Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 25 augustus 2015, 15:09
lakosha lakosha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2015
Berichten: 2
lakosha is on a distinguished road
Standaard Werkgever dreigt met juridische stappen, reputatieschade

Ik ben van opleiding licentiaat in de toegepaste informatica.

Een tiental jaar geleden heb ik een cursus gevolgd om PLC's te programmeren. Ik ben dan ook een aantal weken naar de VDAB geweest om pneumatica en aandrijftechnieken te leren.

Ik ben daarna gaan werken als embedded software ingenieur, waarbij ik ook een IBO opleiding gevolgd heb tot embedded software ingenieur. Ik heb in die positie een 5 tal jaar gewerkt.

Daarna heb ik een nieuw contract getekend voor "embedded software ingenieur". Aangezien ik ondertussen 10 jaar ervaring had als "embedded software ingenieur" heb ik er geen graten in gezien om ook melding te maken van de opleiding PLC op mijn curriculum vitae.

Mijn nieuwe werkgever vond vervolgens dat hij mij te werk kon stellen elektromecanicien. Ik heb in eerste instantie getracht hem te overtuigen zich aan het contract "embedded software ingenieur" te houden, maar nadat mijn werkgever zei dat een contract voor "embedded software ingenieur" niet was om software te schrijven heb ik hem mijn ontslagbrief voor gelegd.

Mijn werkgever heeft mij gevraagd om te blijven werken en gezegd dat ik in de toekomst thuis zou kunnen blijven werken.

Ondertussen heeft mijn werkgever veelvuldig gedreigd om naar de rechtbank te stappen met de klacht:

"Ik heb een contract getekend met een houder van een universitair diploma informatica voor embedded software ingenieur en die schrijft software."

Ik heb ondertussen al mijn bewijzen verzameld en ik kan mij niets inbeelden op mijn curriculum vitae dat niet met de nodige bewijzen te staven is. Ik heb niet echt een reden om een rechtzaak te vrezen en dit is door de advocaat ook bevestigd.

Ik ben echter al maanden ziek van het idee door deze situatie geen werk meer te kunnen vinden. Ik denk dat mijn werkgever mij overal gaat willen zwart maken en ik bijgevolg overal het bovenstaande ga moeten uit leggen.

Hetgeen mij ziek maakt is dat ik niet weet wat de reactie zal zijn. Daarom post ik het hier op het forum.

Even belangrijk echter zit ik ook met het besef dat ik in de problemen ben gekomen omdat ik destijds zo onozel ben geweest om cursus te volgen, in plaats van mij bezig te houden met constructieve zaken, zoals computerspellen spelen. Als ware een obsessie heb ik mij ook dit schooljaar ingeschreven in een opleiding van twee jaar. Ik vraag mij echter af of het nog zin heeft om iets te doen.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 augustus 2015, 17:00
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Dit lijkt Belgisch, nietwaar?

Hier in Nederland is 'ingenieur' een wettelijk beschermde titel, die je alleen mag voeren als je een ingenieursdiploma hebt van een wettelijk erkende onderwijsinstelling. Gaat het daarom?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 augustus 2015, 18:05
lakosha lakosha is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 25 augustus 2015
Berichten: 2
lakosha is on a distinguished road
Standaard

Ja, is Belgisch.

Het gaat niet over een ingenieursdiploma. Ik wist overigens ook niet dat dit beschermd was in Nederland.

Ik heb een universitair diploma informatica met een contract voor de functie van "embedded software ingenieur". Onder "software ingenieur" wordt verstaan iemand die software ontwikkelt.

In dit geval voor dingen die normaal niet gezien worden als een computer. Dit zijn doorgaans ook industriële dingen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 augustus 2015, 18:40
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Het spijt me, ik heb het verhaal zeker twee keer gelezen, maar ik begrijp er niets van.

Ik weet wel dat je in het algemeen niet maanden ziek moet worden en aan je levenskeuzes twijfelen naar aanleiding van alleen de bewering dat iemand naar de rechtbank zal stappen. Zelfs als hij daadwerkelijk naar de rechter stapt hoeft dat niet, want dan gaat de rechter oordelen en dat hoeft niet ongunstig te zijn.

Negeer deze (oud-)werkgever, leid je eigen leven en zoek een andere baan.
__________________
René
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 20:52
Terugkeren naar een oude werkgever Ika Sollicitatiebrief en cv 2 25 juni 2008 19:36
Sollicitatiebrief medewerker begeleiding huishoudelijke dienst UMCG suleika Sollicitatiebrief en cv 0 21 maart 2007 13:59
Sollicitatiebrief en cv Persoonlijke begeleider B thuiszorg Dana Sollicitatiebrief en cv 1 4 januari 2007 15:11
Zijn er ervaringen m.b.t. het contact opnemen met de huidige werkgever. Sanjohan Sollicitatiebrief en cv 1 15 mei 2006 11:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:48.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon