Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 16 november 2008, 23:17
Sinie Sinie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 2
Sinie is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief medewerkster Informatie- en servicecentrum.

Hallo allemaal!!

Wie kan mij helpen? Is mijn brief zo in orde? Ik solliciteer naar de functie van medewerkster Informatie- en servicecentrum bij en overheidsinstantie. Dit baantje is echt iets voor mij, ik zou hier dolgraag willen werken.
Heeft iemand tips voor mij?
Alvast bedank!!






Geachte heer, mevrouw,

U zoekt iemand met passie voor klantcontact, die tevens representatief, enthousiast en nauwkeurig is? Middels deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als kandidaat voor de vacature van medewerkster Informatie- en servicecentrum.

Ik zag uw advertentie staan op het Intranet van xxxxx, de werkgever van mijn partner, en was meteen zeer enthousiast over de functie. Momenteel werk ik als receptioniste en administratief medewerkster bij xxxx in xxxx. Nu, na amper drie maanden, ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik het klantcontact verschrikkelijk mis in mijn huidige baan. Ik mis een uitdaging, het werken onder een gezonde dosis werkdruk, het klant- en service gericht werken en vooral de mensen die hulp nodig hebben en op mij kunnen rekenen.

De functie binnen xxxx spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste omdat deze functie goed aansluit bij mijn werkervaring en opleidingen. Ook spreken de veelzijdigheid en verantwoordelijkheid in deze functie mij erg aan. Ik presteer goed onder een gezonde dosis tijdsdruk en ik ben stressbestendig. Zelfstandig werken is voor mij geen enkel probleem. Bij mijn huidige werkgever, ben ik wegens onderbezetting door ziekte, na één ochtend “ingewerkt” te zijn, meteen al in het diepen gegooid en heb ik de eerste drie weken van mijn nieuwe baan, zonder begeleiding de receptie, succesvol, draaiende mogen houden.

xxxxx (mijn vorige werkgever) heeft mij de kans gegeven diverse cursussen en trainingen te volgen, zoals de cursussen communicatie en klantvriendelijkheid. Tevens heb ik op eigen initiatief, naast mijn full time baan,begin dit jaar mijn LSSO diploma’s receptioniste/telefoniste en administratief medewerkster gehaald. Ik ben er namelijk op gericht mijzelf te blijven verbeteren.

Graag zou ik mijn kennis en mijn ervaring binnen uw bedrijf in willen zetten.
Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie en hoop van harte dat deze sollicitatie tot een uitnodiging zal leiden.

Met vriendelijke groeten,
xxxxx






CV bijgesloten
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 november 2008, 01:11
Suus Venings's schermafbeelding
Suus Venings Suus Venings is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 15 november 2008
Berichten: 1
Suus Venings is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief medewerkster Informatie- en servicecentrum.

Hoi Sinie,

Ik vind je brief erg sterk. Ik heb een paar kleine dingetjes er uit gehaald. Succes met je sollicitatie.


Geachte heer, mevrouw,

U zoekt iemand met passie voor klantcontact, die tevens representatief, enthousiast en nauwkeurig (ik zie in je brief alleen geen verwijzing naar het feit dat je nauwkeurig bent)is? Middels deze brief wil ik mij graag aan u voorstellen als (Ik zou hier geschikte kandidaat van maken. Of een andere directe verwijzing dat jij je daar direct door aangesproken voelde. Zodat je op deze manier een verwijzing hebt naar je openingszin. Want op die vraag verwacht je een vervolgzin waaruit blijkt dat jij die persoon bent)kandidaat voor de vacature van medewerkster Informatie- en servicecentrum.

Ik zag uw advertentie staan op het Intranet van xxxxx, de werkgever van mijn partner, en was meteen zeer enthousiast over de functie. Momenteel werk ik als receptioniste en administratief medewerkster bij xxxx in xxxx. Nu, na amper drie maanden, ben ik tot de conclusie gekomen (,) dat ik het klantcontact verschrikkelijk mis in mijn huidige baan. Ik mis een uitdaging. Het werken onder een gezonde dosis werkdruk, het klant- en service gericht werken en vooral de mensen die hulp nodig hebben en op mij kunnen rekenen.

De functie binnen xxxx spreekt mij om diverse redenen aan. Ten eerste omdat deze functie goed aansluit bij mijn werkervaring en opleidingen. Ook spreken de veelzijdigheid en verantwoordelijkheid in deze functie mij erg aan. Ik presteer goed onder een gezonde dosis tijdsdruk en ik ben stressbestendig. Zelfstandig werken is voor mij geen enkel probleem. Bij mijn huidige werkgever (,) ben ik wegens onderbezetting door ziekte, na één ochtend “ingewerkt” te zijn, meteen al in het diepe(n) gegooid en heb ik de eerste drie weken van mijn nieuwe baan, zonder begeleiding, de receptie succesvol draaiende (mogen) weten te houden.

xxxxx (mijn vorige werkgever) heeft mij de kans gegeven diverse cursussen en trainingen te volgen, zoals de cursussen communicatie en klantvriendelijkheid. Tevens heb ik op eigen initiatief, naast mijn full time baan, begin dit jaar mijn LSSO diploma’s receptioniste/telefoniste en administratief medewerkster gehaald. Ik ben er namelijk op gericht mijzelf te blijven verbeteren.

Graag zou ik mijn kennis en mijn ervaring binnen uw bedrijf in willen zetten.
Ik zie met belangstelling uit naar uw reactie en hoop van harte dat deze sollicitatie tot een uitnodiging zal leiden.

Met vriendelijke groeten,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 november 2008, 20:19
Sinie Sinie is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 november 2008
Berichten: 2
Sinie is on a distinguished road
Thumbs up Re: sollicitatiebrief medewerkster Informatie- en servicecentrum.

Hallo,

Hartelijk dank voor deze tips, ik ga er meteen mee aan de slag!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief administratief medewerkster op kinderdagverblijf, graag commentaar Bianca34 Sollicitatiebrief en cv 0 28 juni 2008 13:32
Sollicitatiebrief medewerkster administratieve ondersteuning Telrunya Sollicitatiebrief en cv 1 4 oktober 2007 17:11
Sollicitatiebrief medewerkster onroerend goed, graag commentaar Justme75 Sollicitatiebrief en cv 1 23 april 2007 11:19
sollicitatiebrief administratief medewerkster Tomlin Sollicitatiebrief en cv 7 21 februari 2007 12:36
Wat vinden jullie van mijn sollicitatiebrief als administratief medewerkster? cindycindy Sollicitatiebrief en cv 4 11 oktober 2005 13:28


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon