Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 mei 2012, 13:22
theelepel theelepel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2012
Berichten: 5
theelepel is on a distinguished road
Standaard Open solicitatie oliewinnend bedrijf (maritieme/offshore) starter

Ik vindt het ontzettend moeilijk om een "catchy" motivatiebrief te schrijven, laat staan een voor een open sollicitatie. Dat is wat ik tot nu toe kon fabriceren en hoor graag kritiek hierop. Schiet maar raak! ik heb ook nog mn cv toegevoegd, ook graag reactie op deze


Geachte Meneer X

U weet zeker:

Olie- en gaswinnende bedrijven zijn slecht!!!
Dat is het credo van natuurorganisaties en tegenstanders. Ook zijn de aanwonenden van (off-)shore installaties vaak alles behalve positief over dit onderwerp. Hoe breng je dan voor- en tegenstanders bij mekaar? Een uitdaging voor elk bedrijf in de (off)shore wereld, en een uitdaging die ik aan kan. Hiervoor heeft een Offshoregericht Belangenverstrengelingen in de kust- en zee gebieden herkennen en vooral, te overbruggen en vooral het kijken naar kansen en niet naar de problemen is waar ik voor sta. Mijn inzicht in het beleidsmatige stelsel van de maritieme- en offshore wereld heb ik tijdens mijn studie Kust-en zeemanegement verder kunnen verdiepen en wil nu deze kennis in het werkveld toe passen voor XXXX. Om mijn kennis verder uit te breiden sta ik open voor (interne) opleidingen om mijn profiel nog verder aan de behoefde van u bedrijf aan te passen. Graag hoor ik, of u interesse aan een persoonlijk gesprek heeft waarin ik mijn cv en motivatie verder kan toelichten.

In afwachting van u reactie,

Met vriendelijke groet
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: doc Curriculum Vitae NL 2012 pub.doc‎ (41,0 KB, 214x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 mei 2012, 13:33
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Geachte heer X,

U weet zeker: olie- en gaswinnende bedrijven zijn slecht. Dat is het credo van natuurorganisaties en tegenstanders. Ook zijn de aanwonenden van (off-)shore installaties vaak alles behalve positief over dit onderwerp.

Hiervoor heeft een Offshoregericht Belangenverstrengelingen in de kust- en zee gebieden herkennen en vooral, te overbruggen en vooral het kijken naar kansen en niet naar de problemen is waar ik voor sta.

Mijn inzicht in het beleidsmatige stelsel van de maritieme en offshore wereld heb ik tijdens mijn studie Kust-en zeemanagement verder kunnen verdiepen en ik wil nu deze kennis in het werkveld toe passen voor XXXX. Om mijn kennis verder uit te breiden sta ik open voor (interne) opleidingen om mijn profiel nog verder aan de behoefte van uw bedrijf aan te passen. Graag hoor ik, of u interesse aan een persoonlijk gesprek heeft waarin ik mijn cv en motivatie verder kan toelichten.

In afwachting van uw reactie,
Je moet echt wat beter op je spelling letten

Ook met deze correcties vind ik de brief niet goed overkomen. Je schiet een beetje door in je poging om opvallend brutaal te zijn en het komt op mij een beetje over het paard getild over. Onder andere doordat je grote woorden gebruikt in matig lopende zinnen.
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 mei 2012, 13:47
theelepel theelepel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2012
Berichten: 5
theelepel is on a distinguished road
Standaard

ok

dus wat minder is meer, en de spelling had ik om eerlijk te zijn nog niet eens gecontroleerd.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 mei 2012, 21:30
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Schrijffouten maken we allemaal. Maar om zonder de brief zelf een keer kritisch over te lezen op zoek naar spellings- en taalfouten op het forum plaatsen vind ik op z'n zachtst gezegd niet netjes tegenover degene van wie je graag feedback wil hebben.


Maarten
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 mei 2012, 11:13
marit1 marit1 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2012
Berichten: 5
marit1 is on a distinguished road
Standaard

Ik vind die 3 uitroeptekens ook niet erg netjes staan en ik keek even in je cv, hij ziet er overzichtelijk uit maar hij is wel erg lang.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 mei 2012, 18:26
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

In je cv staan veel (spel)fouten en je gebruikt bij de jaartallen verschillende lettertypes. En de taken die je uitvoerde kunnen korter en bondiger omschreven worden.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 mei 2012, 23:28
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Bij de vorige posters sluit ik me aan. Aan je cv -layout kun je zeker nog wat doen. Zoals je talenkennis in een plaksel vanuit excel, vind ik niet echt professioneel

Dan bijvoorbeeld het stuk opleidingen staat op 2 pagina's. Het staat er allemaal wel, maar het leest niet lekker. Ik denk zelfs dat het teveel is voor de functie die je ambieert. Pas dus je cv aan de functie aan.

Je brief kun je m.i. het best in alinea's maken volgens het AIDA-model.

Gebruik je spellingscontrole!
Maak korte leesbare zinnen!
Gebruik zoveel mogelijk "Jip en Janneke taal".

Succes ermee,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 mei 2012, 00:47
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Gebruik zoveel mogelijk "Jip en Janneke taal".
Ik vrees dat dat Jip-en-janneketaal moet zijn
__________________
René
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 mei 2012, 13:21
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Rene,

Zelfs de gemakkelijkste taal omschrijven is al moeilijk...........
Dan voor je hulp.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 mei 2012, 15:01
Pruimpje Pruimpje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 23 mei 2012
Berichten: 6
Pruimpje is on a distinguished road
Standaard

Veel verstand heb ik er niet van, maar als ik je brief zo lees vindt ik het niet zo heel erg aantrekkelijk..
Zelf probeer ik ook een open sollicitatie te schrijven en vindt het ook niet echt makkelijk, voor mijzelf ben ik lekker in het park gaan zitten met pen en papier en beetje bij beetje heb ik een brief in elkaar gezet.
Ik ben er zeker een week mee bezig geweest, om alles netjes en duidelijk op papier te zetten.
Misschien is het een idee om een paar verschillende brieven proberen te schrijven en die met elkaar combineren.
Ik denk dat het ook wel helpt dat je je brief tig keer moet over lezen, dan denk je vanzelf wel bij jezelf of het net iets beter of anders kan.
Je moet voor zoiets echt even gaan zitten en er de tijd voor nemen..

mvg
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open solicitatie brief Gamma Mick Sollicitatiebrief en cv 0 7 juli 2009 18:31
Open solicitatie als fysiotherapeut TinuZ Sollicitatiebrief en cv 2 16 juni 2008 18:11
Open solicitatie, graag commentaar noscito Sollicitatiebrief en cv 7 4 april 2008 05:52
Open solicitatie bloembinders (Kraak maar af!) Monica35 Sollicitatiebrief en cv 4 19 juni 2007 21:21
open solicitatie leerkracht, graag tips Tom120343 Sollicitatiebrief en cv 5 5 juni 2007 11:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:08.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon