Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 9 februari 2007, 01:01
Mia Mia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Berichten: 3
Mia is on a distinguished road
Standaard Sollicitatie begeleider Nieuwe Hoek

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het solliciteren, helaas word ik keer op keer niet uitgenodigd, dit kan aan mijn onervarenheid liggen maar ik ben eigenlijk ook niet helemaal tevreden over mijn sollicitatiebrief, zou iemand mij hier wat tips over kunnen geven. Ik wil hem iets spannender maken niet zo saai. Echt alle tips zijn welkom! alvast bedankt!!

Dit is mijn brief :

Adress
Adresss
Adresss

Enschede, 7 februari 2007

Betreft: Sollicitatie naar vacature begeleider Nieuwe Hoek


Geachte heer Veldman,

Afgelopen woensdag 7 februari las ik uw vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een begeleider voor de locatie Nieuwe Hoek. De functie begeleider en het werken met verstandelijk gehandicapten binnen deze nieuwe setting lijkt mij een enorme uitdaging.

Ik heb in mei 2006 mijn diploma SPW-niveau 4 behaald.
Inmiddels werk ik ruim twee jaar bij de stichting XXXXX als assistent-begeleidster. Momenteel ben ik werkzaam binnen twee verschillende locaties in Hengelo. Ik werk voornamelijk met licht verstandelijk beperkte en gedragsmoeilijke cliënten, die binnen een 24-uurs voorziening wonen. Ik ben momenteel werkzaam in de functie assistent-begeleider. Ik vervul momenteel een tal van stertaken die bij de functieomschrijving van begeleider horen, zoals O&O plannen ontwikkelen, vier maandelijkse evaluaties maken, jaarverantwoordingen uitwerken, en ik begeleid zelfstandig een extramurale cliënt.

De functie van begeleider binnen deze nieuwe setting spreekt mij om diverse redenen aan. De eerste reden is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast beschik ik over een ruim empatisch vermogen en ben ik goed in staat aan te voelen wat de mogelijkheden van de cliënten zijn. Ik beschik over kennis en vaardigheden om cliënten op het juiste niveau te begeleiden en te bejegenen. Tevens heb ik een oplossingsgerichte en respectvolle houding. Tenslotte vind ik het erg belangrijk om de visie van XXXX uit te dragen, de cliënt staat centraal en is de expert van zijn/haar eigen leven. Ik ben van mening dat ik, door bovengenoemde eigenschappen, over de door u gewenste functie-eisen beschik. Uiteraard ben ik bereid om door middel van scholing mijn kennis voor deze functie verder te ontwikkelen.

Ik hoop dat deze brief uw nieuwsgierigheid heeft gewekt en een aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.


Met vriendelijk groet,


Mia XXXXXX





Bijlage : Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 februari 2007, 00:04
Mia Mia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Berichten: 3
Mia is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie begeleider Nieuwe Hoek

zoveel mensen die mijn brief hebben bekeken, jammer dat er niemand heeft gereageerd
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2007, 00:33
Angel70 Angel70 is offline
Banned
 
Geregistreerd: 5 februari 2007
Berichten: 66
Angel70 is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie begeleider Nieuwe Hoek

Hoi Mia,

Alhoewel ik zelf ook niet erg bedreven ben in het schrijven van een sollicitatiebrief, heb je misschien toch iets aan mijn tips? Ik heb wat mij opgevallen is, met [] aangegeven en mijn opmerkingen in een blauwe letterkleur erachter gezet.

Succes!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mia Bekijk bericht
Dit is mijn brief :

Adress
Adresss
Adresss

Enschede, 7 februari 2007

Betreft: Sollicitatie naar vacature begeleider Nieuwe Hoek


Geachte heer Veldman,

Afgelopen woensdag 7 februari las ik uw vacature waarin u aangeeft op zoek te zijn naar een begeleider voor de locatie Nieuwe Hoek. De functie begeleider en het werken met verstandelijk gehandicapten binnen deze nieuwe setting lijkt mij een enorme uitdaging.

Ik heb in mei 2006 mijn diploma SPW-niveau 4 behaald.
Inmiddels werk ik ruim twee jaar bij de stichting XXXXX als assistent-begeleidster. Momenteel ben ik werkzaam binnen twee verschillende locaties in Hengelo. Ik werk voornamelijk met licht verstandelijk beperkte en gedragsmoeilijke cliënten, die binnen een 24-uurs voorziening wonen. [Ik ben momenteel werkzaam in de functie assistent-begeleider.] Deze zin zou ik weglaten, omdat het een herhaling is. Je hebt immers al benoemd dat je werkzaam bent als assistent-begeleidster. Ik vervul [momenteel]Dit woord zou ik weglaten, loopt niet zo mooi. een tal van stertaken die bij de functieomschrijving van begeleider horen, zoals [O&O] Voluit schrijven? plannen ontwikkelen, vier maandelijkse evaluaties maken, jaarverantwoordingen uitwerken, en ik begeleid zelfstandig een extramurale cliënt.
Om je brief minder saai te maken zoals je zelf zegt, kun je misschien dit voorbeeld uitdiepen? Hoe begeleid je een extramurale patiënt, wat heb je daarvan geleerd, welke competenties komen daarbij kijken?
De functie van begeleider binnen deze nieuwe setting spreekt mij om diverse redenen aan. De eerste reden is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn opleiding en werkervaring. Daarnaast beschik ik over een ruim empatisch vermogen en ben ik goed in staat aan te voelen wat de mogelijkheden van de cliënten zijn. Ik beschik over kennis en vaardigheden om cliënten op het juiste niveau te begeleiden en te bejegenen. Beschrijven welke vaardigheden en kennis? Tevens heb ik een oplossingsgerichte en respectvolle houding. Tenslotte vind ik het erg belangrijk om de visie van XXXX uit te dragen, de cliënt staat centraal en is de expert van zijn/haar eigen leven. Ik ben van mening dat ik, door bovengenoemde eigenschappen, over de door u gewenste functie-eisen beschik. Uiteraard ben ik bereid om door middel van scholing mijn kennis voor deze functie verder te ontwikkelen.

Ik hoop dat deze brief uw nieuwsgierigheid heeft gewekt en een aanleiding zal zijn om mij uit te nodigen voor een persoonlijk gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.


Met vriendelijk groet,


Mia XXXXXX





Bijlage : Curriculum Vitae
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 februari 2007, 13:18
Mia Mia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Berichten: 3
Mia is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie begeleider Nieuwe Hoek

Bedankt voor je tips, daar heb ik zeker wat aan!! Dankje
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief persoonlijk begeleider. Dreamimages Sollicitatiebrief en cv 2 4 december 2007 23:50
open sollicitatie - ben Duitse monika-f Sollicitatiebrief en cv 13 8 maart 2007 16:12
Sollicitatie stage financieel administratie saron Sollicitatiebrief en cv 2 21 januari 2007 19:49
advies gevraagd open sollicitatie intern begeleider Verwijderd account Sollicitatiebrief en cv 2 5 juli 2006 10:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon