Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 1 februari 2012, 02:34
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Question Adressering, aanhef en motivatie bij solliciteren via e-mail

Ik weet zeker dat ik mijn bericht hier net gepost heb maar ik kan hem niet meer vinden...

Ik ben druk aan het solliciteren voor een BBL plekje maar ik loop direct al tegen drie problemen aan:

1)
Ik moet mijn sollicitatie richten aan de afdeling P&O en heb geen naam van een persoon. Moet ik mijn brief dan richten aan "Geachte heer/mevrouw" of toch "Geachte P&O afdeling"?()

2)
Ik stuur mijn 'brief' per mail. Ik stuur dus een e-mail met als bijlagen een CV, motivatiebrief en een scan van mijn diploma. Moet je dan alsnog bovenaan de volledige adresgegevens van het ziekenhuis vermelden?

3)
Mijn CV, brief en diploma worden als bijlagen verstuurd. Moet ik in het mailtje not iets bijzonders zetten of ïs "Geachte heer/mevrouw, In de bijlagen vindt u mijn CV met motivering en een kopie van mijn diploma. Graag ontvang ik een bevestiging zodat ik weet dat mijn sollicitatie goed is ontvangen. Met vriendelijke groet, ... .." genoeg?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 februari 2012, 10:35
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi, Je kunt het als volgt aanpakken:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kanya Bekijk bericht
Ik weet zeker dat ik mijn bericht hier net gepost heb maar ik kan hem niet meer vinden... (jammer van de eerste moeite......)
Ik ben druk aan het solliciteren voor een BBL plekje LET OP: gebruik geen verkeinwoorden. (in België wordt dit veel gedaan, maar je gaat echt voor een BBL-plaats, toch?? maar ik loop direct al tegen drie problemen aan:

1)
Ik moet mijn sollicitatie richten aan de afdeling P&O en heb geen naam van een persoon. Moet ik mijn brief dan richten aan "Geachte heer/mevrouw" of toch "Geachte P&O afdeling"?()
Even bellen en vragen wie er verantwoordleijk is voor de behandeling van jouw sollicitatie. Misschien heb je nog wel een vraag die je kunt stellen, stel deze dan zodat je de indruk geeft dat je veel interesse hebt in deze stageplaats!! 2)

Ik stuur mijn 'brief' per mail. Ik stuur dus een e-mail met als bijlagen een CV, motivatiebrief en een scan van mijn diploma. Moet je dan alsnog bovenaan de volledige adresgegevens van het ziekenhuis vermelden?
Ik doe dit wel. Je laat hiermee zien dat je volledig en correct wil zijn! Je kunt ook alleen de bedrijfs-/instellingsnaam en de persoon aan wie je de sollicitatie richt.3)

Mijn CV, brief en diploma worden als bijlagen verstuurd. Moet ik in het mailtje not iets bijzonders zetten of ïs "Geachte heer/mevrouw, In de bijlagen vindt u mijn CV met motivering en een kopie van mijn diploma. Graag ontvang ik een bevestiging zodat ik weet dat mijn sollicitatie goed is ontvangen. Met vriendelijke groet, ... .." genoeg?
[COLOR="Blue"]Ja, begeleid je brief altijd in de mail. Ik maak er wel eens het volgende van:
Geachte NAAM PERSOON,

Naar aanleiding van het telefoongesprek met ....... stuur ik u mijn sollicitatiebrief, Curriculum Vitae en een kopie van mijn diploma. Met deze documenten stel ik me graag nader aan u voor en solliicteer ik naar een BBL stage plaats binnen uw organisatie.

Kunt u mij nader informeren over de procedure naar aanleiding van deze sollicitatie?

Met vriendelijke groet,
Naam COLOR
]

Alvast bedankt
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 februari 2012, 15:02
schommel schommel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 5
schommel is on a distinguished road
Standaard

Hoi, Ook ik loop vaak tegen het feit aan dat ik niet weet als ik per e-mail solliciteer of ik dan ook alle gegevens moet noteren. Ik vind het zo stom staan om ook de datum te noteren terwijl ze dit in een e-mail zo kunnen zijn. Ik heb deze vraag daarom ook aan mijn docent gesteld van Bedrijfscorrespondentie Nederlands en hij zei om alles gewoon de e-mail gewoon te schrijven als een gewone brief. Dus alles erop en eraan, ook de adresgegevens.

Succes
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 februari 2012, 17:29
Lizzz Lizzz is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2012
Berichten: 12
Lizzz is on a distinguished road
Standaard

Ook ik heb weleens een brief verstuurd per email en meestal kopieer ik de brief ( die ik in word gemaakt heb) in de mail zelf met daarbij een bijlage van de CV en bestand van de brief. Weet niet of dit de juiste manier is maar ik doe het zo.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 2 februari 2012, 20:38
Kanya Kanya is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 31 januari 2012
Berichten: 43
Kanya is on a distinguished road
Standaard

Bedankt voor de reacties.

@Rens
Ik heb niet gebeld maar een aantal keren gemaild met vragen over de opleiding en de sollicitatieprocedure. Dit heb ik bij alle ziekenhuizen gedaan waar ik eventueel zou willen werken en op mijn vraag aan wie ik de sollicitatie kon sturen kreeg ik eigenlijk bij allemaal alleen een e-mailadres als antwoord en een afdeling, niet een naam van een persoon. Dan is het dus raar als ik daar ook nog eens speciaal voor mail of bel. Ik denk dat ik het maar gewoon hou op "Geachte heer/mevrouw,". Dat is altijd netjes toch?

@Schommel
Dankjewel. We noteren dus maar gewoon braaf alle gegevens Ik denk dat dit ook een beetje is voor de administratie waarvoor de brieven misschien wel allemaal uitgeprint worden inplaats van in een mailbox bewaard.

@Lizzz
Als je je brief echt plakt in de mail moet je uitkijken dat het er bij een ander niet raar uitziet. Op een andere computer kan jouw opmaak bijvoorbeeld helemaal wegvallen en de regelafstand of het lettertype heel raar worden.


Ik doe dus maar alle adresgegevens officieel, richten aan 'geachte heer/mevrouw' en de brief als bijlage met een klein begeleidend mailtje.
Bedankt voor de hulp in ieder geval
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 augustus 2012, 18:27
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard raar uitzien

@Lizzz
Als je je brief echt plakt in de mail moet je uitkijken dat het er bij een ander niet raar uitziet. Op een andere computer kan jouw opmaak bijvoorbeeld helemaal wegvallen en de regelafstand of het lettertype heel raar worden.

Dat 'raar uitzien' in de mail heb ik zelf ook regelmatig meegemaakt. Met name met Hotmail is dit het geval. Veelal betreft het hier de abnormaal grote regelafstand tussen 2 alinea's. Een mogelijkheid om dit te voorkomen is door een Shift-Enter te gebruiken i.p.v. een normale Enter.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
sollicitatie, sollicitatie e-mail, sollicitatiebrief

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Paar keer afgewezen, motivatie om te solliciteren neemt af Dexter Loopbaanvragen 5 13 juli 2011 17:19
Motivatie tekst Stage bij Media Markt Daniil Sollicitatiebrief en cv 2 2 juli 2011 13:00
Afgewezen bij 2e sollicitatiegesprek, nu toch weer solliciteren? Blanchimont Sollicitatiegesprek 1 18 januari 2010 11:01
Solliciteren bij een bedrijf waar ik eerder heb gewerkt Faith Sollicitatiebrief en cv 6 23 november 2007 18:46
Solliciteren bij concurrent joepie Sollicitatiebrief en cv 2 4 januari 2007 17:26


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon