Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 17 oktober 2007, 13:25
jaurus jaurus is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Berichten: 1
jaurus is on a distinguished road
Lightbulb Open sollicitatie toerismesector

Geachte heer/ mevrouw,
Ik wil graag werken in het toerisme sector. Het is het meeste, boeiende werk ter wereld. Een persoon krijgt de mogelijkheid om toeristen en inwoners voor een dag of meer hun dagelijkse leven te vergeten. Ik wil die persoon zijn, daarom wil ik via deze brief u mededelen dat ik graag voor uw bedrijf wil werken.

Persoonlijk heb ik weinig ervaring maar ik ben een enthousiast, leergierig, flexibele en hardwerkende persoon. Ik heb stage gelopen bij Aruba Tourism Authority in Aruba in de afdeling marketing voor Aruba.com. Gedurende mijn stage periode heb ik op verschillende afdeling gewerkt. Dit brengt me tot de conclusie dat ik graag een functie wil hebben in het organiseren van evenementen of in de marketing afdeling.

Graag zou ik in een gesprek mijn Curriculum Vitae toelichten. Voor verdere gegeven over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 oktober 2007, 16:12
nikje2000 nikje2000 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 10 oktober 2007
Berichten: 24
nikje2000 is on a distinguished road
Standaard Re: Open sollicitatie toerismesector

Oei,

Niet een al te beste brief. Zoals je zelf misschien wel weet is het Nederlands niet je sterkste punt. Een paar verbeteringen:

"Het is het meeste, boeiende werk ter wereld." moet zijn: Het is het meest boeiende werk ter wereld.

"Een persoon krijgt de mogelijkheid om toeristen en inwoners voor een dag of meer hun dagelijkse leven te vergeten." moet zijn: een persoon krijgt de mogelijkheid om toeristen en inwoners voor een dag of langer hun dagelijkse leven te laten vergeten. (p.s. niet een goede zin)

"Persoonlijk heb ik weinig ervaring maar ik ben een enthousiast, leergierig, flexibele en hardwerkende persoon." moet zijn: Persoonlijk heb ik weinig ervaring maar ik ben een enthousiast, leergierig, flexibel en hardwerkend persoon.

"Ik heb stage gelopen bij Aruba Tourism Authority in Aruba in de afdeling marketing voor Aruba.com." moet zijn: Ik heb stage gelopen bij de 'Aruba Tourism Authority' in Aruba op de afdeling marketing voor Aruba.com.

"Gedurende mijn stage periode heb ik op verschillende afdeling gewerkt." moet zijn: Gedurende mijn stage periode heb ik op verschillende afdelingen gewerkt.

"Dit brengt me tot de conclusie dat ik graag een functie wil hebben in het organiseren van evenementen of in de marketing afdeling." moet zijn: Dit brengt me tot de conclusie dat ik graag een functie wil hebben in het organiseren van evenementen of op de marketing afdeling.

"Voor verdere gegeven over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae." moet zijn: Voor verdere gegevens over mijn opleiding en werkervaring verwijs ik u naar bijgevoegd Curriculum Vitae.

Inhoudelijk wordt uit je brief niet duidelijk wat voor soort positie je ambieert. Ik kom zelf uit de toeristische branche en marketing en evenementen zijn verschillende takken. Misschien kan je het toelichten door voorbeelden te geven van jouw werkzaamheden voor Aruba.com. Ook zou ik je aanraden om specifieker naar een functie te solliciteren.

Het is ook erg belangrijk om je brief toe te spitsen op een bepaald bedrijf. Mocht je de brief naar meerdere bedrijven willen sturen dan moet je dit stukje natuurlijk een aantal keer veranderen. Het is van belang (helemaal bij een open sollicitatie om jouw belangstelling voor het bedrijf en de producten die het verkoopt te tonen. Als je dat doet kan je de functie de je graag zou willen vervullen duidelijker maken. Bij touroperators zou je bijvoorbeeld geen evenementen kunnen organiseren.

Vertel ook wat meer over jou persoonlijke binding met het vak. "Een persoon krijgt de mogelijkheid om toeristen en inwoners voor een dag of meer hun dagelijkse leven te vergeten" Dit is meer van belang als je rechtstreeks met de toeristen of dagjesmensen werkt. Minder als je achter de schermen werkt, tenminste in deze formulering.

Hopelijk kan je er wat mee. Als je nog vragen hebt hoor ik het graag, zelf heb ik ook een toeristische studie gedaan.

Mocht je willen dan kan je op www.recrajob.nl kijken voor specifieke functies.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Open sollicitatie Dierenkliniek InNoCeNt-GiRl Sollicitatiebrief en cv 6 3 augustus 2010 18:34
Open sollicitatie ergotherapeut Wens Sollicitatiebrief en cv 0 25 juni 2007 19:27
open sollicitatie onderwijsassistent mčlanie Sollicitatiebrief en cv 2 7 maart 2007 17:26
Open sollicitatie startende/ junior reisadviseuse Grada Sollicitatiebrief en cv 2 8 februari 2007 14:46
Open sollicitatie bij ziekenhuis. Graag commentaar Synove Sollicitatiebrief en cv 3 3 september 2006 16:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon