Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je competenties ontwikkelen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 juni 2013, 10:38
Henk33 Henk33 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 5
Henk33 is on a distinguished road
Standaard Competentieprofiel

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een functieomschrijving en een competentieprofiel voor een bepaalde functie. Het competentieprofiel heb ik samengesteld door 5 kerncompetenties (deze competenties gelden voor iedereen in de organisatie, ongeacht zijn/haar functie) te formuleren die voortkomen uit een interview met het management. Vervolgens heb ik de functiehouders 3 functiegebondencompetenties laten bepalen. Zodoende heb ik een competentieprofiel van 8 competenties.

Nu moet ik binnenkort de resultaten overdragen aan het management en zit ik met de scheve verdeling in mijn maag: 5 competenties van het management, en maar 3 van de functiehouders. Ik ben bang dat ik hierover vragen krijg en kan dit eigenlijk niet goed onderbouwen. Ik zou heel opgelucht/blij zijn als jullie mij met deze kwestie een beetje zouden kunnen helpen. Wie heeft er suggesties voor mij betreffende deze situatie?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 juni 2013, 10:41
Henk33 Henk33 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 5
Henk33 is on a distinguished road
Standaard

Ik heb zelfs deze post onder een andere naam gepost, omdat mijn naam op dit forum bekend is bij het management :-)
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 juni 2013, 11:18
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Hoi Henk,

Waar zit de moeilijkheid. Je hebt nu toch 8 competenties die bij je functieprofiel horen. Niks scheef aan. Iemand die de 8 competenties bezit past dus in deze functie!

Jij bent dus met jouw toevoeging specifiek additioneel geweest!
Snap je waar ik op doel. (www.omdenken.nl)
__________________
Rens
Met citaat reageren
  #4  
Oud 27 juni 2013, 12:01
Henk33 Henk33 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 5
Henk33 is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rens Bekijk bericht
Hoi Henk,

Waar zit de moeilijkheid. Je hebt nu toch 8 competenties die bij je functieprofiel horen. Niks scheef aan. Iemand die de 8 competenties bezit past dus in deze functie!

Jij bent dus met jouw toevoeging specifiek additioneel geweest!
Dank voor de reactie. Het gaat mij om de scheve verdeling tussen de verschillende soorten competenties: 5 kern- en 3 functiegebondencompetenties. Dus geen 4 om 4 bijvoorbeeld.

Ik moet nog even toevoegen dat de ontwikkeling van een competentieprofiel een opdracht van de manager.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 juni 2013, 14:05
AnneV AnneV is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 22
AnneV is on a distinguished road
Standaard

Was de opdracht dat het 4-4 is, of heb je zelf dat gevoel.

Ik denk namelijk dat je beter 5-3 kunt hebben waar je over nagedacht hebt, dan nog iets verzinnen waar je eigenlijk niet achter staat.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 juni 2013, 12:54
Henk33 Henk33 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 5
Henk33 is on a distinguished road
Standaard

Nee, het aantal 3-5 was niet de opdracht; de opdracht was om een competentieprofiel op te bouwen. Het probleem is een beetje dat het min of meer zo is gelopen en er dus niet echt is nagedacht over de samenstelling. Ik had namelijk de opdracht om het maximum aantal competenties op 8 te zetten, maar heb daar in het begin geen rekening mee gehouden (heel dom). Daardoor heb ik het management 5 competenties laten bepalen, en was ik genoodzaakt 3 te laten bepalen door de functiehouders.

Om nu weer terug te moeten naar 1 van de partijen om dit aan te passen is eigenlijk praktisch niet meer mogelijk (vanwege de grootschaligheid en de deadline).
Met citaat reageren
  #7  
Oud 28 juni 2013, 12:55
Henk33 Henk33 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juni 2013
Berichten: 5
Henk33 is on a distinguished road
Standaard

Dus eigenlijk sta ik er niet achter, maar - hoewel dit niet de manier is - moet ik er wel achterstaan..
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon