Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 september 2007, 00:38
Johny_B Johny_B is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Berichten: 1
Johny_B is on a distinguished road
Standaard Re: Openingszin sollicitatiebrief. Graag feedback.

Hai allen.

Situatie: Ik werk bij een bedrijf en er is een interne sollicitatie mogelijkheid. Gezien ik op dit forum reageer: Ik ben erg geďntresseerd.
De sollicitatie werd van te voren aangekondigd op een werkoverleg en enkele mensen, waaronder ik, hebben een e-mail gehad met de vraag of we geďntresseerd zijn. Ja dus...
Nou heb ik een sollicitatiebrief geschreven, maar het probleem is de openingszin (alinea eigenlijk). Het bedrijf gaat vrij formeel met dit soort dingen om, maar nu wil ik dus juist de openingszin wat persoonlijker maken. Ik vind de openingszin van de Topicstarter namelijk te formeel en wil zelf opvallen door dit juist niet te zijn. Ik heb iets bedacht, maar nu vraag ik me af of jullie denken dat het wel kan:

"Maandag 3 september 09:00 uur, werkoverleg afdeling xxxx. <Naam persoon> vraagt of zij nog een extra punt voor de vergadering aan mag dragen: Er is een vacature bij de afdeling xxxx. Ik was direct geďntresseerd en wil daarom bij deze van de mogelijkheid gebruik maken om voor de functie solliciteren."

Wat voor indruk denken jullie dat een dergelijke start voor reactie bij de lezer opwekt?

[Verplaatst naar aparte discussie. Reageer ajb op een bericht om antwoord te geven op wat daar besproken wordt, niet om aandacht voor je eigen ding te vragen. Forumbeheerder.]
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 september 2007, 12:09
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Openingszin sollicitatiebrief. Graag feedback.

Beste Johny,

De openingszin die je bedacht hebt vind ik niet goed, omdat het voor verwarring bij de lezer kan zorgen.

Wat ik wel een goede openingszin vind is:
Op ..........(datum) ontving ik een e-mail met daarin de vraag of ik interesse heb voor de functie ...............(functie vermelden).
Hierbij wil ik u bedanken voor uw schrijven. Met mijn schrijven wil ik u laten weten dat ik heel veel belangstelling heb voor de functie die u aanbiedt.

Kun je hier iets mee?
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature? lala Sollicitatiebrief en cv 25 16 juli 2007 15:37
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 16:35
Graag wat advies over deze open sollicitatie Milo_8833 Sollicitatiebrief en cv 1 1 juli 2006 10:43
wat vinden jullie van deze brief? nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 3 26 juni 2006 20:28
wat vinden jullie van deze brief? janinrW Sollicitatiebrief en cv 3 5 november 2005 15:44


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon