Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 november 2005, 17:05
eruiten eruiten is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 22 november 2005
Berichten: 1
eruiten is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiegesprek verkoop-/winkelmedewerker

Ik heb recentelijk gesolliciteerd bij Dynabyte (vestiging Amsterdam Ceintuurbaan), naar de functie van verkoopmedewerker. Ik ben +/- een uur geleden uitgenodigd voor een gesprek.

Ik heb de nodige ervaring als verkoopmedewerker. Ik heb 2 1/2 jaar gewerkt als winkelmedewerker en medewerker technische dienst (welke eveneens verkoopwerkzaamheden uitvoert) voor een niet nader te noemen computerfabrikant ('de grootste van Nederland'),voor Megapool (vestiging Amsterdam Ferdinand Bolstraat) en Vobis (Hoorn (NH)).

Doch, iedere keer als ik naar een functie als verkoop- / winkelmedewerker solliciteer, lijkt het te mislukken. WAAROM?! Wat doe ik verkeerd? Ik ga netjes gekleed naar het gesprek, vermeld mijn werkervaring en de nodige positieve persoonlijke eigenschappen die goed aansluiten bij de vacature ...

Helaas is het wel een feit dat ik vaak enigzins nerveus overkom, voor zover ik dat kan beoordelen. Ik ben simpelweg slecht in sollicitatiegesprekken.

Ik heb aanstaande donderdag om 3 uur een gesprek met een manager van een van de Dynabyte-filialen. Ik wil dat dit slaagt. Ik heb echt een baan nodig, en de functie van verkoopmedewerker bevalt me gewoon heel goed.

Heeft iemand tips voor het sollicitatiegesprek? Gedrag? De 'juiste' woorden? Iets? Help?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 november 2005, 17:47
lienthju lienthju is offline
Lid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2005
Berichten: 19
lienthju is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiegesprek *HELP, voor a.s. donderdag a.u.b.*

Heej,

ondanks dat ik gesprekken ook moeilijk vind doe ik toch een poging je met wat raad en daad bij te staan.

Ik denk dat het handigs is om op internet of als je het zelf kan verzinnen alvast te bedenken wat er gevraagd kan worden en dan bedenken wat je daarop zou antwoorden. Zorg ook dat je een praatje over jezelf klaar hebt.

Een vaak voorkomende vraag is bijvoordbeeld, noem wat positieve/negatieve eigenschappen van jezelf, wat kan jij toevoegen aan ons team, wat trekt je aan in de baan, vertel eens wat je zoal allemaal hebt etc.

Vaak als je al een beetje geoefend bent vallen de vragen niet zo rauw op je dak en kan je wat sneller antwoorden waardoor je ook zelfvertrouwen hebt van kijk ik kan dit goed.

Tenslotte heel heel veel succes en laat je weten wat het wordt?

Eline
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verschrikkelijk sollicitatiegesprek gehad iemand tips?? brenda Sollicitatiegesprek 5 22 mei 2006 14:01


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon