Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 februari 2011, 13:34
Sophie van der Meer Sophie van der Meer is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2
Sophie van der Meer is on a distinguished road
Standaard sollicitatiebrief Verkoopmedewerker gaarne feedback

vacature:
Verkoopmedewerker
Functietaken:
het maken van reserveringen per telefoonb of aan de balie
eventuele overige voorkomende werkzaamheden

Functie eisen:
goede contactuele eigenschappen
ervaring in soortgelijke guncite
opleiding havo/mbo
goede kennis vanEngelse taal
flexibel en accuraat

brief:
In het xxx Dagblad van x februari jl. trok uw vacature voor verkoopmedewerker mijn aandacht. Ik heb een ruime ervaring in het informeren van reizigers, in verband met de teruggave van BTW. Dit klantencontact gebeurd voornamelijk in het Engels.

Momenteel ben ik werkzaam bij Global blue Holland. Hierbij draag ik de verantwoordelijkheid voor de BTW teruggave van reizigers van buiten de Europese Unie. Ik heb met veel plezier ervaring op gedaan in de administratieve verwerking van BTW teruggave, verkoop ondersteunende werkzaamheden zoals de buitendienst collega’s goed op de hoogte houden van wat er bij winkeliers speelt. Op uw website zag ik al dat u op de hoogte bent van BTW teruggave, en dat Europese reiziger in niet EU landen ook BTW kunnen terug vragen.

Behalve mijn goed aansluitende werkervaring, haal ik voldoening uit mijn werk door service te verlenen waardoor klanten blijven terug komen. Ik ben daarom van mening dat ik een waardevolle aanwinst voor uw bedrijf kan zijn.

Vanzelfsprekend kom ik mijn brief en CV graag persoonlijk toelichten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 februari 2011, 15:41
IrisvanLeeuwen IrisvanLeeuwen is offline
Lid
 
Geregistreerd: 17 februari 2011
Berichten: 8
IrisvanLeeuwen is on a distinguished road
Standaard Feedback op sollicitatie verkoopmedewerker

Hoi Sophie,

Ik zou er voor kiezen om een andere openingszin te gebruiken omdat deze erg standaard is. Je noemt bijvoorbeeld niet waarom deze functie je aandacht trekt. Wat lijkt jou nou zo leuk aan deze functie?
Daarnaast zou ik een aparte alinea maken met je ervaring. Wat dit betreft vertel je goed op welke gebieden je ervaring hebt. Je zou nog meer de aandacht kunnen trekken door te vertellen waarom je daar plezier in hebt.
Ik zou nog wat specifieker in gaan op de functie-eisen. Vertel bijv dat je eerst havo/mbo hebt gedaan en waarom je daarna voor een baan hebt gekozen bij Global Blue Holland (je motivatie) en waaruit bijv blijkt dat je flexibel en accuraat bent.
Goed dat je vertelt waarom je denk dat jij geschikt bent, maar ik zou het nog iets uitgebreider doen. Probeer ze te overtuigen dat ze jou moeten kiezen uit alle andere sollicitanten.
De laatste zin loopt niet helemaal. Loop je brief nog even door of alle zinnen goed lopen.

Succes!

Groetjes,
Iris
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 oktober 2012, 23:33
Joel Joel is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 oktober 2012
Berichten: 15
Joel is on a distinguished road
Standaard

Hoi Sophie,

Klopt, ik vind dat je het wat levendiger moet maken. Heb je al gekeken naar de http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=31

je openingszin is te standard, benadruk waarom die vacature je aantrok. Maak je laatste zin wat daadkrachtiger en zelfverzekerder.

Zoals:

Door mijn aanwezige karakter en gepassioneerde manier van werken ben ik ervan overtuigd dat ik een aanwinst zal zijn voor uw bedrijf.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 oktober 2012, 13:58
corne corne is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2012
Berichten: 4
corne is on a distinguished road
Standaard reactie

hello sofie

Ziet er netjes uit hoor,

Je kan het duidelijker maken door onderwerp
vet te drukken
en daaronder het betreffende,

Als je een brief verstuurd is lettertype 16 ook mooier omdat je het makkelijker kan lezen,

Sucses met de solicitatie.

Groetjes
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 oktober 2012, 17:27
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corne Bekijk bericht
hello sofie

Ziet er netjes uit hoor,

Je kan het duidelijker maken door onderwerp
vet te drukken
en daaronder het betreffende,

Als je een brief verstuurd is lettertype 16 ook mooier omdat je het makkelijker kan lezen,

Sucses met de solicitatie.

Groetjes

Lettergrootte 16 = aan de grote kant hoor, lijkt het net alsof je geen moeite wilt doen om een brief te schrijven, want het neemt lekker veel ruimte in.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief support-/helpdesk mederwerker, feedback gewenst! Qualitytime Sollicitatiebrief en cv 4 30 juli 2011 17:52
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker, graag feedback gettie Sollicitatiebrief en cv 2 5 oktober 2010 23:34
Sollicitatiebrief Aankomende verkoopmedewerker. Graag commentaar" kuzzu Sollicitatiebrief en cv 0 7 september 2007 16:48
Sollicitatiebrief verkoopmedewerker computerwinkel: graag feedback Sergio Sollicitatiebrief en cv 4 11 maart 2007 15:04
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:58.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon