Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 14 mei 2008, 20:50
Astrid001 Astrid001 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2007
Berichten: 7
Astrid001 is on a distinguished road
Standaard na 20 jaar weer solliciteren help?

wie kan mij helpen om te kijken of deze vorm van mijn sollicitatiebrief nog van deze tijd is?

Aan: xxxxxxxx
Intern adres: Werving & Selectie
.

Ermelo, 14 mei 2008


Betreft: sollicitatie vacaturenummer: xxxxxx
xxxx


Geachte heer/ mevrouw,

regelmatig kijk ik op de site van xxxxxxxxx.nl en vandaag zag ik bovengenoemde vacature staan. Na het lezen van de functie was ik gelijk enthousiast, omdat het precies het werk is wat ik zoek. Daarom wil ik solliciteren op deze baan.

Momenteel ben ik werkzaam bij het Telecommunicatie bedrijf KPN NV, in de functie van technisch administratief medewerkster. Deze functie gaat in de nabije toekomst een andere invulling krijgen, dat heeft mij doen besluiten om op zoek te gaan naar een nieuwe job.

Ben ik misschien de nieuwe collega die u zoekt? Met de competenties klantgerichtheid en communicatie hoog in het vaandel. Affiniteit met geautomatiseerde systemen, procesmatig ingesteld en is analyseren mij op het lijf geschreven. Regelmatig ben ik voor mijn huidige werk onderweg dus Flexibel inzetbaar en afstanden reizen zijn voor mij geen probleem.

Meer informatie over mijn opleiding en achtergrond vindt u in het bijgevoegd Curriculum Vitae.

Ik zie met belangstelling uit naar u reactie en wil heel graag uitgenodigd worden voor een gesprek.



Met vriendelijke groeten,

xxxxxxxxxxx


Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 15 mei 2008, 19:38
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: na 20 jaar weer solliciteren help?

Hoi Astrid,

Hierbij mijn reactie op je brief. Allereerst zou ik hem nog eens nauwkeurig nalezen. Zo mist er bij de eerste zin de hoofdletter en staat later flexibiliteit met een hoofdletter waar het helemaal niet hoeft. Gelijk is niet echt onjuist maar klinkt als spreektaal. Persoonlijk zou ik hier direct van maken.

1ste alinea.
Je wil niet solliciteren maar je solliciteerd al. Maak de brief persoonlijk dus niet bovengenoemde vacature maar uw vacature. Na het lezen van de functie-omschrijving, denk ik.

2de alinea
Ik zou niet zeggen dat je functie verdwijnt of verandert. Waarom zouden ze dat moeten weten?? Mochten ze om het waarom vragen in het gesprek dan kun je dat daarin nog altijd uitleggen.

3de alinea
De eerste zin komt wat vreemd over, kan overkomen alsof je er zelf ook over twijfelt. Ik zou dat weghalen. En dan beginnen met ik heb klantgerichtheid en communicatie hoog in het vaandel staan. Geef ook aan hoezo dan. bijv: In mijn huidige baan heb ik ook veel contact met klanten ..
Deze zin klopt niet: Affiniteit met geautomatiseerde systemen, procesmatig ingesteld en is analyseren mij op het lijf geschreven. En hoezo heb je affiniteit met geatomatiseerde systemen en is analyseren je op het lijf geschreven??

Ik hoop dat je de brief nog niet verzonden hebt. En dat al deze opmerkingen je niet teleurstellen. Met nog wat werk kan het een hele goede brief worden!

Veel succes met je sollicitatie.

Groeten, Anita
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ik vind alles leuk, maar 1 ding weet ik wel. Ik wil weer studeren! biatch!! Loopbaanvragen 19 21 juli 2009 12:36
Na full-time werken weer full-time studeren? Faithy Opleiding kiezen en volgen 26 5 mei 2009 22:17
Wil weer aan het werk en weet niet hoe te solliciteren jamila elhaddouchi Sollicitatiebrief en cv 7 8 januari 2008 23:04
weer op een belangrijk punt gekomen: carriereswitch nr. 3 (0f 4?) thor2002 Loopbaanvragen 1 26 augustus 2007 23:43
Ik mag weer beginnen met solliciteren voor begeleidster nicky1983 Sollicitatiebrief en cv 2 15 maart 2007 19:25


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon