Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 november 2009, 10:18
frb frb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Berichten: 7
frb is on a distinguished road
Question Korter willen werken, hoe moet ik dit mijn baas vertellen?

Ik ben werkzaam bij een ict bedrijf voor 36 uur en ik zou graag een stapje terug willen doen en 32 uur willen werken. Dit wil ik aan mijn leidinggevende voorleggen maar ik weet niet precies hoe ik dat moet doen en wat ik kan verwachten.

Reden dat ik korter wil werken is dat ik helemaal niet meer prettig voel met het werk wat ik doe. Ik voel me niet meer op mijn plek als programmeur en zou wel heel wat anders willen doen. Dat gaat niet zo maar natuurlijk en ik wil dus eerst wat korter werken zodat ik wat rust kan creeeren en ook beter na kan denken over hoe nu verder. Financieel is het voor mij geen probleem. Alleen ik wil dus nog niet zeggen dat ik dit werk eigenlijk niet meer wil doen. Wat ik wel kan vertellen is dat ik de werkdruk heel hoog vind, een andere collega is ook al overspannen. En ik wil meer tijd voor mijn zelf.

Hoe moet ik dit brengen? Wat voor vragen kan ik verwachten? Zijn dit 'geldige' redenen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 november 2009, 15:12
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Korter willen werken, hoe moet ik dit mijn baas vertellen?

1) Een arbeidscontract bepaalt juridisch alles. Misschien staat er in het arbeidscontract iets over of anders in de CAO.
2) Bespreek het met concrete voorstellen (bijvoorbeeld vakantiedagen opofferen voor die halve dag per week minder).
3) Voorkom teveel gepraat over persoonlijke omstandigheden enzovoorts. Sommige werkgevers staan daar voor open. De meeste geheel niet.
Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 november 2009, 16:20
frb frb is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 november 2009
Berichten: 7
frb is on a distinguished road
Standaard Re: Korter willen werken, hoe moet ik dit mijn baas vertellen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk_ Bekijk bericht
1) Een arbeidscontract bepaalt juridisch alles. Misschien staat er in het arbeidscontract iets over of anders in de CAO.
2) Bespreek het met concrete voorstellen (bijvoorbeeld vakantiedagen opofferen voor die halve dag per week minder).
3) Voorkom teveel gepraat over persoonlijke omstandigheden enzovoorts. Sommige werkgevers staan daar voor open. De meeste geheel niet.
Succes!
Bedankt Henk. Ik zal mijn contract er even bijpakken. Vakantiedagen opofferen doe ik liever niet want dan zal ik uiteindelijk nog wel evenveel moeten werken. En dat van die persoonlijke omstandigheden....ja..daar laat ik mij liever niet over uit inderdaad.

En volgens mij is het helemaal niet zo gek als je minder wilt werken om meer tijd voor jezelf te hebben. Dat hoeft toch niet direct gezien worden als dat je niet meer voor je baas wilt werken toch?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 november 2009, 17:04
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Korter willen werken, hoe moet ik dit mijn baas vertellen?

Heel veel werkgevers (vooral accountancy en IT) vinden dat slap gedoe. Dat komt omdat in sommige bedrijfstakken vooral mannen werken en die werken traditioneel vaak juist meer dan 40 uur per week.

Maar je kunt geluk hebben en daar wel een weg in vinden bij je huidige werkgever.

Alleen speelt de recessie misschien ook wel een rol en dan is het merkwaardig om minder te gaan werken terwijl juist zoveel mensen beschikbaar zijn voor je baan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De wanhoop nabij... Cassie Loopbaanvragen 24 23 juli 2014 09:56
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Wat moet ik nou! Kaatje Alle andere carričreonderwerpen 6 6 oktober 2008 00:19


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon