Carrièretijger: Home Carrièretijger
Carrièretijger
Carrièretijger

RSS
Ga terug   Carrièretijger Forum > Loopbaanvragen

Reageren
 
Discussietools Zoek in deze discussie Weergave
  #1  
Oud 27 november 2007, 21:35
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Zelf loopbaanadviseur worden...

Een topic waar de moderator wel door aangetrokken zal worden denk ik.

Ik heb al vele malen op dit forum rondgesnuffeld, ook mijn grieven af en toe uitgestort en voor diegene die mijn berichten heeft gelezen: nee, ik ben er nog steeds niet uit.
De situatie: vele opleidingen van verschillende pluimage (technisch, didactisch, management), verschillende banen in alle smaken, uiteraard ook als zelfstandige ondernemer parttime actief voor wat vrienden.
De wens: ik wil wel een weten wat mij nu drijft. Ik denk geld, maar daar heb ik niet de juiste 'animo' voor (ik weet niet goed hoe ik dat moet uitleggen: mijn oud-collega intercedent/directeur zei laatst ook dat dat niet voor mij is weggelegd...Nou ja!). Ik wil ook kennis delen, maar ook daar heb ik het probleem dat ik niet 'de lingo' wil spreken. Ik heb een broertje dood aan collegae die in elke zin liefst vier woorden willen opnoemen die je tijdens een opleiding hebt gehoord, of nog erger : die zich hebben 'ingelezen'.Brrrrrr. Praat gewoon Nederlands, daar hebben er al een heleboel voldonde moeite mee lijkt het mij.
Ik heb met collega's gesproken die mij niet voor een VMBO zien lesgeven (daar had ik eens gesolliciteerd). Ik spreek namelijk 'over de lln. heen'. Zij zien mij meer op VWO niveau natuur- en scheikunde geven (???)
Ik wil iets met mijn managementvaardigheden doen. Maar om nou suf directeur te gaan spelen voor een basisschool...Tijdens een gesprek met een bovenschools directeur kreeg ik als vraag: 'waarom wil je directeur van een school worden als je weet wat een hondbaan het is?' Ik weet het niet. Nu wil ik het ook niet meer worden....
Uiteindelijk zat ik, na het lezen van allerlei vragen op dit forum en het geven van wat antwoorden, me af te vragen wat een 'loopbaanadviseur' allemaal doet, wat die kan, wat zijn of haar competenties zijn, wat het betaald, kortom, of dat iets voor mij zou zijn.

Dus, dames en heren loopbaanadviseurs op dit forum, laat ons eens weten hoe jullie zelf tot die prachtige baan zijn gekomen, of het bevalt, of er pijnlijke momenten zijn....Draaien we de rollen eens lekker om

Thor2002
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 november 2007, 22:19
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard Re: Zelf loopbaanadviseur worden...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thor2002 Bekijk bericht
wat een 'loopbaanadviseur' allemaal doet, wat die kan, wat zijn of haar competenties zijn
Had je de artikelen over het beroep loopbaanadviseur al ontdekt?
__________________
René
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 november 2007, 22:55
thor2002 thor2002 is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 oktober 2006
Berichten: 113
thor2002 is on a distinguished road
Standaard Re: Zelf loopbaanadviseur worden...



Nee dus...

heb het aandachtig doorgenomen, het spreekt me wel aan! Ga me nog eens verdiepen in de keuze psychologie (beni k vroeger aan begonnen) dan wel bedrijfskunde! Soms liggen de antwoorden direct ondr mijn neus. Jammer dat die zo groot is dat ik er niet onder kan kijken....

Thor2002
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelf een sollicitatie afwijzen nieuwsgierig_persoon Sollicitatiebrief en cv 8 13 februari 2008 22:43
Voor je zelf beginnen starter01 Loopbaanvragen 1 6 november 2007 02:50
Graag reacties op brief van loopbaanadviseur Lonny Sollicitatiebrief en cv 1 14 augustus 2006 12:14


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Carrièretijger Copyright © 2004-heden, Applinet en licentiegevers, Colofon