Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 5 april 2013, 15:20
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Sollicitatiebrief Assistent woonbegeleidster, goed of niet?

…..

…., 1 April 2013

Betreft: vacature Assistent woonbegeleidster

Geachte Heer/Mevrouw,

Naar aanleiding van de vacature die op de website stond, solliciteer ik op de baan als Assistent woonbegeleidster. Ik ben op zoek naar een parttimebaan, als Assistent woonbegeleidster bij een zorginstelling hier in de buurt vandaar mijn reactie op de vacature.

In september 2010 ben ik begonnen met de opleiding als Helpende en heb ik stage gelopen bij twee verschillende zorginstellingen. De eerste periode van 20 weken was bij ….in Raalte, dit is een woonvorm voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Ook heb ik 20 weken stage gelopen bij…., dit is een verzorgingshuis in Raalte. Tijdens deze stages heb ik veel ervaring opgedaan in het verzorgen van mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking en mijn affiniteit ligt dan ook helemaal bij het werken met mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking.

Ik zou mijzelf omschrijven als iemand die prettig in omgang is, goed zelfstandig kan werken maar, ook in teamverband en ik ben een harde werker. Nu zou ik graag mijn werkervaring en kwaliteiten aan jullie willen laten zien.

Voor meer informatie over mijn ervaring en werkzaamheden verwijs ik u naar mijn cv. Graag kom ik in een persoonlijk gesprek een toelichting geven op mijn sollicitatie.

Met vriendelijke groet,

Yvonne …

Bijlage: CV
















CURRICULUM VITAE

Persoonlijke gegevens
Naam:
Adres:
Postcode:
Plaats:
Telefoonnummer:
E-mailadres:
Geboortedatum:
Geboorteplaats:
Nationaliteit: Nederlands
Relatie: samenwonend
Rijbewijs: B (in bezit van een auto)


Opleidingen
2010-2011: Helpende zorg en welzijn aan landstede Raalte
2004-2006: kappersopleiding aan het Roc in Almelo.
1999-2003: VMBO Theoretische leerweg aan het Reggesteyn in Nijverdal. Richting: verzorging. Diploma behaalt.

Cursussen
2011 Diploma reanimatie
2011 Levv rapport: hierin staan alle opdrachten die ik zowel theoretisch als praktijkgericht heb afgerond van de opleiding Helpende.
2011 26 juli: cursus medicatie vanuit ….
2009 Haccp: hygiënisch omgaan met levensmiddelen.

Werkervaring
2010-2013 Op dit moment werk ik bij …. in Raalte. Mijn taken zijn hier: bewoners in en uit bed halen en ondersteunen met de adl. Begeleiden en stimuleren in de zelfzorg. Helpen met de dagstructuur en activiteiten. Rapporteren en observeren.
2010-2011 Ik heb in deze periode stage gelopen bij verschillende zorginstellingen in Raalte. Mijn taken hierbij waren o.a. helpen bij de adl, steunkousen aan en uittrekken, bewoners naar de daggroep brengen etc.
2006-2010 Ola in Hellendoorn. Mijn functie was productiemedewerker.
2006 Gom Schoonhouden B.V. , schoonmaak kinderopvang.
2002-2004 Gewerkt in de bediening en in de keuken in een restaurant.
2004-2006 Gewerkt bij Team kapsalon in Nijverdal als haarstyliste.

Vaardigheden
Talen: Nederlands goed, Engels en Duits redelijk. Zowel schriftelijk als mondig.
Computer: kan goed werken met Word, Excel en PowerPoint.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 5 april 2013, 18:01
Stitch85 Stitch85 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 september 2012
Berichten: 9
Stitch85 is on a distinguished road
Standaard

Op zich heb je een keurige brief geschreven, maar iets te 'gewoontjes'. Het is cliché maar met "naar aanleiding van" word je tegenwoordig niet meer uit de stapel gekozen, en geloof me, op vacatures komen tegenwoordig heel wat reacties.

Een voorbeeld zou kunnen zijn:

-Nauwkeurig, vriendelijk, ervaren, flexibel zijn steekwoorden die op mij van toepassing zijn.

Daarnaast is het raadzaam om even te bellen, zodat je weet aan wie je de brief kan richten. Ze horen dan ook al meteen een keer je naam.

Ook je afsluiting is redelijk standaard, je zou bijvoorbeeld kunnen schrijven
-Wilt u meer weten over mijn motivatie en kwaliteiten? Ik kom ze graag in een kennismakingsgesprek toelichten. Een uitnodiging hiervoor zie ik met belangstelling tegemoet.

Bijlage: CV (ik zou Curriculum Vitae vol uit schrijven)

Ik hoop dat je iets aan mijn tips hebt.

Succes, hopelijk mag je op gesprek komen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 6 april 2013, 16:23
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard --

bedankt voor je reactie zal er wat mee doen, altijd lastig weer zo'n brief schrijven. Nog meer tips jongens!!!!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 6 april 2013, 16:34
Danjel's schermafbeelding
Danjel Danjel is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 november 2008
Berichten: 342
Danjel is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yvonne1987 Bekijk bericht
bedankt voor je reactie zal er wat mee doen, altijd lastig weer zo'n brief schrijven. Nog meer tips jongens!!!!!

Misschien als je andere schrijvers jouw tips geeft, dat je zelf ook meer reacties krijgt . Lees de huisregels maar eens en dan met name punt 2:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 april 2013, 16:52
Helpende85 Helpende85 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 27
Helpende85 is on a distinguished road
Smile

Ik vind je brief ook netjes.
EEn feedbackpunt: je zegt dat je ervaring hebt in het werk met verstandelijk en lichamelijk gehandicapten en dat je daarom ook graag in de toekomst hiermee wilt werken. Ik weet niet maar is het niet misschien ook een idee om in een zin te beschrijven waarom je het juist zo prettig vind om met deze doelgroep te werken?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 9 april 2013, 18:32
Ellen1992 Ellen1992 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 april 2013
Berichten: 5
Ellen1992 is on a distinguished road
Standaard

Misschien kan je toelichten waarom je zo graag bij die organisatie wil werken en waarom jouw kwaliteiten juist daar zo goed tot z'n recht komen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
woonbegeleider

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan niet kiezen uit twee banen Miss Missy Loopbaanvragen 3 14 juli 2015 16:28
Sollicitatiebrief Office assistent softhemountains Sollicitatiebrief en cv 13 20 maart 2013 16:22
Sollicitatiegesprek: heb ik goed gereageerd op deze vraag? Elien Sollicitatiegesprek 2 2 februari 2012 12:34
sollicitatiebrief operatieassistent stuud Sollicitatiebrief en cv 4 9 oktober 2009 15:48
Sollicitatiebrief psychologisch assistent alex Sollicitatiebrief en cv 1 16 maart 2009 20:02


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon