Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen
Registreer FAQ Netwerk Berichten van vandaag Zoeken

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 mei 2010, 13:13
Plien Plien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2010
Berichten: 2
Plien is on a distinguished road
Unhappy MOET een opleiding kiezen, en de tijd dringt

Ik weet dat er al meerdere topics over dit probleem zijn geopend, maar tot zover ik heb gelezen ging dat over mensen van boven de 23 die iets nieuws wilden gaan doen, of mensen met die al een HBO+ opleiding hebben gedaan/gevolgd.

Ik heb het volgende probleem;

Ik ben net 17 jaar, en heb vorig jaar mijn VMBO T diploma gehaald, heb toen een halfjaar Hotelschool gedaan, en ben daar mee gestopt.
Ik zit nu tijdelijk in een Her-Oriëntatie-klasje, tot ik een nieuwe opleiding heb gevonden. Maar de tijd begint te dringen, want ik moet iets vinden vóór 1 Augustus ( Anders moet je een vervolgopleiding zelf betalen, en dat geld hebben mijn ouders en ik ook niet )

Ik ben ten einde raad, want ik weet gewoon niet meer waar ik nog moet zoeken. Ik word telkens misselijk als ik hier teveel over na denk.

Ik vind heel veel leuk en interessant, maar als ik me er in verdiep begin ik te twijfelen en krabbel ik terug. Ik zie mezelf gewoon bijna nergens thuis. Ik loop hier en daar stage bij zorginstellingen voor gehandicapten, opzich heel leuk, maar ik weet niet of het iets voor mij is.


Herkent iemand dit probleem, en heb je misschien nog tips over wat ik moet doen?

Ik hoor het graag !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 mei 2010, 13:19
Plien Plien is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 mei 2010
Berichten: 2
Plien is on a distinguished road
Standaard Re: MOET een opleiding kiezen, en de tijd dringt

Ohja, en het probleem is dus vooral ook dat als ik niet binnen 4 maand geen opleiding heb, boetes kan krijgen omdat ik nog steeds leerplichtig ben.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 mei 2010, 16:02
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: MOET een opleiding kiezen, en de tijd dringt

Hoi
Neem contact op met een loopbaanadviseur of decaan.
Dit is niet iets wat een forum voor je kan oplossen.
Succes!
Fatima
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 mei 2010, 16:33
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: MOET een opleiding kiezen, en de tijd dringt

Hoi Plien,

Het valt ook niet mee met alle keuze die er is. Ik hoor steeds vaker dat jongeren hierdoor onder druk komen te staan en dan helemaal niet meer kunnen kiezen.

Misschien kun je proberen om er iets anders naar te kijken. Er zijn vast wel een paar opleidingen die je het meeste aanspreken. Of je het ook echt leuk gaat vinden weet je pas als je er mee bezig bent. Iedereen heeft natuurlijk het liefste dat je ergens voor kiest, het afmaakt en het ook nog geweldig vindt. Maar dat is niet voor iedereen weggelegd. Anderen zoals jij hebben het nodig om verschillende dingen uit te proberen, voordat je weet wat bij je past.

Als je nu een opleiding kiest, die het misschien ook niet blijkt te zijn, dan is er geen man overboord en kun je desnoods na een jaar nog weer switchen. Je kunt je voornemen om in ieder geval het jaar af te maken. Na dat jaar zie je dan verder of je de opleiding afmaakt of een andere kiest.
__________________
Rianne
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help ik vind mijn werk niet meer leuk! Linlin Loopbaanvragen 21 31 december 2012 19:52
Welke DTP-opleiding? Sandy Opleiding kiezen en volgen 6 30 april 2010 05:24
sollicitatiebrief verkoopmedewerker Graag commentaar Cindyy Sollicitatiebrief en cv 7 15 augustus 2009 11:38
Hoe mail je een sollicitatiebrief en cv nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 9 14 juli 2006 10:34


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon