Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 maart 2007, 19:44
Mac01 Mac01 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 4
Mac01 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief: Redenen waarom je solliciteert

Ik vraag me af hoe gedetailleerd je in een sollicitatiebrief moet aangeven waarom je solliciteert/niet verder wilt in je huidige baan...

Hoe motiveer je het weg willen bij je huidige werk, zonder daarbij een te negatieve brief te schrijven? Ik wil op dit moment bijvoorbeeld solliciteren naar een baan bij een bedrijf dat op kortere reisafstand van mijn woonplaats ligt... Hoe breng ik dat op een positieve manier over? Alleen "ik werk graag op kortere reisafstand van mijn woonplaats" vind ik zo 'ongemotiveerd' overkomen (althans het maakt miij niet zoveel uit, maar krijg het idee dat je daar bij een sollicitatie niet mee moet aankomen). Of ligt dat aan mij?

Ook wil ik solliciteren bij een bedrijf wat op ongeveer gelijke reisafstand van mijn huidige werk ligt, maar waar ik veel liever werk dan bij mijn huidige werkgever in mijn huidige baan. Hoe beargumenteer/formuleer ik dat op een niet te negatieve manier? De werkelijk reden is dus dat mijn huidige baan 'het' gewoon niet is voor mij (om verschillende redenen, die onmogelijk allemaal in een sollicitatiebrief uit te leggen zijn...)

Iemand hier ervaring mee? Hoe heb je zoiets gemotiveerd? Is het geoorloofd om de werkelijkheid maar iets te verdraaiien?

Alvast bedankt!

Groeten Mac01
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 maart 2007, 22:13
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief: Redenen waarom je solliciteert

Hoi Mac01,

Je kunt iets schrijven in de vorm van:

Omdat ik in mijn huidige functie geen uitdaging meer heb en bij mijn huidige werkgever weinig of geen doorgroeimogelijkheden aanwezig zijn ben ik op zoek naar een nieuwe baan waar ik de uitdaging vind die ik zoek.

Maar dan in je eigen bewoording als je het iets vindt.

Succes ermee.

Groet,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 maart 2007, 22:40
Mac01 Mac01 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 januari 2007
Berichten: 4
Mac01 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief: Redenen waarom je solliciteert

Oke is misschien ook een goede optie... Bedankt.

Gr
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 maart 2007, 13:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief: Redenen waarom je solliciteert

Ik zou de beperkte ruimte die je hebt in een sollicitatiebrief niet verspillen aan uitleggen waarom je weg wil. Hou het positief, je solliciteert niet omdat je weg wil bij je huidige baan, maar omdat je heeeeel erg graag bij hun bedrijf in die functie wil gaan werken. Het lijkt me vroeg genoeg om je motief om te vertrekken te bespreken in het 1e sollicitatiegesprek mochten ze er naar vragen. Anders niet toch?

Succes,
Marjo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief administratief medewerker rechtbank: waarom afgewezen? sharynne1981 Sollicitatiebrief en cv 4 11 augustus 2011 02:45
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
Sollicitatiebrief onderzoeker aapje Sollicitatiebrief en cv 4 15 oktober 2006 17:40
Sollicitatiebrief office manager Engelina Sollicitatiebrief en cv 1 2 mei 2006 14:18


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon