Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 2 januari 2009, 12:17
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Feedback op sollicitatiebrief voor functie secretaris

Ik heb een sollicitatiebrief geschreven. Ik vind hem nogal droog maar ben ook bang te spontaan te zijn. Alle reakties zijn van harte welkom.

Drs. naam
adresgg



Betreft: Sollicitatie ‘……secretaris’
Geachte heer

Op .., las ik op uw site dat u een vacature beschikbaar hebt voor een ‘……secretaris’. Aangezien het gewenste profiel uitstekend aansluit bij mijn interesses, opleiding en voorkeur, wil ik mij graag kandidaat stellen. Uit een informatief gesprek met ….. jongstleden weet ik dat mijn reactie op prijs wordt gesteld.

(werkgever op gebied van gezondheidsbevordering)….. is de organisatie bij uitstek als het gaat om kennis en innovatie op het gebied van (…..). Doordat de kennisketen van (werkgever)….. het gebied van beleid, wetenschap en praktijk integreert ontstaat er een dynamische omgeving. Dit spreekt mij bijzonder aan omdat de deelgebieden mij erg interesseren en ik graag in beweging ben. De huidige functie van ‘……secretaris’biedt mij veel mogelijkheden een actieve rol te vervullen bij een optimale integratie van relevante kennis.

Tijdens mijn studie mijn studie …………… heb mij verdiept in de theorie en uitvoering van sociaal wetenschappelijk onderzoek. Al snel merk ik dat ik naast het bedenken van innovatieve oplossingen voor onderzoek graag bezig ben met het plannen en coördineren van het proces. Dit resulteerde in een inschrijving aan de Open Universiteit Management wetenschappen waar ik enkele cursussen volgde.

Binnen mijn functie als …..(administratieve functie binnen zorginstelling) leerde ik dat ik mij betrokken voel bij mensen, en graag een bijdrage lever aan het welbevinden van mensen. Sinds enige tijd volg ik aanvullende cursussen op gebied van gezondheidsbevordering. Ik ben goed in staat zelfstandig te werken en kan ook uitstekend functioneren in teamverband.

Omdat ik ervan overtuigd ben een bijdrage te kunnen leveren aan de uitvoering van …………………………….en commissiewerkzaamheden, word ik graag uitgenodigd voor een persoonlijk gesprek, waarin ik mijn CV en brief kan toelichten.

Volgende week neem ik contact met u op om te informeren of u mijn schrijven heeft ontvangen.
Met vriendelijke groet,

Naam

Bijlage: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 7 januari 2009, 00:00
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Question Re: Feedback op sollicitatiebrief voor functie secretaris

Mo., ben jij toevallig een Vlaming?

Je afsluitzin valt mij vooral op, omdat ik dat vaker heb gezien bij Vlaamse reaguurders hier.
Dit is in Nederland in ieder geval heel ongebruikelijk en ook nogal onwenselijk.
Het klinkt nogal dreigend nl....

Je brief is idd vrij formeel en het taalgebruik is wat stijf.
Daar is op zich niets mis mee hoor, zeker niet voor een "secretaris" functie, maar hij mag wat mij betreft toch wel ietsje vlotter en wat minder standaard.

Als je inderdaad een Vlaamse/Vlaming bent, dat is het formele helemaal op zijn plaats en zou ik er weinig aan veranderen.

Succes

gr
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 januari 2009, 21:23
Mo. Mo. is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 6 november 2007
Berichten: 71
Mo. is on a distinguished road
Standaard Re: Feedback op sollicitatiebrief voor functie secretaris

Hallo Tessa,

Bedankt voor je feedback!

Ik ben geen Vlaming hoor! , maar zal het zinnetje een volgende keer weg laten (ik heb hem helaas al verstuurd). Ik heb ergens gelezen dat het pro-actief staat als je zelf na een aantal dagen contact opneemt na het versturen van de brief.

Over het formele; tja hoe serieuzer mijn reactie, hoe meer ik ieder woord afweeg, uiteindelijk vind ik de brief zelf ook gortdroog. Het is fijn om te weten dat dit ook op anderen zo overkomt. Ik ga zeker kijken of ik een volgende keer de inhoud op een spontanere/originelere manier over kan brengen.

Mo.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief assistent inkoop, graag feedback Abigail_Virginia Sollicitatiebrief en cv 2 14 december 2008 12:17
Sollicitatiebrief Leerling IC verpleegkundige - Graag Advies, tips, feedback Ria Sollicitatiebrief en cv 2 6 december 2008 22:30
Sollicitatiebrief secretaris rechtbank welkenogniet Sollicitatiebrief en cv 3 2 december 2008 16:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon