Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

 
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #11  
Oud 16 januari 2015, 20:51
Carrie92 Carrie92 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7
Carrie92 is on a distinguished road
Standaard

Hoi Pietje,

Hoe frustrerend dat ook is, ik denk dat je wel gelijk hebt.

Ik heb een afspraak gemaakt om mijn geld te krijgen - dit keer ineens contant, en ik weet 100% zeker dat dat is omdat ze mij mijn netto loon gaan geven, maar hier geen belasting over gaan betalen. Over mijn proefdagen hebben ze ook allerlei mooie smoesjes, dus ik denk ook niet dat ik die terugkrijg. Dus ik ben bang dat ik het moet doen met het geld dat ik wél krijg, en in het vervolg beter uitkijken wanneer ik een baan krijg.

Ik vraag namelijk wel om een loonstrookje en dat willen ze me (zeggen ze) wel geven, en ik heb eraan zitten denken ze op deze manier aan te geven bij de belastingdienst... Ik weet dat ze veel mensen zwart betalen en het zou misschien kunnen zorgen voor een boete of iets dergelijks.
Ik heb ook al gedacht over het inlichten van wie daar dan ook over gaat (vakbonden, de gemeente?), om een onderzoek in te laten stellen. Ik weet namelijk hoeveel omzet ze per dag ongeveer maken (gemiddeld niet meer dan 200 euro, verdeeld over 3 panden, en dat is op een goede dag) en hoeveel een pand en werknemers kosten - en dat kan gewoon niet uit. De hele zaak lijkt me nogal shady. Maar ja, hoe realistisch is het, met het weinige bewijs dat ik heb, iets voor elkaar te krijgen? Niet heel realistisch, denk ik.

Bovendien heb ik van een collega gehoord dat zijn broer, die huisbaas is, conflicten "zonder politie erbij" oplost - met andere woorden, er even op afgaat met een paar mensen en een pistool. Ik weet niet hoeveel hiervan waar is, maar ik weet wel dat ik dat risico liever niet loop.

En bovendien, zonder dat geld kan ik ook prima rondkomen. Het is oneerlijk, en kut, maar al met al gaat het om een paar honderd euro meer of minder, en ik denk niet dat dit het waard is om nog weken mee bezig te zijn. Ik zit nu al een paar dagen compleet in de stress en dat wil ik niet meer. Dus ik denk dat ik het geld gewoon ga aannemen, ze nog probeer om te praten om die ene proefdag en nog even flink uit mijn slof schiet, en de zaak dan inderdaad maar gewoon achter me laat.

Plus, ik heb hiervoor nog nooit een baan gehad, dus ik heb er in elk geval weer werkervaring bij. En een levenservaring waar ik niet op zat te wachten - maar toch.

Groeten van Carrie
Met citaat reageren
 

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heel graag feedback op mijn solicitatiebrief :) Kimbo Sollicitatiebrief en cv 1 24 juli 2014 10:33
Niet gelukkig met mijn werk als secretaresse linda1979 Loopbaanvragen 6 9 oktober 2013 22:53
Dilemma Musiclover Loopbaanvragen 1 25 januari 2013 00:06
HBO-Verpleegkunde, ervaring van een student Lilmissindo Opleiding kiezen en volgen 11 27 november 2011 20:46
Bezieling en Geboorte Darluz Loopbaanvragen 34 18 oktober 2006 15:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon