Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 13 september 2007, 15:24
nadasmurf nadasmurf is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 3
nadasmurf is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief Procesmanager Woningcorporatie

Ik ga na mijn afstuderen voor het eerst op zoek naar een 'echte' baan. Daarom ben ik nu begonnen met solliciteren. Maar veel ervaring met het schrijven van sollicitatiebrieven heb ik niet, daarom ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Ik ben vooral benieuwd naar de structuur, maar opmerkingen over de spelling en formulering mogen natuurlijk altijd!

Betreft: sollicitatie Procesmanager (afdeling)

Geachte heer (directeur),

U zoekt een procesmanager? Eentje die ondernemend, enthousiast en een teamwerker is? Dan voldoe ik aan dat profiel. In deze brief zal ik u laten zien waarom ik voor deze functie geschikt ben.

Ik ben masterstudent Marketingcommunicatie aan de Universiteit Twente. Na het behalen van de bachelor van de opleiding Toegepaste Communicatiewetenschap, ben ik op dit moment de master Marketingcommunicatie aan het afronden middels een afstudeeronderzoek. Tijdens de bachelor heb ik geleerd om de psychologische, organisatorische en creatieve aspecten van onze omgeving te herkennen, op een wetenschappelijke manier te analyseren čn creatief te veranderen.
In mijn master staat de mens centraal. Hoe kun je persuasieve communicatie vormgeven en hoe wordt deze informatie verwerkt? Ik doe mijn afstudeeronderzoek dan ook naar de invloed van Bluetoothreclame op het gevoel van privacy bij verschillende persoonlijkheidskenmerken. Dit onderzoek hoop ik binnen twee maanden af te ronden.

Het werken met een gemotiveerd team is wat mij vooral aanspreekt in de vacature. Ik ben graag onderdeel van een team, en neem daar een enthousiasmerende en leidende rol in aan. Dit uitte zich bijvoorbeeld in mijn functie als bestuursvoorzitter van (werkervaring 1), waar ik mijn team motiveerde met een duidelijke visie op het beleid dat we hadden opgesteld. Ik hou ervan om mensen te motiveren om over nieuwe producten en diensten na te denken. Ook is het een uitdaging om deze op een maatschappelijk verantwoorde manier toe te passen in het huidige aanbod. Ook het werken vanuit een duidelijke visie, waarbij iedereen zijn verantwoordelijkheid heeft, spreekt mij enorm aan. Ik schuw er niet voor om deze verantwoordelijkheid te dragen en initiatief te nemen. Zo ben ik bijvoorbeeld door eigen iniatief terecht gekomen bij (werkervaring 2), alwaar ik inmiddels drie televisieprogramma’s heb gepresenteerd. Daarnaast lijkt het me zeer uitdagend om deze visie ook goed over te dragen bij externe personen of instellingen. Ook hier kan ik veel hebben aan mijn kennis van (persuasieve) communicatie en mijn presentatie- en bestuurservaring.

(woningcorporatie) spreekt mij erg aan omdat er letterlijk en figuurlijk gebouwd wordt. Uw kerntaak bestaat uit de woningmarkt, een markt die altijd in beweging is en waar (woningcorporatie) zich maatschappelijk betrokken, actief en vooruitstrevend moet presenteren. Daarnaast lijkt het me ook zeer interessant om onderdeel te mogen zijn van een organisatie die in de steigers staat, waarbij je het gevoel hebt dat je zelf mag meebouwen aan een betere organisatie, een organisatie waar je trots op kunt zijn.

Ik vind het leuk mensen te adviseren en te ondersteunen, en net als (woningcorporatie) vind ik teamwork en op een ondernemende manier maatschappelijk betrokken zijn heel belangrijk. Daarom ben ik van mening dat ik een goede manager voor het team (afdeling) van (woningcorporatie) kan zijn.

Graag ben ik bereid in een mondeling gesprek mijn enthousiasme en kwaliteiten toe te lichten. Tevens heb ik mijn curriculum vitae bijgevoegd.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

(mijn naam)

Laatst gewijzigd door nadasmurf; 13 september 2007 om 18:28 Reden: toevoeging van werkervaring
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 september 2007, 12:22
nadasmurf nadasmurf is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 3
nadasmurf is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Procesmanager Woningcorporate

niemand? ik zou graag de brief vandaag op de bus willen doen...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 september 2007, 15:31
lieselot
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Sollicitatiebrief Procesmanager Woningcorporate

Hey,

Om eerlijk te zijn vind ik je brief eigenlijk te lang. Na enkele regels begon mijn aandacht al te verdwijnen, en dat is niet zo positief natuurlijk.

In de tweede alinea beschrijf je heel uitvoerig je opleiding. Ik denk niet dat de persoon die je brief leest, geďnteresseerd zal zijn in al die details. Het belangrijkste is dat je Marketingcommunicatie studeert, en daar zal hij/zij zich vanzelf wel een beeld van vormen, dus naar mijn mening laat je best die hele uitleg achterwege.

Ik heb de indruk dat je wat te veel je best probeert te doen om overtuigend uit de hoek te komen, maar door zoveel mogelijk argumenten op te sommen wordt je brief natuurlijk wel erg lang. Het komt er dus op aan om met minder tekst even overtuigend over te komen. Remember: less is more.

Groetjes en succes ermee!

Lieselot
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 september 2007, 09:56
nadasmurf nadasmurf is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 13 september 2007
Berichten: 3
nadasmurf is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Procesmanager Woningcorporate

Dank je voor de tips, hij was inderdaad wat lang. Het probleem is dat je goed wil ingaan op het profiel waar ze om vragen, en dan wordt het soms wat te uitvoerig. Ik heb flink lopen knippen en dit is het resultaat. Vinden jullie de brief zo beter? of zou je er nog meer aan veranderen?

--

Geachte [naam],

U zoekt een procesmanager die ondernemend, enthousiast en een teamwerker is? Dan voldoe ik aan dat profiel. In deze brief zal ik aangeven waarom ik geschikt voor deze functie ben.

Ik ben masterstudent Marketingcommunicatie aan de Universiteit Twente. Na het behalen van de bachelor van de opleiding Toegepaste Communicatiewetenschap, ben ik op dit moment de master Marketingcommunicatie aan het afronden middels een afstudeeronderzoek. Dit onderzoek hoop ik binnen twee maanden af te ronden.

Het werken met een gemotiveerd team is wat mij vooral aanspreekt in de vacature. Ik ben graag onderdeel van een team, en neem daar een enthousiasmerende en leidende rol in aan. Dit uitte zich bijvoorbeeld in mijn functie als bestuursvoorzitter van [werkervaring 1], waar ik mijn team motiveerde met een duidelijke visie op het beleid dat we hadden opgesteld. Ook vind ik het een uitdaging om initiatief te nemen en nieuwe ideeën op een maatschappelijk verantwoorde manier toe te passen. Zo ben ik bijvoorbeeld op eigen initiatief terecht gekomen bij [werkervaring 2], waar ik drie televisieprogramma’s heb gepresenteerd. Daarnaast is het voor mij een uitdaging om deze visie ook goed over te dragen bij externe personen of instellingen. Ook hier kan ik mijn communicatiekennis en mijn presentatie- en bestuurservaring goed toepassen.

Ik vind het leuk mensen te adviseren en te ondersteunen, en net als [bedrijf] vind ik teamwork en op een ondernemende manier maatschappelijk betrokken zijn heel belangrijk. Naast het feit dat [bedrijf] zich bezighoudt met de woningmarkt, lijkt het me zeer interessant om onderdeel te mogen zijn van een organisatie die zčlf in de steigers staat, waarbij je het gevoel hebt dat je zelf mag meebouwen aan een organisatie waar je trots op kunt zijn. Daarom ben ik van mening dat ik een goede manager voor het team [functie] van De [bedrijf] ben.

Graag ben ik bereid in een mondeling gesprek mijn enthousiasme en kwaliteiten toe te lichten.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

[naam]
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 oktober 2007, 14:53
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Cool Re: Sollicitatiebrief Procesmanager Woningcorporate

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadasmurf Bekijk bericht
Dank je voor de tips, hij was inderdaad wat lang. Het probleem is dat je goed wil ingaan op het profiel waar ze om vragen, en dan wordt het soms wat te uitvoerig. Ik heb flink lopen knippen en dit is het resultaat. Vinden jullie de brief zo beter? of zou je er nog meer aan veranderen?

--

Geachte [naam],

U zoekt een procesmanager die ondernemend, enthousiast en een teamwerker is? Dan voldoe ik aan dat profiel. In deze brief zal ik aangeven waarom ik geschikt voor deze functie ben.

Ik ben masterstudent Marketingcommunicatie aan de Universiteit Twente. Na het behalen van de bachelor van de opleiding Toegepaste Communicatiewetenschap, ben ik op dit moment de master Marketingcommunicatie aan het afronden middels een afstudeeronderzoek. Dit onderzoek hoop ik binnen twee maanden af te ronden.

Het werken met een gemotiveerd team is wat mij vooral aanspreekt in de vacature. Ik ben graag onderdeel van een team, en neem daar een enthousiasmerende en leidende rol in aan. Dit uitte zich bijvoorbeeld in mijn functie als bestuursvoorzitter van [werkervaring 1], waar ik mijn team motiveerde met een duidelijke visie op het beleid dat we hadden opgesteld. Ook vind ik het een uitdaging om initiatief te nemen en nieuwe ideeën op een maatschappelijk verantwoorde manier toe te passen. Zo ben ik bijvoorbeeld op eigen initiatief terecht gekomen bij [werkervaring 2], waar ik drie televisieprogramma’s heb gepresenteerd. Daarnaast is het voor mij een uitdaging om deze visie ook goed over te dragen bij externe personen of instellingen. Ook hier kan ik mijn communicatiekennis en mijn presentatie- en bestuurservaring goed toepassen.

Ik vind het leuk mensen te adviseren en te ondersteunen, en net als [bedrijf] vind ik teamwork en op een ondernemende manier maatschappelijk betrokken zijn heel belangrijk. Naast het feit dat [bedrijf] zich bezighoudt met de woningmarkt, lijkt het me zeer interessant om onderdeel te mogen zijn van een organisatie die zčlf in de steigers staat, waarbij je het gevoel hebt dat je zelf mag meebouwen aan een organisatie waar je trots op kunt zijn. Daarom ben ik van mening dat ik een goede manager voor het team [functie] van De [bedrijf] ben.

Graag ben ik bereid in een mondeling gesprek mijn enthousiasme en kwaliteiten toe te lichten.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

[naam]

Waarom wil je eigenlijk sollicteren op een functie als procesmanager bij een woningbouwcorporatie. Wat maakt een woningbouwcorporatie zo speciaal? Waaruit blijkt het dat je bestuurservaring hebt (heb je enige nevenfuncties genoemd in je CV; zo ja--> vermelden, zo nee; zin eruit-> iedereen kan aangeven dat hij/zij interesse heeft)
Overigens, ik zal de brief meer passiever maken omdat je nu echt jezelf op de voorgrond zet terwijl in dit soort organisaties het juist van belang is dat je aangeeft wat jij voor hen kan betekeken. Heb je commercieel inzicht, ben je duidelijk in je communicatie (naar burgers en overheidsinstellingen) en wat heeft dat voor voordeel (duidelijke afspraken tussen verschillende partners, geen verschillende verwachtingsperspectieven, rapportages ed.)
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 oktober 2007, 16:30
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Procesmanager Woningcorporate

Oké je heb tmij overtuigd dat je misschien wel managermateriaal zou zijn. Maar waarom eigenlijk bij een woningcorporatie? Dat gedeelte laat je nou helemaal weg en het werd uit je eerste brief ook niet echt duidelijk. Het lijkt me nogal een verandering in vergelijking met je vorige werkervaring. Het komt nu uit je brief wel naar voren dat je de juiste karaktereigenschappen zou kunnen hebben, maar je vakbekwaamheid lijkt me minder.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief die me een baan opleverde Joke Sollicitatiebrief en cv 7 13 september 2008 15:07
Sollicitatiebrief voor PolitieMedewerker Erik Sollicitatiebrief en cv 4 5 oktober 2007 20:27
(Eerste) Sollicitatiebrief Hackfleisch Sollicitatiebrief en cv 2 7 juli 2007 21:54
Sollicitatiebrief Testengineer Muskusrat Sollicitatiebrief en cv 2 22 januari 2007 11:02
Sollicitatiebrief administratief bediende Koshi Sollicitatiebrief en cv 2 20 juni 2006 22:55


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon