Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carričretijger Forum > Je rechten en plichten als werknemer

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 29 december 2014, 20:00
hansje hansje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 29 december 2014
Berichten: 1
hansje is on a distinguished road
Standaard Heb ik gewoon pech na mijn ontslag?

Goedenavond,

Ik heb een vraag die ik wil voorleggen en hoop dat jullie dit willen doornemen en misschien mij hier in kunnen adviseren:

In oktober 2013 kregen we te horen dat, door de implementatie van een nieuw systeem, er op sommige afdelingen ontslagen zouden vallen. Helaas ook in mijn functie.

We hadden 2 mediors(2fte) en 2 seniors(1,2 fte). Ik ben een senior en in mijn functie zou er 0,8 fte moeten komen te vervallen. Hierdoor verdwenen mijn uren en een klein aantal uren van mijn senior collega. Bij de mediors moest er 1 volle fte verdwijnen.

Directie kwam met een voorstel voor een vso. Hier heb ik amper wat gehad aan mijn rechtsbijstand. Die vond dat ik vooral moest tekenen om de relatie goed te houden. Hier was ik het niet mee eens en heb mezelf er door heen "gebluft" omdat ik het niet eens was met het voorstel wat mij gedaan werd. Doordat het ontslag niet via het UWV zou lopen heb ik laten opnemen dat als er binnen 12 maanden na ontslagdatum er een vacature in mijn functie zou ontstaan zij mij op de hoogte zouden stellen zodat ik de mogelijkheid zou krijgen om op mijn functie te kunnen solliciteren.

Nu zou ik per 31 maart 2014 ontslagen zijn maar dit is 4x uitgesteld tot 31 december 2014.

Nu kreeg ik afgelopen woensdag van mijn leidinggevende te horen dat mijn overgebleven medior collega per 1 januari de senior functie krijgt. Ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld en zij zeggen "Ja lullig voor u en ze zijn niet netjes geweest maar er is niks juridisch aan te doen. We zouden ze via de rechtbank kunnen dwingen om een sollicitatie procedure te starten maar dan nemen ze ws toch uw collega aan en zal de rechter oordelen dat u geen schade heeft geleden".

Ik voel me genaaid door mijn werkgever en door mijn rechtsbijstand. Is het echt zo dat mijn werkgever dit kan doen? Het gaat mij eigenlijk niet eens om het geld. Ze hebben mij erg rot behandeld het afgelopen jaar terwijl ik alleen maar heb meegewerkt op alle fronten dat ik ze een tik op de vingers wil geven en dat ze weten dat ze echt niet zomaar alles kunnen maken.

Maar hoe ik het van mijn rechtsbijstand begrijp hebben ze me inderdaad niet netjes behandeld maar heb ik dat (weer) gewoon te slikken.

Kan toch niet kloppen? Of heb ik echt gewoon dikke pech?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 9 juli 2015, 16:41
rolandg rolandg is offline
Lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2015
Berichten: 7
rolandg is on a distinguished road
Standaard

Nee, dit hoef je niet 'gewoon te slikken'. Om de precieze mogelijkheden te kunnen beoordelen zou wel meer info nodig zijn. Als er een sociaal plan van toepassing is, helpt dat wellicht. Zo nee, dan kan de gang van zaken tegen werkgever gebruikt worden bij eventueel verweer in een ontslagprocedure of in een onderhandelingstraject over een vaststellingsovereenkomst. Is er inmiddels ontslag doorgevoerd of loopt het nog? Jammer dat de rechtsbijstandverzekering zich er zo makkelijk van af lijkt te maken.
__________________
Informatie over ontslag met wederzijds goedvinden - https://vaststellingsovereenkomst.info
Informatie over reorganisatie en sociaal plan - www.mijnsociaalplan.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Baas dreigt met niet betalen loon en nog meer; graag uw hulp Lau0480 Je rechten en plichten als werknemer 1 27 mei 2013 11:04
Open sollicitatiebrief medewerker F&C LennartL Sollicitatiebrief en cv 3 7 januari 2012 20:04
Te veel aan kennis, gebrek aan lef: eerste stapjes in arbeidsland Aardbei Loopbaanvragen 6 2 november 2010 15:52
Onmin met baas, wil ontslag nemen, moet ik slechte referentie vrezen? Monvier Loopbaanvragen 3 6 augustus 2009 17:21
Ik ben mijn baan echt spuugzat Chanthal Loopbaanvragen 5 9 augustus 2008 12:09


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carričretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon