Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 22 april 2011, 14:16
SkylerWhite SkylerWhite is offline
Lid
 
Geregistreerd: 3 april 2011
Berichten: 11
SkylerWhite is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief voor stage Architectenbureau Graag commentaar

Hey, graag ontvang ik commentaar over deze motivatie brief welke ik wil gaan versturen om te reageren op een stage bij een architectenbureau.

Geachte heer/mevrouw,

Graag reageer ik op deze stage.

Op dit moment studeer ik Bouwkunde aan de TU delft,
tijdens mijn studie wil ik zoveel mogelijk praktijkervaring opdoen, daarom ben ik nu al opzoek naar stages.
Ik ben van plan er zoveel mogelijk te volgen naast mijn studie, om zo zoveel mogelijk praktijk ervaring op te doen.
Dit omdat ik denk dat praktijk ervaring essentieel is om mijzelf goed te ontwikkelen en het maximale eruit te halen.
Ik wil geen stage lopen omdat het moet, maar omdat het kan!

Ik weet wat ik met deze studie wil bereiken en dan is architect worden, ik ben zeer gemotiveerd om dit doel te bereiken.
In mijn eerste jaar heb ik al veel maquette bouw ervaring omgedaan en teken skills opgedaan (autocad, stech up).
Voordat ik deze opleiding ging doen heb ik een tijd HKU (hoge school voor de kunsten utrecht) gedaan,
hierdoor ben ik zeer creatief en tekenvaardig goed onderlegt.

Graag pak ik deze kans om bij u een stage te lopen,
ik wordt graag uitgenodigd voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,

Bijlage: CV en Portfolio.

Elk commentaar wordt gewaardeerd!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 april 2011, 15:46
EvelineB EvelineB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 februari 2011
Berichten: 134
EvelineB is on a distinguished road
Standaard

Beste SkylerWhite,

Ik zou toch eerst eens echt geen kijken naar spelfouten en zinsbouw. Als werkgever zou ik je niet aannemen als stagaire met onderstaande brief. Een typfoutje komt nog wel eens voor, maar dit zijn er teveel.
Daarnaast is de brief inhoudelijk wat aan de fijne kant. Waarom wil je graag stage lopen (behalve het opdoen van praktijkervaring?).

Groetjes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SkylerWhite Bekijk bericht
Hey, graag ontvang ik commentaar over deze motivatie brief welke ik wil gaan versturen om te reageren op een stage bij een architectenbureau.

Geachte heer/mevrouw,

Graag reageer ik op deze stage.

Op dit moment studeer ik Bouwkunde aan de TU delft hoodletter en ik vind het geen pakkende openingszin. Probeer meteen de aandacht te trekken,
tijdens mijn studie wil ik zoveel mogelijk praktijkervaring opdoen, daarom ben ik nu al opzoek de combinatie op zoek zijn naar wordt in losse woorden geschreven. Het is bijvoorbeeld ook op zoek gaan naar en op zoek blijven naarnaar stages.
Ik ben van plan erwat zoveel mogelijk te volgen? zoveel mogelijk te volgen naast mijn studie, om zo zoveel mogelijk praktijk ervaring aan elkaar schrijvenop te doen.
Dit omdat ik denk dat praktijk ervaring essentieel is om mijzelf goed te ontwikkelen en het maximale eruit te halen.
Ik wil geen stage lopen omdat het moet, maar omdat het kan!

Ik weet wat ik met deze studie wil bereiken en dandat is architect worden, ik ben zeer gemotiveerd om dit doel te bereiken.
In mijn eerste jaar heb ik al veel maquette bouw ervaring omgedaan volgens mij 1 woord en opgedaan neem ik aan en teken skills opgedaan (autocad, stech up).
Voordat ik deze opleiding ging doen heb ik een tijd HKU (hoge school voor de kunsten utrecht hoofdletters) gedaan,
hierdoor ben ik zeer creatief en tekenvaardig goed onderlegt.

Graag pak ik deze kans om bij u een stage te lopen,
ik wordt ik = dt? graag uitgenodigd voor een gesprek.

Met vriendelijke groet,

Bijlage: CV en Portfolio.

Elk commentaar wordt gewaardeerd!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 1 mei 2011, 14:56
cealis cealis is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2011
Berichten: 143
cealis is on a distinguished road
Standaard

Ik zal niet zeggen dat mijn Nederlands echt goed is maar voor iemand die op de universiteit zit is dit toch echt ruim onvoldoende.

Je hebt het alleen maar over jezelf maar probeer een situatie te creëren waarbij er voor beide partijen sprake is van een win win situatie.

Zou niet eindigen op het einde met ik wordt graag uitgenodigd voor een gesprek.
Zou dan meer gaan voor Graag zou ik deze sollicitatiebrief mondeling in een gesprek met u willen toelichten.

Zoals ik zei ben zelf ook geen held met solliciteren laat staan met spelling en grammatica maar zou toch wat meer energie steken in het maken van een goede sollicitatiebrief en anders eens een docent vinden die wat tips en tools kan geven met het maken van sollicitatiebrieven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 4 mei 2011, 10:13
Linda1985 Linda1985 is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 15 april 2011
Berichten: 71
Linda1985 is on a distinguished road
Standaard

Ik zou vermelden hoe lang je aan de hku hebt gestudeerd en wat je daar aan ervaring op hebt gedaan. Zoals het er nu staat is het nogal vaag.

Enne, stech up moet denk ik SketchUp zijn?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Graag commentaar Motivatiebrief Engels wtm Sollicitatiebrief en cv 4 28 november 2010 18:11
Open sollicitatie verpleegkundige. Graag commentaar HvdB Sollicitatiebrief en cv 1 13 juni 2009 23:04
Brief Marketing Adviseur (startersfunctie); graag commentaar! Ivonne Sollicitatiebrief en cv 1 29 juli 2008 17:44
Open sollicitatie verpleeghuis, eerste in 10 jaar, commentaar graag Devore Sollicitatiebrief en cv 3 23 september 2007 18:58
sollicitatie administratief medewerker geen ervaring commentaar graag Grada Sollicitatiebrief en cv 2 26 juni 2007 15:46


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon