Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 7 oktober 2006, 18:35
Bobby's schermafbeelding
Bobby Bobby is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 2
Bobby is on a distinguished road
Standaard Kiezen tussen 2 banen

Hallo allemaal,
Ik wil heel graag jullie advies of mening over het kiezen tussen 2 banen.
Ik merk dat ik onzekerder ben geworden nadat ik in 2005 een keuze heb gemaakt (vanuit de WW) en die achteraf gezien de 'verkeerde' is geweest. Bij mijn (ex)werkgever heb ik 2 keer een contract gekregen (halfjr/1 jr). 14 dagen heeft hij aangegeven dat ik te duur ben en dat hij liever door wil met de jonkies!
Het opzeggen verdiende niet de schoonheidsprijs, 5 werkdagen voor einde contract. Dus ik zit op dit moment weer in de WW maar..............

Nu heb ik op dit moment 2 sollicitaties lopen:

1. Opzetten van een cursusbureau; de directeur heeft aangegeven dat zij mij graag wil hebben maar dat er intern iemand gesolliciteerd heeft en dat zij nu gaat bepleiten dat zij mij wil hebben. Als het doorgaat krijg ik een jaarcontract. Over mijn salariswens gaf zij al aan dat dit een 'probleem' kon zijn maar onderhandelbaar. Het is een baan voor 40 uur en ik denk met een uitdaging. Deze baan is voor mij dichterbij huis en normale werktijden. als het goed is hoor ik a.s. maandag hoe en wat.

2. secretaresse/uitgroei naar management assistente voor een hoogleraar in het ziekenhuis. Ietsje verder weg maar wel te doen. 36 uur p/w maar beginnen om 7.30 uur en rekenen op soms langere uren p.w. Maar eventueel af te spreken dat ik 1 dag in de 14 dagen vrij ben. Deze baan is 3 maanden via uitzendbureau en daarna een jaarcontract. Ze hebben me gisteren laten weten dat zij mij graag willen hebben en salaris is geen probleem. Zijn huidige assitente gaat a.s woensdag weg en ze zitten te springen om iemand 'tijdelijk?'' Hier zou ik a.s. dinsdag al kunnen beginnen.

Mijn voorkeur gaat uit naar baan 1 met meer uitdaging maar waar ik nog niet van weet of hij doorgaat. En baan 2 lijkt mij ook leuk alleen de werktijden dat zie ik niet zo zitten. Maar volgens uitzendbureau bespreekbaar. De functie eisen voor de uitgroei naar managementassitente die zijn erg hoog en voor mij nog onzeker of ik dat aankan.


Alvast bedankt jullie mening

Groetjes
Bobby
  #2  
Oud 10 oktober 2006, 20:14
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Kiezen tussen 2 banen

Hoi Bobby,

Baan 1 is onzeker, maar lijkt jou het meest interessant. Een cursusbureau opzetten lijkt me ook behoorlijk pittig, maar veel zelfstandiger dan het 'meewerken met' een hoogleraar die jouw agenda bepaalt. Als je dit verschil beoordeelt, wat vind je daar dan van?

Van dergelijke secretariaatsbanen zijn er denk ik best veel. Als het uitzendbureau je voor deze vacature een goede kandidaat vinden, zullen ze je vast nog een keer voordragen. Dus ik zou niet zo zwaar laten wegen dat je daar al zo snel kan beginnen en dat je snel moet beslissen.

Bedenk dat het niet gaat om een keuze tussen deze 2 banen, maar om deze 2 banen en nog een heleboel meer banen.

Misschien heb je al een keuze gemaak, want je bericht is van eergisteren. Ben benieuwd.

Groet
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
  #3  
Oud 11 oktober 2006, 22:46
Bobby's schermafbeelding
Bobby Bobby is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2006
Berichten: 2
Bobby is on a distinguished road
Standaard Re: Kiezen tussen 2 banen

Hallo Isabelle,

Bedankt je reactie voor al je reactie.
Maandagochtend heb ik gebeld naar optie 1 en helaas had zij geen tijd om mijn telefoontje te beantwoorden ivm gesprek maar zou mij later terugbellen. Op weg gegaan naar het uzb en toen ik daar zat kreeg ik het te verwachte telefoontje. Toen heb ik gezegd dat ik zou terugbellen.
Gewoon doorgegaan met de dingen die moesten gebeuren en alles rondgemaakt met het uzb. Toen ik terugbelde kreeg ik de mededeling dat de voorkeur was uitgegaan naar de interne kandidaat. Toch wel blij dat ik gewoon ben doorgegaan met optie 2.
Wel wilde zij mijn CV graag bewaren en vroeg of zij mij mocht bellen als het nodig was. Ik heb gezegd dat dit altijd mocht.
Dus jullie zien dat het toch weer anders loopt dan ik in eerste instantie had gedacht.
Dus morgenochtend ga ik beginnen bij het LUMC en ik zie wel hoe de dingen gaan lopen. Het geeft mij in ieder geval een goed gevoel dat ik na 2 weken in de WW weer een nieuwe baan heb. En geloof me ik weet hoe het anders kan; dit was mijn 2e keer in de WW, 1e keer was een paar maanden en mijn lief die is al een jaar bezig met zoeken.
Ik ben nu 2 dagen aan het werk in het LUMC en of het de baan van 'mijn leven' is dat weet ik nog niet daar is het te kort voor.
Het is een baan van 36 uur maar de hoogleraar heeft al aangegeven dat hij graag zou willen dat ik meer uren aanwezig ben dan de 36 uur. In de ochtenden en late namiddag zou hij graag willen dat ik er ben en dan kan ik tussendoor wel een paar uur weg. Ik krijg daar dan wel even een raar gevoel over. Maar ja morgen eerst maar even een goed gesprek met duidelijkheid.


Groetjes
Bobby
  #4  
Oud 13 november 2006, 18:29
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Kiezen tussen 2 banen

Hoi Bobby,

Hoe is dat gesprek gegaan met de hoogleraar?
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
  #5  
Oud 13 november 2006, 19:19
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Kiezen tussen 2 banen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Isabelle Bekijk bericht
Hoi Bobby,

Hoe is dat gesprek gegaan met de hoogleraar?
Hallo Isabelle,

Bedankt voor je belangstelling.

Het gesprek met de hoogleraar was op zich qua de werktijden goed gegaan maar ondertussen is de baan al gegeven aan iemand die intern vanuit het ziekenhuis heeft gereageerd. Tja........en die had v.w.b. de medische termen een grote voorsprong op mij. Dus ben ik vanaf 10 november weer terug in de WW. Maar opnieuw aan het solliciteren en heb op dit moment 3 sollicitaties lopen dus maar afwachten.

Groetjes
Bobby
  #6  
Oud 13 november 2006, 20:25
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 90
Isabelle is on a distinguished road
Standaard Re: Kiezen tussen 2 banen

Huh? Wat een raar verhaal. Je was toch al aangenomen?
Op wat voor banen ga je solliciteren? En waarom?
__________________
Isabelle
Projectleider Carričretijger

www.helderenwijzer.nl
  #7  
Oud 27 juni 2007, 22:40
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Exclamation Re: Kiezen tussen 2 banen

he heb ik eens een vraag he ...
mvgr. Dominique

Ja, maar om een vraag te stellen moet je even lid worden van het forum en je eigen discussie starten. Nu reageer je op een discussie uit 2006 die niets met jouw vraag te maken heeft. Ik sluit deze discussie nu af.
De forumbeheerder

Laatst gewijzigd door forumbeheerder; 28 juni 2007 om 00:16
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag inhoudelijke inspiratie; 3de alinea kan ik niet kiezen welke zin het beste is!? Petra Visboer Sollicitatiebrief en cv 0 5 augustus 2006 18:42


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon