Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 februari 2007, 21:49
ate ate is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 1
ate is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief buitendienstmedewerker verkoop technische producten

Hallo,
Ik heb net een sollicitatiebrief opgesteld.
Graag een reactie.
Het gaat om een commerciele binnen/buiten functie.


xxxxxxxxxxxx
Esweg 1
5326 DR, Ergens

Bedrijf
Afdeling
T.a.v.:


Betreft: vacature buitendienstmedewerker verkoop technische producten.

Ergens, 21 februari 2007


Geachte heer/mevrouw,

Toen ik op de site werk.nl keek, was ik alleen nieuwsgierig hoe het solliciteren via internet zou gaan. De vacature van verkoper buitendienst trok onmiddellijk mijn aandacht. Ik wil daarom graag naar deze functie solliciteren.

Dienstverlening zit in mijn bloed. Ik verkoop graag iets aan mensen waarvan ik zelf overtuigd ben.
Op dit moment ben ik 4 jaar werkzaam in een soortgelijke functie maar ik heb veel zin om iets nieuws te ondernemen. Onlangs ben ik daarom een cursus Beginnen met Managen aan het DOC. Deze cursus hoop ik in mei af te ronden.

Een beetje afwisseling vind ik erg prettig. Dat uw bedrijf verschillende doelgroepen heeft, interesseert mij zeer. Ik kan makkelijk met verschillende soorten personen communiceren (waarschijnlijk doordat ik kapper geweest ben). Ook zie ik er representatief uit. Verder kan ik prima zelfstandig werken, zowel op kantoor met computers, als onderweg bij een klant.
Ik heb enige technische kennis verkregen door het blijvend verbouwen/opknappen van onze woonboerderij.

Enkele eigenschappen die bij mij horen:
Enthousiast
Collegiaal
Houdt zich aan afspraken
Gezonde dosis humor

Graag licht ik mijn motivatie en mijn cv toe in een persoonlijk gesprek.


Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxx.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 februari 2007, 11:24
Taalfan Taalfan is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2007
Berichten: 14
Taalfan is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief buitendienstmedewerker verkoop technische producten

Hallo Ate,

Wat je over jezelf vertelt klinkt goed. Er spreekt uit dat je ervaring hebt en in je eentje "in het wild" kan worden losgelaten.

Van de eerste zin zou ik iets maken als "toen ik op de site werk.nl keek, trok de vacature van verkoper buitendienst onmiddellijk mijn aandacht". Waarom jij op die site ging kijken lijkt mij eigenlijk niet zo belangrijk.

Het woord "personen" in de derde alinea klinkt in dit verband een beetje afstandelijk. Ik zou daar "mensen" van maken.

Het rijtje eigenschappen aan het eind van de brief zou ik in een gewone zin (of twee zinnen) zetten. Met de eigenschappen zelf is niets mis, maar het lijkt een beetje alsof je het teveel werk vond om even een mooie zin te maken.

Hopelijk vind je me niet te kritisch en heb je er wat aan. Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 februari 2007, 11:29
sunshine14 sunshine14 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2007
Berichten: 6
sunshine14 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief buitendienstmedewerker verkoop technische producten

als medewerker buitendienst technische produkten verkoop je vaak geen producten waar je zelf achter staat. heb jij je goed verdiept in de funktie en de produkten? je hebt vaak te maken met targets en produkten die je niet eens zo goed, leuk, handig, etc.. vind maar die je wel moet verkopen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief technische medewerker medische uitrusting Mathieu Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2006 15:37
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon