Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 augustus 2008, 15:54
minaa minaa is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2008
Berichten: 1
minaa is on a distinguished road
Standaard Hulp voor mijn eerste sollicitatiebrief

IK zou graag wat advies willen, omdat dit men eerste keer is en ik heb het gevoel dat het gewoon niet klopt.

Enschede, 26 april 2008

Betreft: vacature voor Hulpkracht

Geachte Meneer/Mevrouw,

Na aanleiding van de advertentie in de etalage van het Invito filiaal te Enschede, waarin stond dat u op zoek bent naar een enthousiaste Hulpkracht schrijf ik u.

Ik heb er alle vertrouwen in een geschikte kandidaat te zijn voor deze functie als hulpkracht in uw winkel, omdat ik flexibel, enthousiast, leergierig, en goed in een teamverband kan werken.

Ik ben 16 jaar oud, en zit in het vijfde jaar van het VWO. Ik heb interesse in mode en bezoek regelmatig uw schoenenzaak. Ik heb nog geen werkervaring, maar hoop dat op te doen in u winkel.

Mijn enthousiasme voor deze vacature is hopelijk voor u aanleiding om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Ik ben per direct beschikbaar.


Hoogachtend,

mijn naam

Bijgesloten: Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 augustus 2008, 21:11
Primago advies Primago advies is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 april 2006
Berichten: 1.720
Primago advies is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp voor mijn eerste sollicitatiebrief

Ik heb je brief wat aangepast. Hoe vind je hem nu?

Enschede, 26 april 2008

Betreft: vacature voor ulpkracht

Geachte meneer of mevrouw, Probeer de naam van deze persoon te achterhalen, dan maakt je brief meer indruk.

Uw winkel ken ik goed, omdat ik er vaak kom. Ik zoek al een tijdje een baan als hulpkracht en ik was dan ook blij verrast de advertentie in uw etalage te vinden.

Ik vind mijzelf de juiste persoon voor deze functie, omdat ik veel van mode en schoenen weet (klopt dit?) en ik flexibel, enthousiast en leergierig ben. Ook kan ik goed in teamverband werken. Dit weet ik omdat..............

Graag ontvang ik een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek, zodat ik mij schrijven nog meer kan toelichten.


Met vriendelijke groet,
__________________
Hetty Dalsheim
loopbaanbegeleiding

http://www.primagoadvies.wordpress.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 13 augustus 2008, 15:30
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp voor mijn eerste sollicitatiebrief

Zo is tie inderdaad beter!

Maar is het voor een baantje als hulpkracht meestal niet gewoon beter om de winkel in te lopen en je gelijk voor te stellen?

Zo ben ik in ieder geval wel aan mijn eerste 3 baantjes gekomen.

Succes!!

gr
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 augustus 2008, 20:05
okay okay is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2008
Berichten: 7
okay is on a distinguished road
Standaard Re: Hulp voor mijn eerste sollicitatiebrief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minaa Bekijk bericht
IK zou graag wat advies willen, omdat dit men eerste keer is en ik heb het gevoel dat het gewoon niet klopt.

Enschede, 26 april 2008

Betreft: vacature voor Hulpkracht

Geachte Meneer/Mevrouw,

Na aanleiding van de advertentie in de etalage van het Invito filiaal te Enschede, waarin stond dat u op zoek bent naar een enthousiaste Hulpkracht schrijf ik u.

Ik heb er alle vertrouwen in een geschikte kandidaat te zijn voor deze functie als hulpkracht in uw winkel, omdat ik flexibel, enthousiast, leergierig, en goed in een teamverband kan werken.

Ik ben 16 jaar oud, en zit in het vijfde jaar van het VWO. Ik heb interesse in mode en bezoek regelmatig uw schoenenzaak. Ik heb nog geen werkervaring, maar hoop dat op te doen in u winkel.

Mijn enthousiasme voor deze vacature is hopelijk voor u aanleiding om mij uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. Ik ben per direct beschikbaar.


Hoogachtend,

mijn naam

Bijgesloten: Curriculum Vitae

Hallo Minaa,

Het is best een leuke sollicitatie, hoor. Je bent een komma vergeten in de eerste zin na "hulpkracht". Verder zou ik in plaats van "schrijf ik" zeggen "solliciteer ik naar deze vacature".
Probeer iets te vertellen waaruit blijkt dat je flexibel bent of wat je hebt gedaan waaruit blijkt dat je goed in teamverband kan werken (iets met klasgenoten of vrienden).

Je kunt je enthousiasme ook wat kracht bij zetten door te vertellen dat juist in die schoenenzaak je de leukste schoenen ziet; precies jouw smaak, ofzo.

Als je niet online solliciteert dan moet linksbovenaan je naam adres, tel.nr en daaronder ( net zoveel spaties als tussen Enschede en beterft)de naam van het bedrijf en dan zoals je het hebt.

Hopelijk heb je hier wat aan.
Succes, Okay
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn eerste sollicitatiebrief! (Office Manager) Miriam Sollicitatiebrief en cv 2 2 juni 2008 10:20
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Eerste sollicitatiebrief: praktijkplaats (stage) ruud Sollicitatiebrief en cv 1 23 januari 2007 16:44
Eerste sollicitatiebrief John1981 Sollicitatiebrief en cv 1 5 juli 2006 13:40
Graag hulp bij eerste sollicitatiebrief ErikGodijn Sollicitatiebrief en cv 3 31 mei 2006 20:10


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon