Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 december 2011, 12:15
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard Alweer een brief Administratief medewerker, Graag jullie feedback

Hallo medetijgers,
Alweer bezig met brief nummer zoveel na afwijzing nummer zoveel.
Heb besloten het eens over een andere boeg te gooien en een ander soort brief te schrijven. De Core Values waar ik naar verwijs staan bij hun zo op de website.
Het is een redelijk jong en internationaal bedrijf dus het moest kunnen dacht ik. En bovendien eens geen standaard brief dus wie weet. Maar misschien is ie iets te?


Betreft: uw vacature Administratief Medewerker


Geachte mevrouw XXX,

U zoekt een enthousiaste en gemotiveerde administratief medewerker. Ik ben zeer gemotiveerd op zoek naar een interessante baan waarin ik mijn kennis en ervaring kwijt kan. Wellicht een goede match en daarom solliciteer ik graag naar deze functie bij uw bedrijf.

De Core Values van XXXX zijn creativiteit, flexibiliteit, betrouwbaarheid en snelheid. Deze waarden zijn zeker ook op mij als werknemer van toepassing.

Creativiteit; Ik bezit de mogelijkheid om ‘buiten de lijntjes’ te denken. Als iets niet gaat zoals het zou moeten, dan moet het zoals het gaat. Wanneer iets niet direct lukt dan geef ik niet op maar bedenk een andere oplossing om alsnog het benodigde resultaat te behalen.

Flexibiliteit; In de loop der jaren heb ik veel werkervaring opgedaan. Hierdoor ben ik zeer flexibel qua werkzaamheden en breed inzetbaar. Door mijn leergierigheid en betrokkenheid weet ik mij snel aan te passen en ik ben altijd bereidt mezelf door scholing nog verder te ontwikkelen. Ik heb doorzettingsvermogen en ben niet bang om een stapje extra te doen of een uurtje extra te blijven om een klus te klaren of een collega te helpen. Ook ben ik flexibel wat betreft uren en ben ik per direct inzetbaar.

Betrouwbaarheid; Met mij in uw team kunt u rekenen op een betrouwbare en loyale collega. Een harde werker die zich aan haar afspraken houdt en haar verantwoordelijkheid neemt. Iemand die zich inzet om samen met haar collega’s de doelstellingen te behalen.

Snelheid; Door mijn ervaring heb ik geleerd om goed te luisteren en kan daardoor goed kan inspelen op situaties. Ook heb ik geleerd om snel te schakelen tussen werkzaamheden en situaties waarbij ik kwaliteit en nauwkeurigheid zeker niet uit het oog verlies. Dit kwam mij goed van pas als receptioniste op het gemeentehuis van XXXXX. Hier stond ik veel verschillende mensen te woord stond zowel aan de balie als aan de telefoon en deed daarnaast nog administratieve taken. Snel kunnen schakelen tussen werkzaamheden was hier van groot belang en dit ging mij goed af.

Mijn interesse heeft u zeker gewekt en ik hoop dat dit wederzijds is. Daarom zie ik uit naar een persoonlijke kennismaking om een toelichting te geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,


XXXXXXX


Bijlage; Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 december 2011, 17:24
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Wauw!! Leuke brief!
Inderdaad iets anders dat "de standaard". Ik zou er niks meer aan veranderen en hem versturen.

Laat je nog weten hoe het is afgelopen, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.



Succes
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 december 2011, 15:00
Jeroen smits Jeroen smits is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 december 2011
Berichten: 6
Jeroen smits is on a distinguished road
Standaard

Sproet,

In jouw brief kom ik een aantal slordigheden tegen:

1 Flexibiliteit; In de loop der jaren heb ik veel werkervaring opgedaan. Hierdoor ben ik zeer flexibel qua werkzaamheden en breed inzetbaar. Door mijn leergierigheid en betrokkenheid weet ik mij snel aan te passen en ik ben altijd bereidt mezelf door scholing nog verder te ontwikkelen. Ik heb doorzettingsvermogen en ben niet bang om een stapje extra te doen of een uurtje extra te blijven om een klus te klaren of een collega te helpen. Ook ben ik flexibel wat betreft uren en ben ik per direct inzetbaar.

De t achter bereidt moet je weglaten want het is een voltooid deelwoord.

2 Snelheid; Door mijn ervaring heb ik geleerd om goed te luisteren en kan daardoor goed kan inspelen op situaties. Ook heb ik geleerd om snel te schakelen tussen werkzaamheden en situaties waarbij ik kwaliteit en nauwkeurigheid zeker niet uit het oog verlies. Dit kwam mij goed van pas als receptioniste op het gemeentehuis van XXXXX. Hier stond ik veel verschillende mensen te woord stond zowel aan de balie als aan de telefoon en deed daarnaast nog administratieve taken. Snel kunnen schakelen tussen werkzaamheden was hier van groot belang en dit ging mij goed af.

Hier stond ik veel mensen te woord stond. Hier kan de laatste stond wel weg.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 december 2011, 15:18
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard

@ Danjel; dank je wel! ik laat het zeker horen.....

@ Jeroen; (Hoewel ik je omschrijving 'een aantal slordigheden' nogal heftig vind klinken voor 2 schrijffoutjes )
Je hebt wel gelijk. De 1e heb ik veranderd, de 2e had ik er zelf al uitgevist.

Dank allebei voor je reactie!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 7 december 2011, 22:38
Sproetje Sproetje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 11
Sproetje is on a distinguished road
Standaard

Ik vind je brief erg goed! Vaak wil het over een andere boeg gooien wel helpen. Ben daarom ook reuze benieuwd of je al een reactie hebt gehad.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 januari 2012, 20:18
guestmeid guestmeid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 12
guestmeid is on a distinguished road
Standaard

en hoe is het gegaan?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 januari 2012, 22:22
Sproet Sproet is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2011
Berichten: 31
Sproet is on a distinguished road
Standaard

Helaas nul reactie...
Geen ontvangstbevestiging, geen afwijzing helemaal niets.
Vind dat toch altijd een beetje jammer, maar goed.
Ze krijgen tegenwoordig wel 200 a 300 reacties.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 januari 2012, 23:13
guestmeid guestmeid is offline
Lid
 
Geregistreerd: 12 december 2010
Berichten: 12
guestmeid is on a distinguished road
Standaard

dat is wel jammer, je had wel echt een leuke brief
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Herintreden als administratief medewerker Leni Sollicitatiebrief en cv 5 6 juni 2011 19:00
Sollicitatiebrief Administratief medewerker. Graag commentaar Stezie Sollicitatiebrief en cv 3 28 oktober 2010 17:10
Sollicitatiebrief persvoorlichter vakbond, feedback graag Madeloepie Sollicitatiebrief en cv 0 18 april 2010 18:07
Sollicitatiebrief Administratief medewerker, graag jullie reactie Marcha Sollicitatiebrief en cv 1 27 oktober 2009 22:53
Sollicitatiebrief Administratief medewerker Patr1c1a Sollicitatiebrief en cv 5 13 december 2006 18:05


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon