Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 12 januari 2016, 12:39
DDV DDV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2015
Berichten: 4
DDV is on a distinguished road
Thumbs up Sollicitatiebrief check

Beste Carrieretijgers,

Ik heb een open sollicitatie mail geschreven, ik zou jullie input erg waarderen.
Wat kan ik verbeteren?

Bijvoorbaat dank!


Geachte heer/mevrouw,

Hoewel er op dit moment geen vacatures zijn, wil ik middels deze open sollicitatie mijn enthousiasme kenbaar maken
voor een functie bij de werkvoorbereiding van Delta.

Afgelopen juni heb ik de opleiding ‘’Middenkader Elektro Engineering’’ MBO-4 afgerond.
Deze opleiding was competentie gericht, met vier verschillende kerntaken.
Dit waren: Ontwerpen van producten of systemen, bereidt productiewerk voor, begeleidt productiewerk, en onderhoud van producten en systemen.
Dit moesten we aantonen d.m.v. diverse projecten en gedeeltelijk door het doen van stages.

In de periode 2013-2014 heb ik bij Delta stage gelopen bij de afdeling hoogspanningstechniek, Ik heb dit ervaren als een leerzame en leuke stage.
Omdat de werksfeer fijn was en er werd ook daadwerkelijk de tijd genomen om mij als stagiaire dingen uit te leggen.

Momenteel ben ik op zoek naar een functie die aansluit bij mijn vaardigheden en interesses.
Ik ben redelijk bedreven in het maken van AUTOCAD tekeningen en denk hiermee een aanwinst voor Delta te kunnen zijn.
In de bijlage vindt u mijn curriculum vitae en ik zou het leuk vinden om een keer met u te spreken ter oriëntatie.

Met vriendelijke groet,

……
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 januari 2016, 22:23
DamianvD DamianvD is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 12 januari 2016
Berichten: 1
DamianvD is on a distinguished road
Standaard

Hallo,

Ik heb nog een paar tips als het gaat om stijl en spelling:
'Deze opleiding was competentie gericht' -> vage formulering? Wat bedoel je hiermee

De zin met de opsomming zitten drie foutjes in, hieronder de goede zin:
Dit waren: het ontwerpen van producten en systemen, het voorbereiden van productiewerk, het begeleiden van productiewerk en het onderhoud van producten en systemen.

Dit vind ik persoonlijk niet lekker lezen, dus ik zou er het volgende van maken:
Dit waren: het ontwerpen van producten en systemen, het onderhouden van deze producten en systemen, het voorbereiden van productiewerk en het begeleiden van productiewerk.

Een sollicitatiebrief is formeel, dus probeer afkortingen te vermijden, dus in plaats van d.m.v. gewoon door middel van

kleine interpunctiefout, komma waar een punt moet.
afdeling hoogspanningstechniek, Ik heb dit

De zin erna zou ik als bijzin schrijven:
een leerzame en leuke stage, omdat de werksfeer fijn was en er ook daadwerkelijk de tijd genomen werd om mij, als stagiaire, dingen uit te leggen.

De laatste zin kan, maar ik zou persoonlijk 'zou graag' gebruiken in een zin. 'Leuk' komt informeler over. Het volgende is ook mogelijk:
Ik zou graag in een persoonlijk gesprek mijzelf aan u toelichting. Ik hoor graag van u,
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2016, 13:31
DDV DDV is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 30 november 2015
Berichten: 4
DDV is on a distinguished road
Standaard

Hey, bedankt voor je reactie.
Ik heb nog het een en ander aangepast.
Graag jullie mening.

Geachte heer/mevrouw,

In de periode 2013-2014 heb ik bij Delta stage gelopen bij de afdeling hoogspanningstechniek.
Een leerzame en leuke stage, omdat de werksfeer fijn was en er ook daadwerkelijk de tijd genomen werd om mij, als stagiaire, dingen uit te leggen.

Hoewel er op dit moment geen vacatures zijn, wil ik middels deze open sollicitatie mijn enthousiasme kenbaar maken
voor een functie bij de werkvoorbereiding van Delta.

Afgelopen juni heb ik de opleiding “Middenkader Elektro Engineering” MBO-4 afgerond.
Tijdens de opleiding moest ik vier kerntaken aantonen, dit heb ik gedaan doormiddel van diverse projecten en gedeeltelijk door stages.
Dit waren: het ontwerpen van producten en systemen, het onderhouden van deze producten en systemen, het voorbereiden van productiewerk en het begeleiden van productiewerk.

Momenteel ben ik op zoek naar een functie die aansluit bij mijn vaardigheden en interesses.
Ik zou graag in een persoonlijk gesprek mijzelf aan u toelichten. Ik hoor graag van u.

Bijgevoegd vind u mijn curriculum vitae.

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief check broodopdeplank Sollicitatiebrief en cv 6 8 maart 2013 10:21
Sollicitatiebrief BBL opleiding Verzorgende (ig) check it of het goed is nsrn Sollicitatiebrief en cv 5 8 juli 2010 02:54
Check sollicitatiebrief Horeca Reiziger Sollicitatiebrief en cv 2 1 maart 2009 20:38
Sollicitatiebrief check (spoed) daphne Sollicitatiebrief en cv 6 13 juni 2006 14:16
Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het? forumbeheerder Sollicitatiebrief en cv 0 11 augustus 2005 17:58


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon