Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 mei 2009, 23:04
Irisj Irisj is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Berichten: 2
Irisj is on a distinguished road
Post Opleidingskeuze

Hallo allemaal,

Ik ben Iris, 16 jaar en heb net mijn middelbare studie afgerond. Ik moet nog even afwachten maar 17 Juni krijg ik te horen of ik geslaagd ben voor mijn Vmbo Kader diploma.

Als vervolg opleiding ga ik na toelating onderwijsassitente niveau 4 volgen.

Omdat ik het nog best wel vroeg vindt om te kiezen wat ik wil worden, twijfel ik nog veel. Ik weet wel zeker dat ik Hbo wil gaan doen.

Veder kan ik goed met kinderen omgaan vandaar dat ik nu onderwijsassistent ga volgen. Ik ben erg gedreven, streef naar resultaat en zet mij voor 100 % in.

Nu lijkt het mij ook wat om bij de politie te gaan. Zijn er misschien mensen die dit beroep nu uitoefenen en mij informatie willen geven en hun motivatie willen delen.

En dan nog een algemene vraag waaneer wist jij wat je écht wilde worden? en heb je onafgeronde opleidingen zo ja? waarom kwam je tot het besluit om te stoppen?

Hopelijk kunnen jullie mij overtuigen of helpen bij het kiezen.

Iris,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 2 juni 2009, 18:43
Randy Randy is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 december 2008
Berichten: 54
Randy is on a distinguished road
Standaard Re: Opleidingskeuze

Beste Iris,

Als eerste welkom op carričretijger.

Je geeft aan dat je nog moet wacht op de uitslag voor je VMBO kader, wacht totdat je uitslag hebt.
Als je niet bent geslaagd ga dan niet naar een Mbo niveau 1 opleiding dat zijn super vervelende.
Dat noemt men ook wel Arbeidsmarkt Gekwalificeerd Assistent (AKA).

Om je goed te kunnen oriënteren kun je op deze website kijken onder de kopjes beroepen / opleidingen. Probeer ook opendagen te bezoeken en te gaan kijken op verschillende opleidingen.
Ook kunt je beroepskeuze testen doen via www.123test.nl deze testen zijn professioneel samengesteld en worden ook gebruikt door psychologen.
Misschien kun jij na je MBO 4 opleiding het beste De Propedeuse Psychologische en Pedagogische Studies. Je gaat dan snuffelen in een aantal opleiding:
Personeel & arbeid (p&a)
Toegepaste Psychologie
Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (mwd)
Sociaal Pedagogische Hulpverlening (sph)
Opleiding tot leraar Basisonderwijs (pabo)

Wat is het?
• studieroute van één jaar
• veel psychologie en pedagogiek
• snuffelen aan vijf verschillende HBO-opleidingen
• mogelijkheid om daarna naar de universiteit te gaan
• pas na een half jaar definitieve keuze maken voor een opleiding
• na dit jaar direct door naar het 2e jaar van de gekozen opleiding. Dus geen jaar verlies

Als je toch beslist om bij de politie te gaan werken dan zul je een enorme zware test moeten ondergaan zowel lichamelijk als psychologisch.
Bijna niemand weet op zijn 16de precies wat hij of zij later wil worden. Alleen door je goed te oriënteren zou jouw beeld voor de toekomst helder worden.
Er zijn mensen die verkeerde keuze hebben gemaakt, zij gaan weer studeren op hun 35ste bijvoorbeeld dat is enorm duur want zij hebben geen recht meer op studiefinanciering TIP probeer goede keuzes te maken doen waar jij goed in bent en leuk vind.

Ik wens jou heel veel succes met je carričre.

Met vriendelijke groet,
Randy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
onderwijs, opleidingkeuze

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon