Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 juni 2011, 15:17
code code is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2011
Berichten: 2
code is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker/secretaresse

Hallo allen,

Ik ben nieuw hier op dit forum. Ik ben ruim een jaar bezig met het zoeken naar een leuke functie. Ik solliciteer veel, maar wordt altijd afgewezen. Ben eigenlijk nog nooit op een gesprek geweest. Ik heb al zeer veel werkervaring, heb diploma's en ben eind 20.
Hieronder heb ik een van mijn brieven neergezet en ik hoop op positieve en opbouwende kritiek c.q. feedback.
Alvast super bedankt!

bedrijfsnaam

eigen adresgegevens

plaats en datum,

betreft: .......

Geachte mevrouw F,

Op uw internetsite las ik op dinsdag 07 juni jl. met veel interesse de personeelsadvertentie waarin u aangeeft een administratief medewerker te zoeken. Graag solliciteer ik naar deze uitdagende en afwisselende functie.

Na het afronden van mijn administratieve cursussen en opleiding als secretaresse heb ik enorm veel ervaring opgedaan in zowel het bedrijfsleven als de semioverheid. In deze jaren heb ik me ontplooid als een echte duizendpoot die goed met haar interne en externe klanten kan omgaan, een proactieve houding heeft ontwikkeld, zeer accuraat is en prioriteiten kan stellen, daarnaast mag mijn ruime kennis en ervaring van de Officepakketten uiteraard niet ontbreken.

Door mijn werkervaring heb ik een zeer goed beeld van allerlei kwesties die een administratief medewerker moet kunnen oplossen. Gezien mijn CV zou u dat alleen maar kunnen beamen.

Het werken met studenten heeft mij altijd aangetrokken. Dit omdat, hun zich klaarstomen voor de banenmarkt in onze maatschappij en ik daar graag aan wil meewerken. Daarnaast trekt mij een informele en dynamische werkomgeving mij zeer aan.

Gezien de openstaande functie zie ik mezelf als de geschikte kandidaat. Het secuur werken vind ik zeer belangrijk voor het goed vervullen van deze functie. Ik kijk er dan ook naar uit om mij er helemaal in te storten.

Ik hoop dat ik u met deze sollicitatiebrief heb kunnen overtuigen van mijn kwaliteiten als administratief medewerker. Uiteraard kom ik mijn motivatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek.

Met vriendelijke groet,

........
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2011, 08:28
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Eerlijk gezegd? De brief is erg IK/ MIJ gericht.
Je schrijft niet waarom je bij dit bedrijf wilt werken, maar alleen wat JIJ hen te bieden hebt.
Wat trekt jou aan bij dit bedrijf?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 juli 2011, 14:36
hl30 hl30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2011
Berichten: 6
hl30 is on a distinguished road
Standaard

Ik zou voor de zin hierond een inhoudelijk voorbeeld geven en niet gelijk verwijzen naar je cv. Geef is een voorbeeld van iets wat je als adm. medew hebt lunnen oplossen en waarin je goed bent

"Door mijn werkervaring heb ik een zeer goed beeld van allerlei kwesties die een administratief medewerker moet kunnen oplossen. Gezien mijn CV zou u dat alleen maar kunnen beamen"
Met citaat reageren
  #4  
Oud 2 juli 2011, 13:03
Eefk Eefk is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2011
Berichten: 9
Eefk is on a distinguished road
Standaard

"Gezien de openstaande functie zie ik mezelf als de geschikte kandidaat" komt op mij niet over als een goed argument om jou aan te nemen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
secretaresse

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief administratief bediende moreghan Sollicitatiebrief en cv 3 22 februari 2011 14:50
Sollicitatiebrief Administratief medewerkster, graag feedback Lian Sollicitatiebrief en cv 3 6 februari 2011 18:06
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Sollicitatiebrief administratief medewerker, graag commentaar solsu Sollicitatiebrief en cv 2 14 maart 2010 16:09
sollicitatiebrief administratief medewerkster Tomlin Sollicitatiebrief en cv 7 21 februari 2007 12:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon