Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 november 2013, 10:21
Casio Casio is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 november 2013
Berichten: 2
Casio is on a distinguished road
Standaard Wereldreis (starter)

Beste,

Op dit moment ben ik aan het afstuderen voor de opleiding HBO - Werktuigbouwkunde.

Samen met mijn vriendin willen wij graag een wereldreis gaan maken(1 jr.) hier hebben we uiteraard geld voor nodig. Ons plan is om vanaf februari 1,5 jaar flink te sparen en dan op reis te gaan.

Echter vraag ik me af of dit verstandig is voor mijn loopbaan/carriere? Ik begin in februari als starter en heb dan 1,5 jaar werkervaring wanneer ik terug kom.

Nu weet ik dat met mijn opleiding er veel mogelijkheden zijn. Echter hoe bepalend is je eerste functie voor je verdere loopbaan? Hoe positief wordt een wereldreis gezien op een CV?

Hoop onzekerheden die mij beetje doen twijfelen over de keuze. Is het verstandiger om nog een paar jaar te wachten met zo'n reis oid?


Wie weet kunnen jullie me wat vertrouwen/info geven(eventueel uit eigen ervaring).

Alvast bedankt!!!

Gr.

Casio
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 november 2013, 01:46
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Ik kan je maar een ding aanraden: GAAN! Je kan je hele leven op safe spelen maar of je daar gelukkig van wordt?

Ik denk verder dat de ervaring die je opdoet tijdens je wereldreis veel meer waard is dan de achterstand in carrière van 1 jaar. Als je op wereldreis bent leer je namelijk ook ontzettend veel (beetje afhankelijk van waar en hoe je gaat reizen natuurlijk.)

Bijkomend voordeel van een wereldreis is dat je na een jaar reizen waarschijnlijk veel beter weet waar je heen wil met je studie. Werktuigbouwkunde is een leuk vakgebied wat op zoveel verschillende terreinen kan worden toegepast. Levenservaring kan je helpen om verdieping te geven aan je carrière.

En nu een ander geluid: Ik ben in 2011 vertrokken om samen met m'n vriendin over de wereld te reizen. In een jaar tijd zijn we naar ZO-Azië gefietst. Na terugkomst in 2012 heb ik geen werk met een vast contract meer gehad. Dat kan dus ook gebeuren. Toch zou ik het zo weer doen. (Sterker nog, als ik de centen had was ik weer gisteren weer vertrokken.)

Verschil tussen jou en mij is onze leeftijd; ik ben nu 37 jaar en zit dus niet meer in de starters positie. Daar zit jij nog wel gewoon in als je terug komt. Verder zou ik gewoon het optimisme hebben om te geloven in het feit dat je altijd op je pootjes terecht komt (al duurt het soms wel lang, zoals ik nu ervaar) en daarbij.... de economie zal toch wel weer een keer aantrekken? Dat dacht ik ook toen ik op reis was: Laat de crisis maar even lekker waaien... dan kom ik wel weer terug als het weer aantrekt haha.

Samenvattend: Ja gewoon doen!

Maarten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 november 2013, 09:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

@maarten

Bedankt voor je reactie. Denk dat ik gewoon van andere moest horen wat ik zelf ook al dacht Er is ook geen twijfel over dat ik ga, vroeg me alleen af of dit het juiste moment is.

Thnx voor je bericht!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 november 2013, 09:19
Casio Casio is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 november 2013
Berichten: 2
Casio is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
@maarten

Bedankt voor je reactie. Denk dat ik gewoon van andere moest horen wat ik zelf ook al dacht Er is ook geen twijfel over dat ik ga, vroeg me alleen af of dit het juiste moment is.

Thnx voor je bericht!
Dat was mijn bericht
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 november 2013, 12:47
Maarten_W Maarten_W is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 27 maart 2012
Berichten: 158
Maarten_W is on a distinguished road
Standaard

Graag gedaan Vergeet niet te genieten van de voorbereidingen want onderschat de voorpret van het reizen niet!

Goed weekend,

Maarten
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe vermeld ik een wereldreis op mijn CV? tulip11 Sollicitatiebrief en cv 5 25 juni 2011 12:55
Hoe begin je als starter? Tafir Loopbaanvragen 12 10 oktober 2010 14:43
WO starter op 32 jarige leeftijd ilya Loopbaanvragen 5 11 februari 2010 22:35
Wat is een goede leeftijd voor een starter? Mas Loopbaanvragen 3 29 oktober 2007 18:13
Sollicitatiebrief Medewerker Marketing & Communicatie (starter) eska1983 Sollicitatiebrief en cv 2 26 april 2007 13:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon