Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 24 november 2011, 11:45
Roos21 Roos21 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2011
Berichten: 3
Roos21 is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker

Wie zou mij brief willen beoordelen???

Alvast bedankt!



Tijdens een verkenningstocht op het internet is bij mij de interesse opgewekt om een functie als administratief medewerker binnen uw organisatie te vervullen. De idealistische doelstellingen van xxxxx en de zelfstandigheid in de functie van administratief medewerker spreken mij erg aan.

In mijn vakgebied ben ik gedreven en gemotiveerd om mijn werk te doen. Ik kan erg goed samenwerken met eigenlijk allerlei personen. Daarnaast ben ik initiatiefrijk en zelfstandig. Ik pik vrij gemakkelijk nieuwe klussen op en probeer deze op een zo efficiënt mogelijke manier te klaren. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het werk bij mijn laatste werkgever. Het beheren en scannen van alle personeelsdossiers waarin ik de gene ben die dit project heb mogen doen. Na enig uitleg wist ik al snel hoe de scanner werkt en wat ik precies moest doen. Verder heb ik veel ervaring opgedaan in andere administratieve taken. Het beantwoorden van de telefoon, verzorgen van de uitgaande post, mailtjes behandelen via outlook en archiveren.

Door mijn omgeving word ik getypeerd als een hardwerkend persoon die sociaal ingesteld is, een echte aanpakker die een positieve werkhouding heeft. Daarnaast is collegialiteit en klantvriendelijkheid mij op het lijf geschreven.

Vanzelfsprekend wil ik mijn sollicitatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek, waarvoor ik uw uitnodiging met grote belangstelling tegemoet zie. Voor meer informatie met betrekking tot mijn werkervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten Curriculum Vitae.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 24 november 2011, 13:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief administratief medewerker

Hoi Roos,

Wat als eerste heel erg op valt in je brief is; ik,ik,ik en nog meer ik.
Probeer dit zoveel mogelijk te vermijden ( een aantal keer is niet erg ) maar nu springt dat er wel heel erg uit, naar mijn mening negatief.
Het komt nu meer over waarom jij bij het bedrijf zou passen in plaats van dat het bedrijf bij jou zou passen.

Waarom spreken de idealistische doelstellingen je zo aan bij het bedrijf ?

Als laatste; je hebt meerdere zinnen in je brief waarbij je eerst het verleden tijd woord gebruikt en vervolgens het heden tijd woord.

Bijv;
Het beheren en scannen van alle personeelsdossiers waarin ik de gene ben(!) die dit project heb mogen(!) doen
Na enig uitleg wist(!) ik al snel hoe de scanner werkt(!) en wat ik precies moest(!) doen

Hopelijk kun je wat met de tips en succes !
Met citaat reageren
  #3  
Oud 24 november 2011, 14:15
Michael30 Michael30 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 november 2011
Berichten: 16
Michael30 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roos21 Bekijk bericht
wie zou mij brief willen beoordelen???

Alvast bedankt!



Tijdens een verkenningstocht op het internet is bij mij de interesse opgewekt om een functie als administratief medewerker binnen uw organisatie te vervullen. De idealistische doelstellingen van xxxxx en de zelfstandigheid in de functie van administratief medewerker spreken mij erg aan.

- ik zou het woord verkenningstocht niet gebruiken
- waarom spreken de doelstellingen je aan?

In mijn vakgebied ben ik gedreven en gemotiveerd om mijn werk te doen. Ik kan erg goed samenwerken met eigenlijk allerlei personen. Daarnaast ben ik initiatiefrijk en zelfstandig. Ik pik vrij gemakkelijk nieuwe klussen op en probeer deze op een zo efficiënt mogelijke manier te klaren. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het werk bij mijn laatste werkgever. Het beheren en scannen van alle personeelsdossiers waarin ik de gene ben die dit project heb mogen doen. Na enig uitleg wist ik al snel hoe de scanner werkt en wat ik precies moest doen. Verder heb ik veel ervaring opgedaan in andere administratieve taken. Het beantwoorden van de telefoon, verzorgen van de uitgaande post, mailtjes behandelen via outlook en archiveren.

Het ik-verhaal:verander je zinnen
maak het iets korter: Na einige uitleg wist ik al snel hoe de scanner werkt; zou ik er niet inzetten

door mijn omgeving word ik getypeerd als een hardwerkend persoon die sociaal ingesteld is, een echte aanpakker die een positieve werkhouding heeft. Daarnaast is collegialiteit en klantvriendelijkheid mij op het lijf geschreven.

Vanzelfsprekend wil ik mijn sollicitatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek, waarvoor ik uw uitnodiging met grote belangstelling tegemoet zie. Voor meer informatie met betrekking tot mijn werkervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten curriculum vitae.
maak de laatste zin niet saai door te verwijzen naar de cv; is vanzelfsprekend
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 november 2011, 19:54
MurronQ MurronQ is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 november 2011
Berichten: 7
MurronQ is on a distinguished road
Standaard

Op zich een goed brief lijkt me. Ben het eens met de hoeveel 'ik'.

Tijdens een verkenningstocht op het internet is bij mij de interesse opgewekt om een functie als administratief medewerker binnen uw organisatie te vervullen. De idealistische doelstellingen van xxxxx en de zelfstandigheid in de functie van administratief medewerker spreken mij erg aan.

In mijn vakgebied ben ik gedreven en gemotiveerd om mijn werk te doen. *Ik kan erg (zou ik weg laten) goed samenwerken met eigenlijk allerlei personen. Daarnaast ben ik initiatiefrijk en zelfstandig. Ik pik vrij gemakkelijk nieuwe klussen op en probeer deze op een zo efficiënt mogelijke manier te klaren. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het werk bij mijn laatste werkgever. ** Het beheren en scannen van alle personeelsdossiers waarin ik de gene ben die dit project heb mogen doen. Na enig uitleg wist ik al snel hoe de scanner werkt en wat ik precies moest doen. Verder heb ik veel ervaring opgedaan in andere administratieve taken. Het beantwoorden van de telefoon, verzorgen van de uitgaande post, mailtjes behandelen via outlook en archiveren.

* Als ik het goed begrijp vragen ze in de vacature een zelfstandig iemand, misschien handig om je zelfstandigheid voorop te zetten en daarna het goed samenwerken

** Deze zin loopt voor mijn gevoel niet zo lekker, misschien kun je zeggen: Daar was ik verantwoordelijk voor het beheren en scannen van alle personeelsdossiers

***Door mijn omgeving word ik getypeerd als een hardwerkend persoon die sociaal ingesteld is, een echte aanpakker die een positieve werkhouding heeft. Daarnaast is collegialiteit en klantvriendelijkheid mij op het lijf geschreven.

***Deze zin zou ik ook net even in een andere volgorde zetten, loopt het lekkerder. Bijvoorbeeld: Door mijn omgeving word ik getypeerd als een hardwerkend persoon, een echte aanpakker die sociaal ingesteld is en die een positieve werkhouding heeft.

Vanzelfsprekend wil ik mijn sollicitatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek, waarvoor ik uw uitnodiging met grote belangstelling tegemoet zie. Voor meer informatie met betrekking tot mijn werkervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten Curriculum Vitae.[/QUOTE]

Hopelijk heb je er wat aan en succes met solliciteren!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 november 2011, 11:32
Roos21 Roos21 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 24 november 2011
Berichten: 3
Roos21 is on a distinguished road
Standaard

Tijdens een verkenningstocht op het internet is bij mij de interesse opgewekt om een functie als administratief medewerker binnen uw organisatie te vervullen. De idealistische doelstellingen van xxxxx en de primaire verantwoordelijkheid in de functie van administratief medewerker spreken mij erg aan.

In mijn vakgebied ben ik gedreven en gemotiveerd om mijn werk te doen. Onderlinge samenwerking is een belangrijk proces om te streven naar kwaliteit verhoging in het werk. Daarnaast ben ik initiatiefrijk en zelfstandig. Ik pik vrij gemakkelijk nieuwe klussen op en probeer deze op een zo efficiënt mogelijke manier te klaren. Dit blijkt bijvoorbeeld uit het werk bij mijn laatste werkgever. In een nieuw project was ik verantwoordelijk voor het beheren en scannen van alle personeelsdossiers. Verder heb ik veel ervaring opgedaan in andere administratieve taken. Het beantwoorden van de telefoon, verzorgen van de uitgaande post, mailtjes behandelen via outlook en archiveren.

Door mijn omgeving word ik getypeerd als een hardwerkend persoon, een echte aanpakker die sociaal ingesteld is en die een positieve werkhouding heeft. Daarnaast is collegialiteit en klantvriendelijkheid mij op het lijf geschreven.

Vanzelfsprekend wil ik mijn sollicitatie graag toelichten in een persoonlijk gesprek, waarvoor ik uw uitnodiging met grote belangstelling tegemoet zie. Voor meer informatie met betrekking tot mijn werkervaring verwijs ik u naar mijn bijgesloten Curriculum Vitae.

Dankjewel voor jullie reacties. Ik heb het 1 en ander veranderd.
Kan ie zo?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief financieel administratief medewerker Spinner Sollicitatiebrief en cv 1 26 juli 2011 11:19
Sollicitatiebrief administratief medewerker nakijken aub Ewa Sollicitatiebrief en cv 4 19 november 2010 15:03
Sollicitatiebrief administratief medewerker linn76 Sollicitatiebrief en cv 1 14 september 2010 16:15
sollicitatiebrief Administratief Medewerker voor de afdeling Service Center gosiag Sollicitatiebrief en cv 2 1 januari 2010 21:48
Sollicitatiebrief Administratief Medewerker gosiag Sollicitatiebrief en cv 1 3 december 2009 22:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon