Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Sollicitatiebrief en cv

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 8 juli 2012, 18:21
Desiree Desiree is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 5
Desiree is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief receptioniste hotel

Hallo mensen,

Ik wil jullie vragen om mijn brief te beoordelen. Ik heb het idee dat ik veeel te moeilijk denk. en kromme zinnen maak.
ik heb een half jaar als telefoniste/receptioniste gewerkt (tijdelijke uitzendfuntie) daarvoor in een webshop ook klantenservice gehad en nu het laatste jaar als boekhoudkundig mederwerker.

Alvast bedankt



Mijn adres gegevens.
Xxx
xxxxx

adresgevens bedrijf
xxxx
xxxxx

Datum, plaats

Betreft: Sollicitatie medewerker receptie

Geachte heer E. xxxx

Verheugd las op in de xxxx van 4 juli jl. dat u op zoek bent naar een medewerker receptie in uw hotel. Dit is de baan waar ik naar op zoek ben.

Zoals u kunt zien op mijn bijgevoegde CV werkte ik hiervoor bij diverse bedrijven met verschillende functies. Hierdoor heb ik veel ervaringen kunnen ontwikkelen en verbeteren. De ervaring die hier opdeed sluiten naadloos aan bij de functie-eisen uit uw vacature. Zo kan ik werken onder hoge druk en is het voor mij geen probleem om me flexibel op te zetten.

In maart 2011 ben ik gestart met een opleiding Administratief Medewerker en dit heb ik met goede cijfers afgerond. Bij deze studie zijn de taken van een receptioniste uitvoerig behandeld. In mijn vrije tijd heb ik mijn verantwoordelijkheid erg ontwikkeld als eigenaar van een paard. Ook sta ik positief in het leven. Ik ben dan ook van mening dat ik met mijn ervaring een waardevolle bijdrage zou kunnen leveren aan uw bedrijf.

De functie van telefoniste/receptioniste binnen uw bedrijf spreekt mij om diverse redenen aan. De eerste reden, is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn interesses en (werk)ervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele vaardigheden. Ook ben ik goed in staat zelfstandig te werken. Ook ben ik een hard werkende dame die snel leert. Ten slotte zie ik het uitvoeren van de in de advertentie genoemde werkzaamheden als een verantwoordelijke en interessante baan.

Door het bovenstaande ben ik ervan overtuigd geschikt te zijn voor deze functie.
In de bijlage vindt u mijn CV en een foto.

Ik hoop door u de gelegenheid te krijgen om mijn geschiktheid en motivatie mondeling te kunnen toelichten.

Met vriendelijke groet,

D. XXXXXXX


Bijlage:
1. CV
2. Foto
Met citaat reageren
  #2  
Oud 8 juli 2012, 20:00
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Hoi Desiree,

Lees ajb nog even de spelregels, met name stap 2:
http://www.carrieretijger.nl/forum/showthread.php?t=23
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 8 juli 2012, 20:02
Desiree Desiree is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 5
Desiree is on a distinguished road
Standaard

Sorry Rene,

Ik zal er werk van maken
Met citaat reageren
  #4  
Oud 9 juli 2012, 11:41
Lyla Lyla is offline
Lid
 
Geregistreerd: 9 juli 2012
Berichten: 7
Lyla is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiree Bekijk bericht
Hallo mensen,

Ik wil jullie vragen om mijn brief te beoordelen. Ik heb het idee dat ik veeel te moeilijk denk. en kromme zinnen maak.
ik heb een half jaar als telefoniste/receptioniste gewerkt (tijdelijke uitzendfuntie) daarvoor in een webshop ook klantenservice gehad en nu het laatste jaar als boekhoudkundig mederwerker.

Alvast bedankt



Mijn adres gegevens.
Xxx
xxxxx

adresgevens bedrijf
xxxx
xxxxx

Datum, plaats

Betreft: Sollicitatie medewerker receptie

Geachte heer E. xxxx

Verheugd las op in de (klopt niet/loopt niet) xxxx van 4 juli jl. dat u op zoek bent naar een medewerker receptie in uw hotel. Dit is de baan waar ik naar op zoek ben.

Zoals u kunt zien IN mijn bijgevoegde CV werkte ik hiervoor bij diverse bedrijven met verschillende functies. HIER heb ik veel ervaringen kunnen ontwikkelen en verbeteren.(Ik weet niet of dit de juist manier is om je ervaring/competenties te beschrijven. Ervaringen ontwikkel en verbeter je namelijk niet, competenties wel Ervaring doe je op. Je kan dus kiezen uit één van de twee) De ervaring die IK hier opdeed sluiten naadloos aan bij de functie-eisen uit uw vacature. Zo kan ik werken onder hoge druk en is het voor mij geen probleem om me flexibel op te zetten.(Ik zou hier 'stellen' gebruiken. Je flexibel opzetten is een vreemde uitdrukking)

In maart 2011 ben ik gestart met een opleiding Administratief Medewerker en dit heb ik met goede cijfers afgerond. Bij deze studie zijn de taken van een receptioniste uitvoerig behandeld. In mijn vrije tijd heb ik mijn verantwoordelijkheid erg ontwikkeld(Ik zou aangeven dat je verantwoordelijkheid draagt i.p.v. ontwikkeld hebt) als eigenaar van een paard. Ook sta ik positief in het leven. Ik ben dan ook van mening dat ik met mijn ervaring een waardevolle bijdrage zou kunnen leveren aan uw bedrijf.

De functie van telefoniste/receptioniste binnen uw bedrijf spreekt mij om diverse redenen aan. De eerste reden, (Komma mag weg) is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn interesses en (werk)ervaring. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele vaardigheden. Ook ben ik goed in staat zelfstandig te werken. (Hier zou ik het woord 'en' gebruiken i.p.v. twee aparte zinnen. Je start nu twee korte zinnen die met 'ook' beginnen)Ook ben ik een hard werkende dame die snel leert. Ten slotte zie ik het uitvoeren van de in de advertentie genoemde werkzaamheden als een verantwoordelijke en interessante baan.

Door het bovenstaande ben ik ervan overtuigd geschikt te zijn voor deze functie.
In de bijlagen vindt u mijn CV en een foto.

Ik hoop door u de gelegenheid te krijgen om mijn geschiktheid en motivatie mondeling te kunnen toelichten.

Met vriendelijke groet,

D. XXXXXXX


Bijlage:
1. CV
2. Foto
Hallo Desiree,

Ik heb in de quote een aantal dingetjes aangepast, zoals je kunt zien. Wellicht dat je er wat mee kan.
Inhoudelijk vind ik dat je een erg positieve indruk maakt, alsof je er ook wel echt zin in hebt Dat is hartstikke mooi!
Klein detail: is het mogelijk om de foto in jouw CV te verwerken? Dat staat wat strakker. Uiteraard moet het dan wel bijlage zijn i.p.v. bijlagen.

Succes met solliciteren!
Met citaat reageren
  #5  
Oud 9 juli 2012, 11:59
Desiree Desiree is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 5
Desiree is on a distinguished road
Standaard

Thanks, hier heb ik wat aan
Met citaat reageren
  #6  
Oud 10 juli 2012, 20:56
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Thumbs down

Hey Desiree,

Een paar zaken die mij aan je brief opvielen:

- Datumnotatie volgens de Nederlandse regels is eerst de PLAATS dan een komma en dan de datum (precies andersom dus ).
- Na betreft en de dubele punt, moet GEEN hoofdletter worden geplaatst en de betreftregel moet ook niet eindigen op een punt (dit laatste had je al goed gedaan ).
- Tussen 'betreft' en 'geachte' moeten verplicht TWEE regels wit (drie keer enter).
- Na 'Geachte heer' moet enkel de achternaam worden geschreven dus geen voornaam of diens initiaal/initialen. De aanhef moet eindigen met een kommma (volgens de Belgische standaard voor een zakelijke brief [BIN], moet er trouwens GEEN komma worden geplaatst. Hier in Nederland is dit WEL standaard).
- 'cv' moet in kleine letters, zonder punten worden geschreven wanneer je de afkorting wil gebruiken. Persoonlijk vind ik het altijd mooier om gewoon volluit 'curriculum vitae' in je brief te schrijven. Bij de verwijzing naar je bijlage is dit zelfs verplicht.
- Ik zou geen foto toevoegen. Er is altijd heel veel discussie over of dit nou wel of niet een goed idee is. Persoonlijk vind ik het geen goed idee en deze opvatting wordt nog altijd gedeeld door een meerderheid van de werkgevers/recruiters. Je zou bijvoorbeeld wel een Linkedin-profiel kunnen aanmaken, daar kan je dan een foto opzetten en in je cv vervolgens een link plaatsen naar dat Linkedin-profiel.
- Qua inhoud mis ik in je brief waarom je juist bij dit bedrijf wil gaan werken. Verder zou ik concreet je werkervaring benoemen. Dus niet: "diverse bedrijven met verschillende functies (...). De ervaring die IK hier opdeed sluit naadloos aan bij de functie-eisen uit uw vacature." Dit is veels te onduidelijk! Door welke werkervaring heb jij welke vaardigheden verworven/ontwikkeld, waardoor je nu aan gestelde functie-eisen voldoet? Dat is wat dat bedrijf wil weten!
- Dat 'verantwoordelijk erg ontwikkeld' (derde alinea) leest niet! In de andere reactie die je kreeg, werd dit ook al gezegd. Zoals het er nu staat klopt het niet en is bovendien te onduidelijk. Ik zou er van maken: "Als eigenaar van een paard heb ik een grote mate van verantwoordelijksheidsgevoel."

Mogelijk heb je iets aan mijn feedback. Succes!

Groet,


Richard
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 juli 2012, 00:31
Geery Geery is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Berichten: 14
Geery is on a distinguished road
Standaard

Vind het wel een enthousiaste brief en je toont wel aan dat je wilt.
Succes duim voor je
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Sollicitatiebrief receptioniste Ross Sollicitatiebrief en cv 6 3 juni 2012 15:38
Sollicitatiebrief receptioniste Ross Sollicitatiebrief en cv 3 2 juni 2012 14:52
Sollicitatiebrief receptioniste hotel checken Daan1 Sollicitatiebrief en cv 0 15 september 2009 14:25
Sollicitatiebrief receptioniste hotel denise Sollicitatiebrief en cv 2 27 april 2009 23:46
Sollicitatiebrief voor receptioniste, zeer graag een reactie merelflorence Sollicitatiebrief en cv 5 22 april 2007 15:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon