Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 februari 2010, 11:19
natasja jolie natasja jolie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 februari 2010
Berichten: 1
natasja jolie is on a distinguished road
Standaard Wil stapje terug doen, maar krijg de ene afwijzing na de andere

Hallo allemaal,
Ik weet het niet meer. Door een reorganisatie ben ik weer beschikbaar voor de arbeidsmarkt. Het laatste jaar heb ik bij mijn werkgever al de mogelijkheid gekregen om te zoeken naar een andere baan via een sociaal plan. Dit is mij niet gelukt en ik begin me nu toch wel echt zorgen te maken (de ww uitkering gaat binnenkort in). De laatste 9 jaar ben ik werkzaam geweest als financieel adviseur/kantoormanager bij een bank. Ik wil door wijziging in mijn gezinssituatie een stapje terug doen en een parttime functie (tussen de 20 en 32 uur) op administratief vlak (maar wel met inhoud) vervullen. Alleen krijg is de ene afwijzing na de andere. Ik weet dat ik de cappaciteiten bezit en toch lukt het mij niet om een andere baan te vinden. Kan iemand mij tips geven waar ik op moet/kan letten bij het veranderen van vakgebied in deze tijd? Ik woon in omgeving Leiden (randstad).
Alvast bedankt, Natasja
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2010, 17:44
Rosina Rosina is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 maart 2008
Berichten: 338
Rosina is on a distinguished road
Standaard Re: Wil stapje terug doen, maar krijg de ene afwijzing na de andere

Hallo,

Er zijn maar weinig administratieve functies met inhoud hoor. Daar zou ik me niet te blind op staren.

Het is sowieso een lastige arbeidsmarkt nu (werkgevers hebben veel keus), maar het kan ook zijn dat ze je te hoogopgeleid vinden en bang zijn dat je gauw bent uitgekeken op administratief werk.

Eventueel kun je straks in de WW via uitzendbureau werken? Dan ben je binnen, heb je zicht op interne vacatures en alvast wat echt administratieve werkervaring. Laat ook nog je sollicitatiebrief checken. Het kan nooit kwaad. Vaak zie je zelf niet meer wat er nog beter kan.

Hopelijk leveren deze tips wat op.

Succes!

Rosina
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 februari 2010, 21:48
Wendy101
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Wil stapje terug doen, maar krijg de ene afwijzing na de andere

In een ver verleden heb ik afscheid genomen van het bankwezen.
Inmiddels ben ik werkzaam als administrateur op HBO+ niveau.
Ik raad je aan om eerst je kennis met betrekking tot boekhouden op te frissen.
Dit kan door middel van een studie, SPD of MBA, of een baan te zoeken binnen de accountancy.
Ik vermoed dat het anders moeilijk wordt om een leuke inhoudelijke administratieve functie te vinden die verder gaat dan banken en facturen boeken.

Veel succes met je sollicitatie.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
32 en vind maar niet de baan die ik wil edwin nieuwenhuis Loopbaanvragen 9 6 oktober 2009 20:14
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
ik wil iets heel anders gaan doen, maar wat?! rubbie Loopbaanvragen 2 15 juni 2009 15:43
Luxeprobleem: krijg administratieve baan aangeboden, maar wil bij de brandweer Verwijderd account Loopbaanvragen 2 2 oktober 2008 10:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon