Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Opleiding kiezen en volgen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 19 december 2011, 22:54
Sanny Sanny is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 19 december 2011
Berichten: 1
Sanny is on a distinguished road
Question HBO Bachelor NTI of NCOI?

Binnenkort ga ik beginnen met de deeltijdopleiding HBO Bachelor Communicatie. Het liefst doe ik het zoveel mogelijk zelfstandig.

Ik kom nu uiteindelijk uit op 2 opties: Via NTI of via NCOI.
Wat zijn jullie ervaringen met deze 2 onderwijsinstellingen? Welke staat het beste aangeschreven bij bedrijven?


Weet iemand ook hoe het zit met de 9 praktijkdagen van de NTI? Is dit verdeeld over de 3/4 studiejaren?

NCOI is in verhouding een stuk duurder, maar biedt wel E-learning aan. Zo hoef je dus geen praktijkdagen te volgen. Dat lijkt mij interessanter.

Ik hoor het graag!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 december 2011, 15:52
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Thumbs up

1: LOI/NHA/NTI vallen zonder meer af wanneer je na de opleiding in het bedrijfsleven verder wil.
2: NCOI heeft veel kwaliteitsproblemen en is inderdaad erg duur. Het kan ook zo zijn dat de HBO B niet geaccrediteerd is bij de NVAO en dat is ook een probleem.
3: Mijn advies: ga bij een reguliere HBO in deeltijd (of zelfs voltijd als het kan) studeren.
4: Geld uitgeven aan een studie die je vervolgens niet verder helpt is zonde van je tijd, energie en geld.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 december 2011, 19:15
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

NTI staat bij veel bedrijven goed aangeschreven. Je laat zien dat je zelfstandig kunt werken en organiseren. Ik zou het niet zomaar van de baan schuiven, je kunt ook altijd contact opnemen met een studieadviseur van het NTI voor meer info.
Voltijd studeren moet je maar net geld en tijd voor hebben...
Gr.Jurgen.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 december 2011, 22:03
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niet geregistreerd Bekijk bericht
NTI staat bij veel bedrijven goed aangeschreven. Je laat zien dat je zelfstandig kunt werken en organiseren. Ik zou het niet zomaar van de baan schuiven, je kunt ook altijd contact opnemen met een studieadviseur van het NTI voor meer info.
Voltijd studeren moet je maar net geld en tijd voor hebben...
Gr.Jurgen.
Zelfstandig studeren geldt ook voor LOI en NHA maar toch staan alle 3 niet goed aangeschreven en zal iemand meestal een kleine kans van slagen hebben bij een sollicitatie waarbij andere kandidaten een regulier HBO diploma hebben.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 december 2011, 22:04
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Een studieadviseur van LOI / NTI / NHA zal nooit toegeven dat je weinig kans van slagen op de arbeidsmarkt hebt met een van hun diploma's. Daarom zou ik eerder bij PZ-afdelingen van werkgevers die je op het oog hebt navraag doen in plaats van bij de opleidingsinstelling.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 december 2011, 23:02
koffieboon koffieboon is offline
Lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 5
koffieboon is on a distinguished road
Standaard

Ik ben echt benieuwd wat nou waar is. De een zegt dat het LOI/NTI/NCOI wel goed wordt ontvangen bij werkgevers en de ander niet.

3/4 jaar studeren is een hele investering, het zou enorm zonde zijn als iemand dat voor niks doet. Waarom is hier zo weinig duidelijkheid over te vinden?!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 december 2011, 17:04
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

Meestal werkt LOI/NHA/NTI/NCOI prima wanneer iemand al werkervaring heeft binnen een vakgebied en zo aantoonbaar HBO-niveau heeft plus een papiertje waarmee het voor PZ en de leidinggevende eenvoudiger is om iemand een promotie te geven of aan te nemen.

Meestal werkt LOI/NHA/NTI/NCOI niet wanneer iemand nog geen werkervaring heeft binnen een vakgebied en zo het vakgebied binnen wil komen. Dan hebben werkgevers toch de voorkeur voor iemand met een reguliere HBO-opleiding.

Vervelend genoeg zijn er in een recessie meer kandidaten dus iemand met een reguliere HBO-opleiding heeft dan sneller de voorkeur dan iemand met LOI/NHA/NTI/NCOI.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 december 2011, 14:44
Joycee
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard HBO Bachelor NTI of NCOI

Hoi,
Ik begrijp het ook niet zo. Je hebt toch precies het zelfde diploma, mits je slaagt? Daarbij, in mijn ogen vind ik het echt doorzettingsvermogen hebben als je echt alles zelf doet. Ik vind dat een positief iets.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 december 2011, 19:30
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Smile

Ik vind het ook juist positief als iemand zelfstandig heeft gestudeerd. En ik spreek uit ervaring. Ik heb zelf een secretariele MBO opleiding via de LOI gedaan. Al tijdens de opleiding ben ik open sollicitaties gaan versturen en kreeg van meerdere bedrijven een uitnodiging voor gesprek. Mijn huidige baan heb ik er aan over gehouden!
Ook bij diverse kennissen van mij die een schriftelijke opleiding hebben gedaan is het positief uitgepakt.
Je zult altijd werkgevers hebben die er positief tegen over staan, maar ook genoeg die het juist een blijk van zelfstandigheid en initiatief vinden.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 30 december 2011, 10:45
Hassan
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard

Niet om flauw te doen maar een MBO baan is niet hetzelfde als een HBO of WO baan en dan heb je toch echter minder kansen met een LOI/NHA/NTI/NCOI diploma dan wanneer je een regulier HBO/WO hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaring met NCOI, HBO (bachelor) Maatschappelijk Werk en Dienstverlening? m.provoost Opleiding kiezen en volgen 4 6 juli 2012 11:57
HU HBO Personeel & Arbeid of NCOI Personeelsmanagement? Barry464 Opleiding kiezen en volgen 10 15 november 2011 07:54
Studiekeuze, HBO deeltijd en doorstroom van HBO naar WO Floor Opleiding kiezen en volgen 5 29 juli 2011 22:24
OU of NCOI na het HBO? Victor Armada Opleiding kiezen en volgen 9 5 januari 2010 20:51
NCOI HBO schriftelijke comm. + redactie - goed?? Fieder Opleiding kiezen en volgen 3 10 maart 2008 15:49


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon