mening over sollicitatiebrief pedagogisch medewerker kinderopvang patje81 Sollicitatiebrief en cv 2 4 februari 2009 12:05
Sollicitatiebrief controller bij Planning en Control Tiramisu Sollicitatiebrief en cv 0 21 juni 2007 13:25
Sollicitatiebrief telemarketeer bij een bank. Gaarne commentaar Der Pieter Sollicitatiebrief en cv 2 23 april 2007 19:43


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:16.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon