Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 februari 2013, 15:43
Elif Elif is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2013
Berichten: 3
Elif is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief incassomedewerker

Hallo allemaal,

Ik wil graag solliciteren bij een deurwaarderskantoor voor in de avond naast mijn studie. Via mijn school heb ik ongeveer 2 maanden geleden de vacature hiervoor gelezen. Ik heb toen niet gereageerd, omdat ik toch wat twijfelde. Nu wil ik toch nog solliciteren via een open sollicitatie.

Hopelijk kan iemand me helpen. Het blijft toch erg moeilijk!

Bedankt alvast

-----------------------------------------------------------------------------

Onderwerp: open sollicitatie
Geachte mevrouw ……

Een tijdje geleden las ik op het intranet van mijn school de vacature van Incassomedewerker Avondploeg bij uw organisatie. Ondanks ik toen niet heb gesolliciteerd, wil ik middels deze open sollicitatie kenbaar maken dat ik mezelf toch graag beschikbaar stel voor een functie als deze.

Mijn naam is [naam] en op dit moment ben ik eerstejaars student rechten aan [school]. Hiervoor heb ik de mbo-opleiding juridisch medewerker zakelijke dienstverlening met succes afgerond. Tijdens deze opleiding heb ik een jaar stage gelopen bij de rechtbank Sector Kanton op de civiele griffie. Na mijn stageperiode ben ik als buitengriffier bij de rechtbank blijven werken. Dit werk doe ik zo eens naast mijn studie.

In mijn periode bij de civiele griffie van de Sector Kanton heb ik gezien hoe een civiele procedure in zijn werk gaat. Ik heb daarbij zorg gedragen voor de uitvoering van verschillende administratieve trajecten. Mijn werkzaamheden bestonden uit het controleren en registreren van dagvaardingen Daarnaast behoorde het bewaken en aanvullen van dossiers en het verstrekken van informatie aan derden tot een van mijn dagelijkse bezigheden.

Ik ben zeer dienstverlenend en stressbestendig ingesteld. Ik vind het fijn om zelfstandig te werken, maar zeker ook in teamverband. Deze functie is dus net wat ik zoek: een administratieve baan waarin ik -naast mijn studie- mijn ervaring en kennis verder kan ontplooien. Ik hou ervan in een aangename en motiverende sfeer te werken. Mijn positieve en enthousiaste instelling zal daar zeker aan bijdragen.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn cv. Ik hoop dat mijn enthousiasme voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,

[naam]

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2013, 19:41
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Onderstaand een paar wijzigingen in je brief.
Het beste zou zijn het hele ding opnieuw te schrijven.
Het gebruikte nederlands is slecht en de grammaticale opbouw laat te wensen over.
O.b.v. de brief zoals je hem zelf hebt geschreven zou ik je persoonlijk niet eens uitnodigen voor een gesprek.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elif Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik wil graag solliciteren bij een deurwaarderskantoor voor in de avond naast mijn studie. Via mijn school heb ik ongeveer 2 maanden geleden de vacature hiervoor gelezen. Ik heb toen niet gereageerd, omdat ik toch wat twijfelde. Nu wil ik toch nog solliciteren via een open sollicitatie.

Hopelijk kan iemand me helpen. Het blijft toch erg moeilijk!

Bedankt alvast

-----------------------------------------------------------------------------

Onderwerp: open sollicitatie
Geachte mevrouw ……

Een tijdje (Enige tijd) geleden las (zag) ik op het intranet van mijn school de vacature van(voor) (")Incassomedewerker Avondploeg(") bij uw organisatie. Ondanks ik toen niet heb(??)(Destijds heb ik niet) gesolliciteerd (waarom niet?), wil ik (maar graag wil ik) middels deze open sollicitatie (alsnog) kenbaar maken dat ik mezelf toch graag beschikbaar stel (graag in aanmerking kom) voor een functie als deze.

Op dit moment ben ik eerstejaars student rechten aan [school]. Hiervoor (Daarvoor)heb ik de mbo-opleiding juridisch medewerker zakelijke dienstverlening met succes afgerond. Tijdens deze opleiding heb ik een jaar stage gelopen bij de rechtbank Sector Kanton op de civiele griffie.
In (deze periode) heb ik gezien hoe een civiele procedure in zijn werk gaat. (Mijn werkzaamheden bestonden uit het controleren en registreren van dagvaardingen, het bewaken en aanvullen van dossiers en het verstrekken van informatie aan derden .

Na mijn stageperiode ben ik als buitengriffier bij de rechtbank blijven werken. Dit werk doe ik zo eens (doe ik zo eens???) naast mijn studie.

Ik ben zeer dienstverlenend en stressbestendig ingesteld (je kunt stressbestendig zijn, maar niet stressbestendig ingesteld). Ik vind het fijn om zelfstandig te werken, maar zeker ook in teamverband. Deze functie is dus net (precies) wat ik zoek: een administratieve baan waarin ik -naast mijn studie- mijn ervaring en kennis verder kan ontplooien(je kunt jezelf ontplooien, maar kennis en ervaring bouw je op) . Ik hou(d) ervan in een aangename en motiverende sfeer te werken. Mijn positieve en enthousiaste instelling zal daar zeker aan bijdragen.

Voor verdere informatie verwijs ik u naar mijn cv. Ik hoop dat mijn enthousiasme voor u aanleiding is om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,

[naam]

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2013, 21:58
Elif Elif is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 11 februari 2013
Berichten: 3
Elif is on a distinguished road
Standaard

Inderdaad wat fouten waar ik zelf wat moeite mee heb. Bedankt voor je aanvulling. Ik heb mijn brief inmiddels helemaal aangepast.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief incassomedewerker, graag feedback en evt. aanvullingen Choqomel Sollicitatiebrief en cv 14 28 november 2012 14:17
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Minimaal 5 geselecteerde woorden in een sollicitatiebrief die werkgever selecteert swiss Sollicitatiebrief en cv 10 3 februari 2009 21:35
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon