Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 10 september 2012, 10:12
jay jay is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 10 september 2012
Berichten: 2
jay is on a distinguished road
Standaard Algemene Sociale Wetenschappen gestudeerd: en nu?

Ik heb Algemene Sociale Wetenschappen gestudeerd aan de Universiteit Utrecht. Het is een (te) brede opleiding waar in de sociale sector weinig waarde aan wordt gehecht, zo blijkt. Ik ben midden 30 en wil graag 2-3 dagen per weer werken.

Ik overweeg een studie SPH te doen, maar liever nog zou ik gewoon meteen een leuke baan vinden als bijv. activiteiten begeleider met jongeren. Die studie SPH is erg duur. Bij dit soort banen vragen ze echter altijd SPH en vinden ze mijn studie te theoretisch. Hoe kom ik nou aan een SPH-achtige baan, als bijv. groepsleider, zonder die opleiding? Ideaal zou zijn als een werkgever mij in dienst zou willen nemen en dat we bijv. samen mijn opleiding betalen. Dat lijkt me echter onhaalbaar, er zijn zat mensen die wel SPH hebben. Wat moet ik nou doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 september 2012, 19:32
Beppie
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Deeltijd SPH gaan doen en de realiteit accepteren dat een baan zonder de opleiding er niet in zit en dat werkgevers er meestal niet voor zullen betalen tenzij je er al werkt met bijvoorbeeld SPW.

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 september 2012, 15:11
Beewee's schermafbeelding
Beewee Beewee is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 15 augustus 2012
Berichten: 133
Beewee is on a distinguished road
Standaard

Hallo Jay,

Ja, dat is nou waardeloos. Heb je een mooie bul gehaald, blijkt die in de praktijk weinig waard te zijn.
Ik zou in jouw situatie aan verschillende opties denken. Ten eerste aan vrijwilligerswerk. Natuurlijk, dan kom je niet precies op een functie die jij zou willen, maar: je komt wel ergens binnen. In mijn woonplaats heeft de Vrijwilligerscentrale doorgaans een aantal mogelijkheden waaruit je kunt kiezen. Zorg dan dat je ergens komt waar mogelijkheden zijn voor een betaalde baan. Je kunt op die manier mooi uitproberen welke werkomgevingen bij jou passen, en nuttige contacten aangaan. Mochten er interne vacatures ontstaan, zal men mogelijk aan jou denken, en in ieder geval hoor jij daar dan heel snel van, en kun je laten weten dat je beschikbaar bent.

Wat je ook kunt doen is uitgebreid van gedachten wisselen met je studievrienden. Waar zijn zij terechtgekomen, en hoe hebben ze dat bereikt? Mogelijk zijn er wel postdocopleidingen die aansluiten bij jouw studie, en die wčl een redelijke kans geven op een baan. Dat heeft dan meteen het voordeel dat je op je eigen niveau kunt blijven!

Hoe dan ook, een gemakkelijke oplossing is er niet. Ik wens je succes!

Beewee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Carričremove richting sociale sector...?! LindaT Loopbaanvragen 22 4 mei 2012 08:33
Sollicitatiebrief sociale dienstverlening karinv Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2009 10:22
sollicitatie consulent sociale zekerheid, hulp aub Karolina Sollicitatiebrief en cv 7 3 juli 2009 00:27
sollicitatiegesprek; svp tips ivm hoge lat sociale competenties Angeluz Sollicitatiegesprek 2 24 april 2008 09:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon