Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 4 augustus 2011, 13:30
becs becs is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 augustus 2011
Berichten: 3
becs is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief vertegenwoordiger

Mijn sollicitatiebrief op een vacature van vertegenwoordiger.

Dit wordt er gevraagd:
Voor deze uitdagende functie in een dynamisch marktsegment zoeken wij kandidaten op Havo niveau, met een plezierige en sterke persoonlijkheid. Een representatief voorkomen, goede contactuele eigenschappen en een uitgesproken gevoel voor commercie zijn natuurlijk basisvoorwaarden. Enige ervaring in een commerciële buitendienstfunctie is zeker een pré.

Dit is de baan voor mij! Dacht ik toen ik de vacature op XXX zag. Deze brief zal dan ook duidelijk moeten maken waarom.

Een uitdaging is wat ik nodig heb. Een baan waarin ik mijzelf kan zijn. Die plezierige, sterke persoon dat ben ik!

Ik durf, sta open voor kritiek, maar heb ook een duidelijke mening.
Communicatief ben ik sterk, mijn inlevingsvermogen is groot en klant is koning!

Door het ziekbed en het overlijden van mijn vader heb ik mijn mbo-opleiding niet afgemaakt. Uiteraard krijg je daar op latere leeftijd spijt van. Daarom sta ik ook open om te leren, hoe meer hoe beter.

Bij XXX was ik verantwoordelijk voor het onderhouden van het contact met de huidige klanten en zorgde ik dat het merk goed werd gepresenteerd.
Het echte contact met de klant is wat ik in mijn huidige baan mis. Helaas kan ik in deze functie geen uitdaging meer vinden en is er geen mogelijkheid tot doorgroeien.

Uw bedrijf neemt een goede positie in op de markt, het lijkt mij een uitdaging om deze positie verder uit te bouwen. Hét visitekaartje van XXX te zijn. En uiteraard ook mijzelf te ontwikkelen als een goede vertegenwoordiger!

Uw interesse geprikkeld? Voor eventuele vragen sta ik voor u beschikbaar via telefoon en mail, maar ik hoop natuurlijk mijn motivatie te mogen toelichten in een persoonlijk gesprek. Zodat ik gelijk kan proeven van die aantrekkelijke werkkring!

Met vriendelijke groet,


Graag jullie kritische blik werpen op deze brief!

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 4 augustus 2011, 14:30
Darvo Darvo is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2011
Berichten: 3
Darvo is on a distinguished road
Standaard

Goede sterke brief, maar ik zou niet zeggen dat je een duidelijke mening heb. Dat komt meer over als een betweter, en dat willen ze niet in het begin.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 augustus 2011, 14:36
Orkide Orkide is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 augustus 2011
Berichten: 15
Orkide is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door becs Bekijk bericht
Mijn sollicitatiebrief op een vacature van vertegenwoordiger.

Door het ziekbed en het overlijden van mijn vader heb ik mijn mbo-opleiding niet afgemaakt. Uiteraard krijg je daar op latere leeftijd spijt van. Daarom sta ik ook open om te leren, hoe meer hoe beter.
Ik zou zeker geen aandacht besteden aan dingen die gevraagd worden maar waarover je niet beschikt, zoals een diploma! Als je vindt dat je door ervaring toch in aanmerking kan komen, dan moet je zeker solliciteren, en die ervaring in de verf zetten. Het ontbreken van een diploma kan je tijdens een gesprek nog toelichten en nuanceren, maar in een brief zou ik daar niet de aandacht op trekken.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Sollicitatiebrief vertegenwoordiger niels1 Sollicitatiebrief en cv 0 1 juli 2010 16:27
Sollicitatiebrief junior stylist. Wie helpt? stylist in de dop Sollicitatiebrief en cv 5 3 maart 2009 11:23
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon