Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 maart 2011, 10:47
perakojot perakojot is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 17
perakojot is on a distinguished road
Standaard In de maling genomen of is dat hoe het nu hoort?

Gisteren heb ik dit bericht ontvangen en ik voel me helemaal niet lekker.

Geachte,

Helaas hebben wij geen passende functie op dit moment.
Wij danken u voor de getoonde intresse in ons bedrijf en wensen u veel succes met eventuele verdere sollicitaties.

Als dat inderdaad zo is, dan is het vacature(Verkoopmedewerker, Locatie(s): Heel Nederland | Min. niveau: Ongeschoold) misleidend en ik voel me, hm, misbruikt en in de maling genomen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 maart 2011, 10:57
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Ik proef een grote frustratie uit je bericht. Kun je ons iets meer info geven?
Heb je bij een bepaald filiaal gesolliciteerd? Het kan zijn dat ze daar op dit moment geen vacatures hebben.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 maart 2011, 13:11
snowy snowy is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2011
Berichten: 5
snowy is on a distinguished road
Standaard

Is vast een standaarbriefje wat ze teruggestuurd hebben.
Niet netjes in ieder geval!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 maart 2011, 19:15
perakojot perakojot is offline
Lid
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 17
perakojot is on a distinguished road
Standaard

Het verhaal

Ik ben via mail in contact met hoofd P&O gekomen. Haar advies was een open sollicitatie{ i.v.m. nagaan wat de mogelijkheden voor me zijn in (de directe omgeving van) mijn woonplaats}. Zo gezegd, zo gedaan. Het gaat over een grote mode& textiel winkelketen, wat mij betreft laagdrempelig. Toen ik het vacature zag, dacht ik:’dit is mijn kans’; want mijn motto is nu: Ik begin klein, maar ik denk groot. In het vacature staat niets over leeftijd of ‘lange benen’, gewoon hard werken en ambitie. Gefrustreerd zeker. Zo een bericht te sturen met ‘veel succes met eventuele verdere sollicitaties’ is iets te voor me. Denkt ze misschien dat ik niet meer ga proberen of zo? Één ding weet ik zeker en het is dat alles wat op het internet over dat bedrijf staat, is een leugen. Ze staan helemaal niet open voor nieuwe mensen. Ik weet dat ik deze afwijzing moet verwerken en verder gaan. In ieder geval weer een nieuwe ervaring. Wat me nu motiveert om door te gaan, is volgende:

De beweegredenen om weer aan het werk te gaan, heb ik goed op een rijtje gezet. De belangrijkste drijfveren zijn: ambitie, bevestiging, gelijkwaardige positieve in het huwelijk, intellectuele stimulering en fungeren als rolmodel voor mijn kinderen. Bovendien motiveert me het feit dat mijn gezin volledig achter me en deze beslissing staat. Inmiddels heb ik vastgesteld waar mijn interesses liggen en ik ga echt helemaal voor de baan van mijn dromen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 maart 2011, 19:27
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Denk dat je het toch wat te persoonlijk opvat. Op dit moment zijn er zeer veel mensen die reageren op functies en bedrijven hebben geen tijd (of geen zin) om fatsoenlijk te reageren.

Laat het gaan. Je hebt alleen jezelf ermee als je je er druk over maakt. Het bedrijf zal het verder een zorg zijn. Het zal je echt nog wel vaker overkomen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 maart 2011, 20:20
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

ajhoff heeft gelijk. Laat het gaan. De zin 'Veel succes met eventuele verdere vacatures' heeft voor mij geen vervelende klank. Ik begrijp wel wat jij bedoelt,
maar het is een zin die vaker in afwijzingen wordt gebruikt als afsluiter. In plaats van 'verdere' kun je ook 'andere' lezen.

O ja, het is de vacature...
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carrièretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 maart 2011, 21:18
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Wat je nog kunt doen is de mailer bellen met de vraag hoe jouw sollicitatie is ontvangen en of hij/zij nog tips voor je heeft. Hier leer je van voor de volgende sollicitatie.

Je kunt meteen vragen, als jouw sollicitatie wel voldoet of ze deze in dossier willen houden voor een eventueel vrij komende vacature.

Kun je hier wat mee?
Succes,
Rens
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 maart 2011, 12:51
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Als ik iedere keer dat ik deze afwijzing krijg, zo zou reageren en het zo persoonlijk zou opvatten dan was mijn leven een stuk somberder....Stop die energie liever in andere zaken. Je benoemt zelf al een aantal zaken die meer van belang zijn dan de standaard afwijzing bij sollicitaties.

Groetjes Eveline
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 maart 2011, 20:32
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Ook al weet ik uit ervaring dat er niets persoonlijks aan zit, toch zorgen deze mailtje tot veel somberheid bij mij. Hoe begrijpelijk en hoe logisch ook. De ene keer raakt het me niet zo, maar soms heb ik het gevoel dat iets echt wel goed bij me past en dan is deze verwoording heel lullig. Er zijn bedrijven die aardiger termen hebben voor de afwijzing.

Als je al contact gehad hebt met iemand van P&O en die meent dat je een open brief moet sturen (geen dooddoener) dan zou ik ook wel meer geraakt zijn door zo'n afwijzing.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 maart 2011, 09:59
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Ik heb ten tijde van mijn sollicitatieperiode zo vaak P&O aan de telefoon gehad die inderdaad verzochten een open brief te sturen en dat ik zou worden meegenomen voor een vacature. Vervolgens kreeg ik voor die vacature een standaard afwijzing (per e-mail) waarin staat dat ze al (binnen 1 week) de brieven geselecteerd hebben, de kandidaten op gesprek hebben gehad en een geschikte kandidaat hebben gekozen. Kortom: ze hadden al iemand op het oog voor de vacature uberhaupt werd uitgezet. Helaas harde realiteit, maar zo gaat in tijden van schaarste en verzadiging van (mijn) arbeidsmarkt nu eenmaal.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ongelukkig op werk mikmak1 Loopbaanvragen 11 6 februari 2016 15:13
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
HBO toegepaste Psychologie Jurgen22 Opleiding kiezen en volgen 14 4 november 2009 10:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:15.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon