Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 11 juni 2007, 01:09
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard solllicitatie: medewerker publiciteit theater

TEKSTSCHRIJVER/ONTWERPER/ MEDEWERKER PUBLICITEIT

Functieomschrijving

Het schrijven van wervende en informatieve teksten;
De productie en vormgeving van publiciteitsuitingen (advertenties, maandbulletins, folders, brochures, etc.);
Beheer en onderhoud van de website;
Diverse overige publiciteitswerkzaamheden


Functie-eisen

Eén enthousiaste medewerker:
Minimaal MBO werk/denkniveau;
Affiniteit met de theaterwereld;
Kennis en ervaring met redactiewerk en vormgeving.
Iemand die o.a. voldoet aan de bij de functie behorende competenties samenwerken, kwaliteitsbewustzijn, flexibiliteit, accuratesse, beoordelen en analyseren; Iemand die resultaatgericht en planmatig kan werken.




Aanhef?

Ik was meteen enthousiast toen ik uw advertentie las waarin u op zoek bent naar een tekstschrijver/ ontwerper/ medewerker publiciteit voor Theater A. In mijn vrije tijd ga ik graag naar het theater. Het lijkt me dan ook een leuke uitdaging om mensen te motiveren om een mooie voorstelling in uw theater te bezoeken.

Door de diversiteit in mijn studie en werkervaring ben ik van bijna alle markten thuis. Tijdens mijn opleiding en werkzaamheden op het laboratorium heb ik vooral geleerd accuraat te werken en goed te plannen. Daarnaast is een sterk analytisch vermogen erg belangrijk in dit vak.
In mijn vorige baan als bedrijfsleidster in een kledingzaak heb ik goede communicatieve vaardigheden ontwikkeld. Voor dit werk moet je flexibel en resultaatgericht zijn en een groot verantwoordelijkheids-gevoel hebben. Mijn creativiteit kon ik kwijt bij het inrichten van de winkel en het etaleren van de kleding.

Ter promotie van de winkel heb ik een aantal redactionele artikelen geschreven voor een regionale krant. Daarnaast verzorg ik voor een reclamebureau (bedrijfX.nl) regelmatig de teksten voor brochures en websites.
Om mezelf op dit gebied verder te ontwikkelen, volg ik momenteel een cursus copywriting. Naast het schrijven van wervende teksten leer ik in deze cursus ook over reclame, marketing en media.
In samenwerking met bedrijf X heb ik de website websiteB.nl opgezet. Hiervoor heb ik o.a. alle teksten geschreven en zorg ik voor het onderhoud van de site. Door middel van zelfstudie heb ik een goede basiskennis van HTML en CSS verkregen.
Tijdens een stage bij bedrijf X heb ik ervaring opgedaan met verschillende grafische pakketten zoals Adobe Illustrator, Photoshop en Quark Xpress in zowel een windows- als een mac- werkomgeving.

Ik heb er alle vertrouwen in dat mijn persoonlijkheid en competenties goed aansluiten bij deze functie. Graag zou ik deze sollicitatie toelichten tijdens een gesprek.

Met vriendelijke groet,

Julia V

Ik hoor graag jullie commentaar op deze brief. Ik heb ook nog wat vragen:

Ik weet niet goed welke aanhef ik moet gebruiken. De brief moet gericht worden aan het college van burgemeester en wethouders. Zal ik dan "geacht college" gebruiken? Ik vermoed dat de brief bij iemand van P&O terecht komt en dat deze een eerste selectie maakt en vervolgens de brieven doorstuurt naar iemand van het theater. In dat geval lijkt me "geachte heer/mevrouw" beter?

Er wordt altijd gezegd dat het goed is om van te voren te bellen. In dit geval weet ik geen aanleiding om te bellen. De advertentie is vrij duidelijk. Bellen om het bellen zonder duidelijke reden lijkt me ook geen positieve indruk geven.
Hoe pakken jullie dat aan? Vragen naar de bekende weg? Niet bellen? Of toch proberen een relevante vraag te bedenken?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 juni 2007, 15:53
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: solllicitatie: medewerker publiciteit theater

Ik vond de eerste alinea niet helemaal lekker klinken en heb deze als volgt aangepast:

Ik was meteen enthousiast toen ik uw advertentie las waarin u op zoek bent naar een tekstschrijver/ ontwerper/ medewerker publiciteit voor Theater A. Deze functie spreek mij aan omdat ik zelf graag naar het theater ga. Het lijkt mij een leuke uitdaging om mensen te motiveren om een mooie voorstelling in uw theater te bezoeken.

Ik hoor graag of er nog meer op- & aanmerkingen zijn op deze brief
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 juni 2007, 17:56
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: solllicitatie: medewerker publiciteit theater

Citaat:
Door de diversiteit in mijn studie en werkervaring ben ik van bijna alle markten thuis.
Ik geloof je Maar samen met de genoemde werkervaring en kwaliteiten die je jezelf toeschrijft maakt het een beetje een breedsprakige indruk. Kun je het niet wat meer toespitsen op specifieke competenties die van belang zijn voor deze functie en die dan goed onderbouwen?

Citaat:
In dat geval lijkt me "geachte heer/mevrouw" beter?
"Geacht college," is correct (volgens de Schrijfwijzer). Maar "Geachte heer/mevrouw," lijkt me ook prima.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JuliaV Bekijk bericht
Deze functie spreek mij aan omdat ik zelf graag naar het theater ga.
Dat is een beetje een valkuil: een niet-bestaand genotsaspect van het werk als motivatie noemen. Solliciterende stewardessen kunnen ook afvallen omdat ze "graag willen reizen". Prima dat je graag naar het theater gaat, maar je kunt volgens mij beter een motivatie voor het eigenlijke werk aangeven. Er wordt "Affiniteit met de theaterwereld" gevraagd, dus het is wel goed je belangstelling voor het theater te noemen, maar ik zou dat niet doen als motivatie voor het werk.

Verder lijkt het me een prima brief!
__________________
René
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 juni 2007, 18:28
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: solllicitatie: medewerker publiciteit theater

Net op tijd lees ik dit commentaar. Ik wilde net de definitieve versie uit gaan printen. Mijn achterban had de brief goed gekeurd, maar die zijn wat minder kritisch

Je geeft terechte kritiek en ik ga er dan nog even naar kijken en het verbeteren.
Bedankt!

Veel recruiters vinden mijn CV nogal vreemd omdat ik heel uiteenlopende dingen gedaan heb, vandaar dat ik het op deze manier op een positieve manier wilde brengen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 juni 2007, 19:00
JuliaV JuliaV is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2007
Berichten: 64
JuliaV is on a distinguished road
Standaard Re: solllicitatie: medewerker publiciteit theater

Ik was meteen enthousiast toen ik uw advertentie las waarin u op zoek bent naar een tekstschrijver/ ontwerper/ medewerker publiciteit voor Theater A. Het lijkt mij een leuke uitdaging om, met pakkende teksten en afbeeldingen, mensen te motiveren om een mooie voorstelling in uw theater te bezoeken. In mijn vrije tijd ga ik zelf ook graag naar het theater.

Door de diversiteit in mijn opleidingen en werkervaringen heb ik mij breed kunnen ontwikkelen. Tijdens mijn opleiding
enz...

Dit heb ik aangepast in mijn brief.
Aangezien ik voor vandaag toch al te laat ben om de brief te posten sta ik nog steeds open voor commentaar en suggesties
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sollicitatiebrief pedagogisch medewerker: graag commentaar! ellis Sollicitatiebrief en cv 1 1 juni 2007 20:47
Sollicitatiebrief administratief medewerker bij centrum voor kunsten sennadion Sollicitatiebrief en cv 0 1 april 2007 23:41
sollicitatie bankhal medewerker bank graag nakijken :) renske1982 Sollicitatiebrief en cv 2 6 maart 2007 18:05
Sollicitatiebrief medewerker facilitair meldpunt GeTa Sollicitatiebrief en cv 4 17 december 2006 13:46
Sollicitatiebrief administratief medewerker Mike72 Sollicitatiebrief en cv 2 30 oktober 2006 15:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:36.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon