Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiegesprek

Discussie gesloten
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #131  
Oud 2 mei 2009, 17:06
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Question Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammetje Bekijk bericht
Fijne vakantie!!

Bij mij zijn de kansen inmiddels totaal gekeerd. Ik heb een maand geleden inderdaad een concreet bod laten lopen, omdat ik in een procedure zat waar ik eigenlijk liever terecht wilde komen. Hier ben ik het uiteindelijk niet geworden, maar ben er wel achter gekomen dat ik eigenlijk niet bij de organisatie wilde werken die mij het bod hadden gedaan. Veel wikken en wegen en het is me heel zwaar gevallen om te bedanken, maar achteraf ben ik er erg blij mee. Want toen stond ik met lege handen, maar nu.... zit ik in 3 procedures, waarvan de vooruitzichten zijn dat ik van alledrie een aanbieding ga krijgen! Keuze dus! Een ongekende luxepositie en ik ben er wel zeker van dat ik met een van de drie tot zaken ga komen
Hoi Vlammetje,

Zo,zo dat klinkt goed zeg!
Heb je trouwens wel een voorkeur voor een van de drie?
Veel succes ermee!

Gr

Pamo.
  #132  
Oud 3 mei 2009, 13:28
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coolgreentea Bekijk bericht
Och...... ik denk dat ik iets zou antwoorden als "omdat ik goed ben" eventueel aangevuld met dat ze met jou een talent in huis halen, betrouwbare werknemer, enz., enz. Dat is net zoiets als "Ik ben je man!"
Moet niet zo moeilijk zijn als je in jezelf gelooft met de instelling dat het niet slim zou zijn als ze jou laten lopen. Weten wat je waard bent, onafhankelijke opstelling in de wetenschap dat dit niet de enige werkgever is die de mogelijkheid krijgt om gebruik te mogen maken van jouw talenten.
Probeer maar eens bij je eerstvolgende gesprek. Je hebt immers niets te verliezen als je het steeds net niet wordt?
Ja, dat denk ik ook. Alleen als je vanaf januari thuis zit, hoe leg je dat uit aan de werkgever?. Je kunt natuurlijk ook liegen en dit niet vermelden.
Als ik zou uitleggen dat ik bewust mijn contract heb laten ontbinden om meer tijd te hebben voor mijn school en sollicitatiegesprekken zullen ze me mischien niet geloven omdat dat in deze "crisistijd" niet als normaal wordt gezien?
Mischien gewoon zeggen dat je nog werkt?
  #133  
Oud 3 mei 2009, 23:32
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

NOOOOOOOIT liegen tijdens je sollicitatie!!! Je valt altijd door de mand. Gewoon eerlijk zijn. Wat wel of niet 'normaal' gevonden wordt is bijzaak, jouw beste strategie is jouw case helder en eerlijk uiteen zetten, met argumenten die voor jouw waardevol zijn. Blijf bij jezelf en overtuig de ander.

Succes!!


En oh ja, ik had een voorkeur en heb inmiddels een overeenkomst getekend bij het centrum voor psychiatrische zorg. Ik ga woensdag beginnen!!! Ik heb er zin in!
  #134  
Oud 3 mei 2009, 23:52
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammetje Bekijk bericht
NOOOOOOOIT liegen tijdens je sollicitatie!!! Je valt altijd door de mand. Gewoon eerlijk zijn. Wat wel of niet 'normaal' gevonden wordt is bijzaak, jouw beste strategie is jouw case helder en eerlijk uiteen zetten, met argumenten die voor jouw waardevol zijn. Blijf bij jezelf en overtuig de ander.

Succes!!


En oh ja, ik had een voorkeur en heb inmiddels een overeenkomst getekend bij het centrum voor psychiatrische zorg. Ik ga woensdag beginnen!!! Ik heb er zin in!


Soms is te eerlijk zijn ook niet goed, ik bedoel ermee te zeggen dat ze het mischien niet kunnen waarderen of vreemd vinden waarom iemand zelf zijn contract inlevert in deze moeilijke tijd. mischien niet capabel genoeg?, iemand niet tegen stress bestand?, mischien met ruzie weggegaan?
Mischien geloven ze me gewoon niet als ik eerlijk ben over mijn reden,waarna ik mischien door mijn eerlijkheid mijn ruiten ingooi.

Alvast heel veel succes gewenst met je nieuwe baan!!

  #135  
Oud 4 mei 2009, 00:26
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Hallo Pamo,

Als ik het zo lees is het een goed overwogen beslissing. Je contract opzeggen om meer tijd te hebben voor je studie en het vinden van een passende baan.

Je kunt het kort uitleggen als ze er naar vragen, maar meer dan dat hoef je niet te doen. Je zit daar om eventueel voor hen te gaan werken, je wilt graag info van hun en laten zien wat je kwaliteiten zijn. Denk daar maar aan!

Groeten van Hetty

-----------------

Vlammetje, gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!!!
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
  #136  
Oud 4 mei 2009, 13:42
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Hallo Pamo,

Als ik het zo lees is het een goed overwogen beslissing. Je contract opzeggen om meer tijd te hebben voor je studie en het vinden van een passende baan.

Je kunt het kort uitleggen als ze er naar vragen, maar meer dan dat hoef je niet te doen. Je zit daar om eventueel voor hen te gaan werken, je wilt graag info van hun en laten zien wat je kwaliteiten zijn. Denk daar maar aan!

Groeten van Hetty

-----------------

Vlammetje, gefeliciteerd met je nieuwe baan!!!!!!
Hallo Hetty,

Ja, maar moet ik op mijn cv "eerlijk" zijn en vermelden dat ik vanaf januari thuis zit? of moet ik dat pas zeggen bij een eventueel gesprek als ze er naar vragen of ik daar nog werk?

Bedankt alvast.

Gr

Pamo
  #137  
Oud 4 mei 2009, 14:03
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Op je CV zet je de einddatum van je werkzaamheden. Dat is dus januari, als ik het goed begrepen heb. Hierdoor ben je per direct beschikbaar en je hebt geen opzegtermijn. Dat is een voordeel voor je toekomstige werkgever.

Groeten van Hetty
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
  #138  
Oud 12 mei 2009, 20:54
Pamo
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammetje Bekijk bericht
NOOOOOOOIT liegen tijdens je sollicitatie!!! Je valt altijd door de mand. Gewoon eerlijk zijn. Wat wel of niet 'normaal' gevonden wordt is bijzaak, jouw beste strategie is jouw case helder en eerlijk uiteen zetten, met argumenten die voor jouw waardevol zijn. Blijf bij jezelf en overtuig de ander.

Succes!!


En oh ja, ik had een voorkeur en heb inmiddels een overeenkomst getekend bij het centrum voor psychiatrische zorg. Ik ga woensdag beginnen!!! Ik heb er zin in!
En vlammetje? hoe is je nieuwe baan tot nu toe gegaan?

Gr

Pamo
  #139  
Oud 12 mei 2009, 21:24
Vlammetje Vlammetje is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 maart 2009
Berichten: 44
Vlammetje is on a distinguished road
Stuur een bericht via ICQ naar Vlammetje Stuur een bericht via Instant Messenger naar Vlammetje Stuur een bericht via MSN naar Vlammetje Stuur een bericht via Yahoo naar Vlammetje Stuur een bericht via Skype™ naar Vlammetje
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Leuk!! Veeel, heeeeel veel info maar ik heb het super naar mijn zin!
  #140  
Oud 14 juni 2009, 12:08
Henk_
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Advies gevraagd over sollicitatiegesprek

Nog nieuws te melden?
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Referentie nachecken bij oud-werkgever: is kritisch over mij, advies gevraagd bloemje Loopbaanvragen 8 17 december 2010 15:44
Advies gevraagd Mo. Sollicitatiebrief en cv 5 5 februari 2009 14:52
Sollicitatiebrief medewerker inkoop: advies gevraagd vlinder12 Sollicitatiebrief en cv 7 9 augustus 2008 12:39
brief HR adviseur": advies gevraagd boschje Sollicitatiebrief en cv 0 2 mei 2008 21:52
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon