Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 6 september 2010, 15:32
Sils Sils is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 7
Sils is on a distinguished road
Standaard Wie wil mijn brief en cv beoordelen?

Na 10 jaar ga ik de gok wagen,ik wil gaan solliciteren naar een nieuwe baan.
Nu is het zo lang geleden dat ik een sollicitatiebrief en cv geschreven heb,dat ik een beetje met mijn handen in het haar zit als het om mijn brief en cv gaat.

In de bijlage kunnen jullie mijn brief en cv vinden.

De brief moet voor 10 september bij het ziekenhuis binnen zijn waar ik wil solliciteren.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc carieretijgersollbrief.doc‎ (8,5 KB, 671x gelezen)
Bestandstype: doc carieretijgercv.doc‎ (9,0 KB, 334x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 september 2010, 08:19
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Geachte mevrouw xxxxxxxxx,


Op de website van het xxxxxx ziekenhuis viel mijn oog op de vacature verzorgende IG afdeling urologie en chirurgie.
Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als enthousiaste kandidaat voor deze vacature.

Na het afronden van mijn opleiding tot verzorgende IG ben ik gaan werken in verschillende verzorgingstehuizen.
Hoewel ik dit werk met veel plezier en toewijding beoefen ben ik toe aan iets nieuws waar ik mezelf kan ontplooien en meer ervaringen kan opdoen.

Waarom werken als verzorgende IG op de afdeling urologie en chirurgie?
De problematiek die zich afspeelt op beide afdelingen spreekt mij erg aan.
Als ik patiënten die zorg kan geven die ze nodig hebben en als daardoor het herstel wordt bespoedigd geeft mij dit energie en motivatie.

Voor meer informatie nodig ik u uit mijn curriculum vitae te bekijken, welke is bijgevoegd.
U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom zie ik met interesse uit naar een persoonlijke kennismaking, waarin
ik mijn motivatie nader kan toelichten. Bij voorbaat mijn hartelijke dank daarvoor.


Met vriendelijke groet,



Silvia xxxxxx


Bijlage: Curriculum Vitae



Ik heb wat foutjes uit je brief gehaald. Ik lees niets over het waaróm jij daar wilt werken, wat heb jij hen te bieden, waarom zouden zij jou moeten aannemen?

In je c.v. zou ik werkervaring bovenaan zetten en dan beginnen met je meest recente ervaring, zo ook bij de opleidingen.

Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 7 september 2010, 13:47
Sils Sils is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 7
Sils is on a distinguished road
Standaard

Dank je wel voor je reactie en je punten die ik moet verbeteren.

Ik heb ondertussen mijn brief en cv aangepast.

Ik heb ze in de bijlage gedaan,misschien dat iemand daar nog een blik op kan werpen?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc carieretijgercv.doc‎ (9,0 KB, 195x gelezen)
Bestandstype: doc carieretijgersollbrief.doc‎ (8,5 KB, 272x gelezen)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 7 september 2010, 16:58
urnfiller urnfiller is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 35
urnfiller is on a distinguished road
Standaard

Klopt het dat je alleen een motorrijbewijs (A) hebt en geen autorijbewijs (B)? In de zorg wordt nogal eens gevraagd om rijbewijs B.
Bij opleidingen kan je nog zetten bij welk instituut je deze hebt gevolgd en in welke plaats.
Sofinummer kan je weghalen, is niet van belang in een CV. Misschien kan je nog toevoegen waar je interesses liggen, welke nevenactiviteiten je nog uitvoert naast je werk en welke talenkennis/computervaardigheden je bezit.
__________________
Sue me.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 september 2010, 17:39
Sils Sils is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 7
Sils is on a distinguished road
Standaard

Je hebt gelijk over het rijbewijs,was mijn rijbewijs B namelijk vergeten erbij te vermelden.

Ik heb mijn cv nogmaals aangepast,en even weer geüpload.

Was mijn sollicitatiebrief nu zover dat ik die op deze wijze kan versturen?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc carieretijgercv.doc‎ (10,5 KB, 96x gelezen)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 september 2010, 18:11
urnfiller urnfiller is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 5 mei 2007
Berichten: 35
urnfiller is on a distinguished road
Standaard

Ziet er mooi uit! Je hebt in je CV nog wel wat typfouten gemaakt.

'cerfticicaat' moet zijn 'certificaat'.
'rappoteren' en 'rapporten' moet zijn 'rapporteren'.
'stagiares' moet zijn 'stagiaires'.
'Zorrgroep' moet zijn 'Zorggroep'.

Oftewel, let op de spelling!
__________________
Sue me.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 7 september 2010, 22:17
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Geachte mevrouw xxxxxxxxx,


Op de website van het xxxxxx ziekenhuis viel mijn oog op de vacature verzorgende IG afdeling urologie en chirurgie.
Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als enthousiaste kandidaat voor deze vacature.

Na het afronden van mijn opleiding tot verzorgende IG ben ik gaan werken in verschillende verzorgingshuizen.
In de afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan met het omgaan en werken met verschillende doelgroepen.
Leergierig, enthousiast, zorgzaamheid en flexibiliteit zijn kernwoorden die op mij van toepassing zijn Waar blijkt dit uit?.
Hoewel ik dit werk met veel plezier en toewijding beoefen ben ik toe aan iets nieuws waar ik mezelf kan ontplooien en meer ervaringen kan opdoen.

Waarom werken als verzorgende IG op de afdeling urologie en chirurgie? Waarom werken bij dit ziekenhuis??
De problematiek die zich afspeelt op beide afdelingen spreekt mij erg aan.
Als ik patiënten die zorg kan geven die ze nodig hebben en als daardoor het herstel bespoedigd geeft mij dit energie en motivatie.

Voor meer informatie nodig ik u uit mijn curriculum vitae te bekijken, welke is bijgevoegd.
U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom zie ik met interesse uit naar een persoonlijke kennismaking, waarin
ik mijn motivatie nader kan toelichten. Bij voorbaat mijn hartelijke dank daarvoor.


Met vriendelijke groet,



Silvia xxxxxx


Bijlage: Curriculum Vitae


Ik heb onder andere wat spaties toegevoegd ná de komma's.
Ik mis het stukje waarom jij speciaal bij dit ziekenhuis wilt werken enwaarom moeten ze JOU nemen, wat kun jij hen bieden? De brief is (nog) te algemeen is mijn mening.
In je c.v. zou ik het aantal uren dat je ergens hebt gewerkt weg laten.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 7 september 2010, 22:44
Sils Sils is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 september 2010
Berichten: 7
Sils is on a distinguished road
Standaard

Dank je voor je antwoord,ik heb het een en ander aangepast.

Op de website van het xxxx ziekenhuis viel mijn oog op de vacature verzorgende IG afdeling urologie en chirurgie. Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als enthousiaste kandidaat voor deze vacature.

Na het afronden van mijn opleiding tot verzorgende IG ben ik gaan werken in verschillende verzorgingshuizen. In de afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan met het omgaan en werken met verschillende doelgroepen. Hoewel ik dit werk met veel plezier en toewijding beoefen ben ik toe aan iets nieuws waar ik mezelf kan ontplooien en meer ervaringen kan opdoen.

Waarom werken in het xxxx ziekenhuis?
De problematiek van de afdeling urologie en chiruurgie spreken mij erg aan.
De reden dat ik denk dat ik geschikt ben voor deze functie,is onder andere mijn enthousiasme en flexibiliteit.
Verder ben ik erg zorgzaam aangelegd, en als ik mensen die zorg kan geven die ze nodig hebben en als daardoor het herstel bespoedigd geeft mij dit energie en motivatie.

Voor meer informatie nodig ik u uit mijn curriculum vitae te bekijken, welke is bijgevoegd.
U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom zie ik met interesse uit naar een persoonlijke kennismaking, waarin
ik mijn motivatie nader kan toelichten. Bij voorbaat mijn hartelijke dank daarvoor.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 8 september 2010, 20:31
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sils Bekijk bericht
Dank je voor je antwoord,ik heb het een en ander aangepast.

Op de website van het xxxx ziekenhuis viel mijn oog op de vacature verzorgende IG afdeling urologie en chirurgie. Met deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als enthousiaste kandidaat voor deze vacature.

Na het afronden van mijn opleiding tot verzorgende IG ben ik gaan werken in verschillende verzorgingshuizen. In de afgelopen jaren heb ik veel ervaring opgedaan met het omgaan en werken met verschillende doelgroepen. Hoewel ik dit werk met veel plezier en toewijding beoefen ben ik toe aan iets nieuws waar ik mezelf kan ontplooien en meer ervaring "en"verwijderd kan opdoen.

Waarom werken in het xxxx ziekenhuis?
De problematiek van de afdeling urologie en chirurgie ("u" verwijderd) spreken mij erg aan. Waarom spreekt je dit aan?
De reden dat ik denk dat ik geschikt ben voor deze functie, spatie is onder andere mijn enthousiasme en flexibiliteit<< kun je omschrijven waaruit dat blijkt?
Verder ben ik erg zorgzaam aangelegd, ("en" verwijderd) als ik mensen die zorg kan geven die ze nodig hebben en als daardoor het herstel bespoedigd geeft mij dit energie en motivatie.

Voor meer informatie nodig ik u uit mijn curriculum vitae te bekijken, welke is bijgevoegd.
U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom zie ik met interesse uit naar een persoonlijke kennismaking, waarin
ik mijn motivatie nader kan toelichten. Bij voorbaat mijn hartelijke dank daarvoor.

De brief is bijna gelijk aan de vorige, je moet wel goed op je spelling letten.
Ik heb weer een aantal dingen gewijzigd, maar ik blijf het een té algemene brief vinden (1000 in een dozijn).
Je schrijft niet waarom zij jou zouden moeten aannemen. Motivatie mis ik.

Vertel mij nu eens waarom IK jou zou moeten aannemen als ik de P&O-er van dit ziekenhuis was?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief reiswereld, wie wil mijn brief beoordelen? martina Sollicitatiebrief en cv 2 19 augustus 2010 10:20
Wie wil er kritisch naar mijn cv kijken voor ik hem verstuur? carli Sollicitatiebrief en cv 0 21 juli 2010 14:38
Wie wil er 'schieten' op mijn vaardigheden cv? pellie Sollicitatiebrief en cv 6 2 december 2008 07:25
wie wil mijn brief en cv nakijken janinrW Sollicitatiebrief en cv 4 27 april 2006 00:43
Wie wil er mijn CV eens bekijken en beoordelen? Myrthe Sollicitatiebrief en cv 7 30 augustus 2005 22:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon