Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 30 november 2014, 16:45
Ben7335 Ben7335 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 3
Ben7335 is on a distinguished road
Standaard open sollicitatiebrief

Wie wil naar mijn brief kijken?
Ik wil een sollicitatiebrief sturen naar wie dan ook. Uiteraard pas ik deze aan zodra deze naar bijvoorbeeld een zorginstelling, reisbureau, of wat voor bedrijf/ organisatie dan ook gaat.
Het gaat er meer om, dat ik wat meer over mezelf wil vertellen.
Ik heb al jaren geen sollicitatiebrieven meer geschreven en ben het gewoonweg verleerd dus vandaar dat ik graag serieuze feedback zoek.
Het is als volgt:

Geachte heer/ mevrouw,

Hierbij wil ik graag solliciteren naar een functie binnen uw bedrijf/ organisatie.
In de bijlage treft u mijn CV aan maar wil ik u in deze brief iets meer over mijzelf vertellen.
Ik ben een gezonde en gehuwde man van 57 jaar en ben onder andere organisatorisch ingesteld. Ik hou van snel maar correct handelen. Tevens beschik ik over een klant- en resultaatgerichte houding en kan ik zowel alleen als in teamverband werken.
Een 9-5 mentaliteit zit niet in mij en ik ben bereid om verschillende werkzaamheden te verrichten, ook als dit in de avonduren of weekenden moet gebeuren.
Tevens ben ik bereid een cursus te volgen mocht dit nodig zijn.
Ik ben inzetbaar voor vele functies zoals transport, administratief, magazijnwerk, plantsoenonderhoud of allerhande klusjes.
Ondanks mijn technische achtergrond heb ik, de afgelopen jaren, geleerd administratieve handelingen te verrichten die mij toen volledig onbekend waren. Omdat ik in 2007 een eigen zaak ben gestart heb ik mij dit, merendeels, zelf aangeleerd.
Door de crisis is het werk een stuk minder geworden en is dit de reden, dat ik nu opzoek ben naar ander werk.
Ondanks dat er zeer veel mensen zonder werk zitten en u waarschijnlijk vele sollicitatiebrieven binnen krijgt, hoop ik, dat u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek.
Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 1 december 2014, 11:15
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Ik wil een sollicitatiebrief sturen naar wie dan ook. Uiteraard pas ik deze aan zodra deze naar bijvoorbeeld een zorginstelling, reisbureau, of wat voor bedrijf/ organisatie dan ook gaat.
Ik ben dan heel benieuwd naar wat je dan precies gaat aanpassen in de brief.

Je brief is nu erg algemeen en je komt over als de man die alles kan. Een goede - lees: overtuigende - sollicitatiebrief - is gewoon maatwerk, zo simpel is het gewoon.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 december 2014, 12:12
Ben7335 Ben7335 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2014
Berichten: 3
Ben7335 is on a distinguished road
Standaard reactie op reactie

Bedoel je dat deze brief TE algemeen is? In mijn CV staat natuurlijk mijn loopbaan en dergelijke en daarom wil ik in de brief zelf meer over mezelf vertellen of vind jij dat dit anders zou kunnen?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 1 december 2014, 13:02
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ja, dit kan zeker anders. Op onze site vind je veel artikelen over hoe je een goede (open) sollicitatiebrief schrijft. Je vindt er ook voorbeelden van brieven. Nogmaals: een goede sollicitatiebrief schrijf je specifiek voor een functie en je vermeldt ook waarom je bij dat bedrijf wilt werken. Je huidige brief is nu te vergelijken met een schot hagel; je schiet allesbehalve doelgericht.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 1 december 2014, 16:13
Loopbaancoach_Wytske Loopbaancoach_Wytske is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 1 december 2014
Berichten: 1
Loopbaancoach_Wytske is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben7335 Bekijk bericht
Ondanks dat er zeer veel mensen zonder werk zitten en u waarschijnlijk vele sollicitatiebrieven binnen krijgt, hoop ik, dat u mij uitnodigt voor een persoonlijk gesprek.
Hoi Ben,

Straal zelfvertrouwen uit. Tussen de regels door lees ik dat je veel hebt ondernomen en veel kan. Ga uit van je eigen kracht en laat anderen (en hun brieven) buiten beschouwing: de laatste zin dus weglaten.

Verder, helemaal eens met Marieke: Maak je brief persoonlijk en richt je brief op een specifieke baan en bedrijf. Probeer je eigen brief te lezen door de ogen van een werkgever. Zou je jezelf dan uitnodigen voor een gesprek? Op internet zijn veel goede voorbeeldbrieven te vinden.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Onzeker over open sollicitatiebrief doodoo Sollicitatiebrief en cv 2 5 september 2012 21:00
Erg onzeker over open sollicitatiebrief miss gluutje Sollicitatiebrief en cv 4 9 februari 2012 14:54
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Gesprek naar aanleiding van open sollicitatiebrief: wat heeft dit te betekenen? Laurier Sollicitatiegesprek 2 4 september 2009 21:19
Open sollicitatiebrief voor de functie mw-er TGtje Sollicitatiebrief en cv 2 6 oktober 2008 20:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon