Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Alle andere carrièreonderwerpen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 21 september 2012, 22:20
Bianck Bianck is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 september 2012
Berichten: 10
Bianck is on a distinguished road
Standaard Afwijzing op nette kleding

Ik ben een keer op gesprek geweest bij een uitzendbureau voor een secretariële functie. Bedrijf was voor mij onbekend. Meestal kies ik voor wat zakelijke neutrale kleding voor dit soort gesprekken. Nou kreeg ik meteen een afkeurende blik met de opmerking dat ik echt een dametjes dame was. Dat kon echt niet! Op mijn vraag wat er mis was kreeg ik het antwoord " tja, jasje, bloesje rokje....." Het bleek om een vacature in een chemisch bedrijf te gaan. Een echte mannenomgeving. Ik heb meteen laten weten dat ik het niet eens was met deze opmerking. Ik wist niet om welk bedrijf het ging en bovendien zie ik mij als secretaresse als visitekaartje van een bedrijf. Een oud kloffie past daar gewoon niet bij. Ik heb overigens eerder op een mannen afdeling gewerkt waar iedereen in een jeans liep behalve ik. Nooit problemen mee gehad.
Mag iemand mij hierop afwijzen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 september 2012, 01:16
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Trots op jezelf

Je mag trots op jezelf zijn, dat je er representatief uitziet, dat zal ik zelf ook hebben gedaan. Het maakt absoluut niet uit bij wat voor bedrijf je gaat solliciteren. Dit soort kleding is altijd goed. Er mankeert denk ik sneller iets aan dat uitzendbureau dan aan jou. Wat een niveau zeg ! Misschien afgunst ?

Ook al is het een chemisch bedrijf, het maakt helemaal niks uit. Ook die vinden het prettig dat jij er representatief en vrouwelijk uitziet. ( Vooral zo'n mannencultuur ) Je hebt als secretaresse ook een representatieve functie.

Ik denk dat het uitzendbureau zelf op dit soort bedrijven neerkijkt en ze dus ook niet serieus neemt.

Ze stuurt dus mensen door die minder representatief zijn en stuurt misschien ook wel niet de beste mensen door.

Het bedrijf moest eens weten !
Met citaat reageren
  #3  
Oud 3 oktober 2012, 21:30
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Dit is wel tendens bij UZB's. Je wordt een beetje geacht omdaar tijdens het winkelen binnen te lopen. Dat doe je dus in jeans.

Net als jij, ben ik ervan overtuigd dat je jezelf moet prsenteren zoals je dat zelf wilt. Ik trek ook en pak aan, ook al ga ik naar het UZB. De stropdas daar maak ik wel een keuze voor, bij hte UZB laat ik die thuis.

Selecteren op kleding lijkt me een hele slechte keuze. Selecteren op kwaliteiten, kennis en competenties en wellicht een beetje charisma (als je dit nodig hebt voor de job)is in mijn beleving een betere keuze.
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 oktober 2012, 16:17
Bert
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Niets van aantrekken: mensen die bij uitzendbureaus werken zijn niet altijd even snugger helaas. Een professionele intercedent zou juist professionele kleding op prijs stellen en nooit zulke opmerkingen maken.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 december 2012, 18:22
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Je was duidelijk beter gekleed dan de intercedentes
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mag je bellen na een afwijzing? Savah Alle andere carrièreonderwerpen 2 24 april 2009 22:54
wat te verwachten bij 2e gesprek + kleding student Sollicitatiegesprek 5 16 september 2008 21:25
sollicitatiebrief schrijven na afwijzing cathay Sollicitatiebrief en cv 1 17 april 2008 13:41
Wat voor kleding moet je dragen tijdens een sollicitatiegesprek? wiltjer78 Sollicitatiegesprek 10 14 april 2008 00:41
Afwijzing maar advies solliciteren andere functie Sayangki Sollicitatiebrief en cv 4 9 november 2006 00:16


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon