Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 23 mei 2013, 18:29
Joost_D Joost_D is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2013
Berichten: 5
Joost_D is on a distinguished road
Standaard CV communicatie

Ik heb 6 en een half jaar in Amerika gestudeerd en ben teruggekomen met een Masters in communicatie. Toen ik echter terugkwam bleek dat de economische crisis het vrij moeilijk maakte om een baan te krijgen. Na regelmatig solliciteren en dezelfde frustrerende antwoorden ben ik uiteindelijk vanuit huis begonnen, want alles liever dan een uitkering opstrijken en niets doen.

Nou doe ik dat al een paar jaar met redelijk succes, maar wil wel graag weer ‘traditioneel’ gaan werken. Ik heb zelf het idee dat ik een punt heb bereikt waar ik voor langere tijd voor mijzelf werk, of daadwerkelijk weer voor een bedrijf ga werken, mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar het laatste.

Ik wel graag de overstap maken van “zelfstandige” naar “loondienst” wil dit graag duidelijk maken. Ik hoop dat ik wat van jullie te horen krijg…elke verbetering (hoe klein dan ook) is er een!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf CV Communicatie.pdf‎ (128,9 KB, 475x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 mei 2013, 11:25
robinbudel robinbudel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 mei 2013
Berichten: 3
robinbudel is on a distinguished road
Standaard Cv

Het zijn wellicht kleinigheden, maar mij vielen de volgende punten op:

- Je schrijft: (gelijktijdig met studie om studie te financieren). Wat voegt dit toe? Het straalt een beetje uit dat je het werk deed puur voor het geld (en dat het je niet echt boeide wat het werk was). Ik zou eerder vermelden: 'part-time' of 'bijbaan'.
- Misschien iets meer aansluitende volzinnen gebruiken, dat leest naar mijn idee ook prettiger. Bijvoorbeeld bij 'Hall Director' (geen idee wat dat is trouwens): hier een hele opsomming met maar liefst 11 regels.
- Aansluitend op vorige: jammer dat je CV nét niet op 2 A4-tjes past, 2 is echt max tenzij je nog een overzicht van projecten of publicaties wilt toevoegen.
- Probeer meer concreet te zijn, bijvoorbeeld door het gebruik van getallen. Salarisbetaling systeem voor hoeveel medewerkers? Wat is 'enorm' veel schrijfervaring?
- Items onder 'vaardigheden' mogen wel iets beter gestructureerd. Is nu een beetje een allegaartje. En waarom is het belangrijk dat je 16 uur/dag bereikbaar bent?
- Hyves? Seriously? ;-)


Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 mei 2013, 18:34
Roselien90 Roselien90 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 mei 2013
Berichten: 5
Roselien90 is on a distinguished road
Standaard

Het ziet er netjes uit. Ik zou wel minder op de details ingaan. Laat bijvoorbeeld idd weg dat je een baan had om je studie te financieren.

Groet

Roselien
Met citaat reageren
  #4  
Oud 31 mei 2013, 11:14
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het een geweldig gaaf stuk en het is super dat je je studie met werk erbij hebt kunnen betalen; daar kan je juist trotst op zijn en iedereen die modern denkt, die snapt dat ook en die waardeert dat. Hier mag je zoiets niet zeggen. Wat dat aangaat lopen ze hier in West-Europa lichtjaren achter. Ze zijn hier in die dingen zo oubollig als Bommel en Tom Poes. Daarom is Europa ook economisch gesproken een doodlopende steeg.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 31 mei 2013, 11:59
robinbudel robinbudel is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 mei 2013
Berichten: 3
robinbudel is on a distinguished road
Standaard

@gast, een beetje overtrokken reactie als je het mij vraagt. Natuurlijk is er niks mis mee om een baan naast je studie te doen om wat voor een reden dan ook, dat wordt inderdaad zeker gewaardeerd (ook hier in Europa). Waar het mij om gaat is het benoemen van juist die reden, beetje 'waste-of-space' en lijkt er juist op dat je je verontschuldigd voor het feit dat je gewerkt heb naast je studie (zo van 'ja ik wou het eigenlijk ook niet doen, maar het was omdat ik anders echt niet kon studeren').
Met citaat reageren
  #6  
Oud 7 juni 2013, 15:52
Honderd90 Honderd90 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 6 juni 2013
Berichten: 4
Honderd90 is on a distinguished road
Standaard

Aangezien het een Nederlands CV is, zou ik de functietitels ook naar het Nederlands vertalen. Iemand die vluchtig je CV bekijkt, heeft dan sneller een beeld van wat je als Night Assistant, Resident Assistant en Assistant Hall Director gedaan hebt.

Het is hier al eerder gemeld, maar het is ook in Nederland heel normaal om een baan(tje) te hebben naast je studie. De regel "gelijktijdig met studie om studie te financieren" zou ik dan ook weglaten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 juni 2013, 21:35
kersensnoepje84 kersensnoepje84 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2013
Berichten: 18
kersensnoepje84 is on a distinguished road
Standaard

Heb je een persoonlijk motto? of een quote die je aanspreekt? Die kan eventueel bij.

Misschien kan je de nevenfuncties weglaten. Om het geheel wat bondiger te maken. Ze lijken mij wat minder relevant ook omdat ze redelijk overeen komen met je bijbanen toch? of zie ik dat verkeerd?

Hierdoor past alles wel op 1 pagina.

Als je graag die overstap duidelijk wil maken. Waarom niet een alinea met ambitie en doelen. Bedrijven beschrijven ook een missie. Zou jij ook kunnen doen. Kort en krachtig geformuleerd waar je naartoe wil.

Een foto toevoegen? Hyves idd weglaten.

De layout komt op mij wat oudbollig/gedragen over. Ik zie trouwens weinig cv's hoor, wie weet heb jij er een ander gevoel bij maar zo komt het op mij over.

Suc6 met je zoektocht naar een baan!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cv voor intakegesprek duale opleiding Communicatie spierbalassie Sollicitatiebrief en cv 3 30 mei 2013 22:53
Graag jullie reactie op mijn net even anders dan anders sollicitatiebrief en cv vertegenwoordiger Sollicitatiebrief en cv 6 2 juli 2012 18:37
CV check van een Junior Communicatie Professional C85 Sollicitatiebrief en cv 2 14 februari 2010 16:18
Sollicitatiebrief Medewerker Communicatie josine86 Sollicitatiebrief en cv 1 2 december 2009 10:13
Sollicitatiebrief stage Communicatie MaartenGVR Sollicitatiebrief en cv 6 8 oktober 2009 17:17


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:02.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon